۰

بهترین مرورگرهای وب 2018

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۶
بهترین مرورگرهای وب 2018
آیتی‌من - انتخاب بهترین مرورگرها نسبتا آسان است و در واقع، هر زمانی که بخواهید می توانید هر یک از مرورگرهای بزرگ را در بازار امروز دانلود کنید.

بهترین و درست ترین مرورگر برای شما آن است که هر چیزی که شما جست وجو می کنید را به شما بدهد و در جایی جست وجو کند که شما می خواهید. استفاده از مرورگر مناسب تجربه کاربر را از جست وجو در فضای وب تا حد زیادی متحول می کند.

جزییات و ویژگی های متعددی وجود دارند که یک مرورگر را به مرورگر مناسب تبدیل می کند که از میان آنها می توان به سرعت بالا، وضعیت امنیتی بالا تا تنوع افزونه ها و میزان اشعال فضای رم و CPU اشاره کرد. در ادامه به معرفی بهترین مرورگرهای وب در سال 2018 می پردازیم:

گوگل کروم
کروم همه جا حاضر و آماده است و به دلیل داشتن ویژگی های قوی و یکپارچه سازی خوبی که با حساب کاربری گوگل دارد، دریایی از افزونه هایی که می توان روی آن با اهداف محتلف نصب کرد و اپلیکیشن های موبایلی قابل اعتمادی که دارد، به خوبی می توان فهمید که چرا این مرورگر را همه می پسندند. کروم حتی برخی از تبلیغات را نیز محدود می کند که این کار با استانداردهای پذیرفته شده این صنعت مطابقت ندارد و گوگل فقط به دلیل رفاه حال کاربرانش این کار را انجام می دهد. 

کروم همچنین دارای برخی از بهترین ویژگی ها برای یکپارچه سازی با تلفن همراه است. با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه موجود در هر پلتفرم اصلی، به آسانی می توان ابزارها را با هم سینک کرد و بین چند ابزار مختلف مرور کرد. فقط کافی است که با یک حساب کاربری گوگل به یک سیستم وارد شوید و تمام نشانک های کروم، داده های ذخیره شده و تنظیماتی که برای کروم انتخاب کرده اید را مشاهده کنید.حتی برنامه های افزودنی که در کروم فعال کرده اید نیز در همگام سازی دستگاه ها قابلیت اجرا دارند. این یکپارچه سازی کروم به هیچ وجه در مرورگرهای دیگر دیده نمی شود. 

گوگل به تازگی در جشن تولد دهمین سال تولد مرورگرش Chrome 69 را با یک طرای مجدد و برخی ویژگی های جدید منتشر کرده است. رابط کاربری آن چندین برابر راحت تر شده و از نظر ظاهر تمام زاویه های تند و تیز آن آن به لبه های انحنادار تبدیل شده و حس زیبایی شناسی شیک و جذاب تری را به آن بخشیده است. 

موزیلا فایرفاکس
فایرفاکس در بهترین مرورگرها با فاصله بسیار اندکی بعد از کروم قرار گرفته است. موزیلا در تلاش است تا مرورگر خود را به یک ابزار واقعا مدرن برای گشت و گذار از سایت ها تبدیل کند و این کار را به لطف تلاش های دیگرش مانند ارتقای اخیر خود را به فایرفاکس کوانتوم و تمرکز روی فناوری واقعیت مجازی انجام داده است. 

نتایج بررسی های سال گذشته نشان داد مرورگر فایرفاکس کوانتوم درمقایسه با نسخه های قبلی اش پیشرفت چشمگیری در همه زمینه ها داشته است؛ البته هنوز برای غلبه بر کروم جای کار دارد. با این حال، پیش بینی می شود که این مرورگر بتواند سرانجام موزیلا را به روزهای اوجش برگرداند.

یکی از برتری های مهم فایرفاکس در مقایسه با رقبایش در چند سال اخیر، بی شک به قابلیت جست وجوی ناشناس (Incognito Mode) برمی گردد. تمامی مرورگرهای دیگر نیز از قابلیتی مشابه بهره مند هستند و وعده وب گردی کاملا ناشناس را می دهند، اما بررسی ها نشان می دهد در اکثر مواقع، وب سایت های میزبان می توانند فعالیت کاربر را در حالت ناشناس نیز پایش کنند. این در حالی است که موزیلا با قرار دادن مسدودکننده تبلیغات و مسدودکننده های ردیاب ها در مرورگرش، عملا این کار را برای وب سایت ها محال کرده است.

 اپرا
اپرا به عنوان یک مرورگر معتبر و جایگزین محبوب، بسیاری از کدهای DNA کروم را به اشتراک می گذارد. هر دوی مرورگرهای اپرا و کروم روی موتور کرومیوم گوگل ساخته شده اند و در نتیجه تجربه جست وجوی آنلاین مشابهی را به کاربر می دهند. هر دو داری یک URL/ نوار جست وجو هستند و هر دو نسبتا سبک و سریع اند. 

این مرورگر به تازگی به برخی ویژگی های غیرمعمول نظیر Turbo مجهز شده که با فشرده سازی صفحات وب در سرورهای اپرا، سرعت بارگذاری و پهنای باند را بهبود می بخشد. اپرا ویژگی امنیتی جالبی به نام «برجسته سازی دامنه» دارد که قسمت بزرگی از دامنه را مخفی می کند تا کاربر بتواند به سادگی بفهمد در آن لحظه، در چه سایتی قرار دارد. 

مایکروسافت اج
اج خیلی خوب اینترنت اکسپلورر 11 را برای ما تداعی می کند و تفاوت آنها در مرزهای کوچک تر، آیکون های کمتر و نوار ابزار ساده و موثرتر آن است که آن هم با توجه به رابط کاربری ویندوز 10 طراحی شده است. 

این مرورگر هنوز جای کار دارد چون خیلی نوپاست، اما می تواند عملکرد واقعا خوبی از خود نشان دهد. تعداد افزونه های این مرورگر هر روز در حال افزایش است، اما هم اکنون تنوع بسیار کمی در این زمینه دیده می شود.

متاسفانه ویژگی همگام سازی اج فقط به سایت های محبوب و فهرست مطالعه محدود می شود و برخلاف دیگر مرورگرها، با آن سرعت و نظمی که انتظارش را داریم، به روزرسانی جدید دریافت نمی کند. اینها دلایلی هستند که نمی توانیم جدیدترین کار مایکروسفات را در بازار مرورگرها، عالی به شمار بیاوریم. حتی اخیرا شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده که مایکروسافت قصد دارد این مرورگر را به کلی کنار بگذارد.

 ویوالدی
این مرورگر بر اساس نام آنتونیو ویوالدی نامگذاری شده است. ویوالدی قبل از مدیرعامل سابق شرکت اپرا شروع به کار کرد و کسی بود که از مسیر اپرا راضی نبود.، هدف ویوالدی این بود که برخی از ایده های مفقوده در اپرا را با تمرکز بر حریم خصوصی و زیباشناسی ترکیب کند.

ویوالدی واقعا مرورگر منحصر به فردی است و هیچ دو کاربر این مرورگر تجربه یکسانی از آن نخواهند داشت. هنگامی که شما برای اولین بار آن را اجرا می کنید، از طریق فرایند راه اندازی هدایت می شوید و مرورگر شما به گونه ای تنظیم می شود که برای شما مناسب باشد. مثلا می توانید انتخاب کنید کجا نوارها و نوار آدرس شما به نمایش درآیند و می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید برگه های مرورگر نمایش داده شده در بالای صفحه باشند یا در یک صفحه جداگانه.
 
مرجع : Digital Trends
کد مطلب : ۲۷۰۷۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما