۰

عجیب ترین های CES 2019

نسترن صائبی / مولف
تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۰
عجیب ترین های CES 2019
 
آیتی‌من - البته این گونه ابزار به غیر از اینکه عجیب و غریب هستند، می توانند در خانه یا محل کار مفید واقع شوند. با این حال تفاوت این ابزار با ابزارهای دیگر این است که وجود آنها در خانه خیلی هم ضروری به نظر نمی رسد.
در ادامه برخی از عجیب ترین مواردی را که در CES امسال معرفی شدند معرفی می کنیم:

روبات نانوا
Bread Bot روباتی است که مراحل مختلف پخت نان از جمله تهیه خمیر و ورز دادن آن، تخمیر و در نهایت پخت را به صورت کامل انجام می دهد. این روبات می تواند در سوپرمارکت ها و فروشگاه های نه چندان بزرگ استفاده شود. قیمت فروش این دستگاه هنوز مشخص نیست اما اجاره پنج ساله آن هزینه ای 100 هزار دلاری روی دست فروشگاه ها می گذارد.




ساخت این روبات ایده شرکت نانوایی ویلکینسون است. این روبات نان را از آرد و ورز دادن آن درست می کند و در فرم ها و اشکال مختلف می سازد. این روبات در عرض یک ساعت می تواند ۱۰ قرص نان در انواع مختلف سفید، گندم، گندم کامل، غلات و گندم و عسل درست کند. 



به طور کلی درست کردن خمیر و ورز دادن تا پخت یک قرص نان ۹۰ دقیقه و هر ۶ دقیقه می تواند یک نان به شما تحویل بدهد. 

شرکت سازنده می گوید که این ربات می تواند ۲۴ ساعته کار کند و حدود ۳۰ دقیقه زمان برای تمیز کردن آن کافی است. 

توالت هوشمند حیوانات خانگی
انتظار راه یافتن تکنولوژی های هوشمند به همه جای خانه را داشتیم الا به توالت! صحبت از توالت هایی است که قابلیت اتصال به اینترنت دارند و حتی به دستیارهای صوتی مجهز شده اند. اگر قرار باشد حریم شخصی با دستیارهای صوتی نقض شود قطعا مجهز شدن توالت ها به این فناوری چندان خوشانید نخواهد بود.

LavvieBot یک دستشویی خودکار برای گربه هاست که م تواند مدفوع را تمیز کند و مخزن را مجددا پر کند. البته هنوز باید هر دو هفته دستگاه را تخلیه کنید، اما اگر رسیدگی به گربه خانگی برایتان سخت است، این توالت برایتان زمان می خرد.



LavvieBot ضمنا یک اپلیکیشن مخصوص دارد که به شما می گوید گربه چه زمانی از دستشویی استفاده کرده است. در این صورت می توانید متوجه شوید که شکم گربه تان خوب کار می کند یا دچار یبوست شده است. 

 توالت هوشمند ۸ هزار دلاری
شرکت آمریکایی Kohlerh در نمایشگاه CES امسال از یک توالت فرنگی هوشمند رونمایی کرد که مجهز به دستیار صوتی است. 

از ویژگی های هوشمند این توالت فرنگی این است که میزان آب مصرفی را چک می کند تا کاربر بیش از حد نیاز آب مصرف نکند. 

در این توالت فرنگی نورپردازی هوشمند صورت گرفته است که حتی در زمان تاریکی نیز فرد بتواند اطراف را ببیند. 



چراغ های به کار برده شده نیز رنگی هستند. یکی از ویژگی های خوب توالت فرنگی مذکور این است که قسمت پاک کننده دارد و به فرد اطمینان می دهد که توالت برای مصرف وی پاکسازی شده است.

در مقابل این توالت یک اسپیکر با کیفیت وجود دارد که به دستیار هوشمند الکسا مجهز است. اگر به هنگام استفاده از توالت فرنگی سوالی دارید، می توانید از الکسا سوال خود را بپرسید یا اینکه موسیقی گوش کنید. قیمت محصول با رنگ مشکی ۸ هزار و رنگ سفید ۷ هزار دلار است.

 لباس تاکن
امسال در یکی از سالن های نمایشگاه CES 2019، نمونه اولیه دستگاه مخصوص تا کردن اتوماتیک لباس ها به نمایش گذاشته شد.

Foldimate می تواند لباس ها را در سریع ترین زمان ممکن تا کند. در قسمتی از دستگاه، محفظه ای برای قرار دادن لباس ها در نظر گرفته شده است. 

کاربر می تواند لباس را به صورت دستی وارد دستگاه کرده و در حدود پنج ثانیه بعد، به صورت تاشده، مرتب و منظم از قسمت پایین آن دریافت کند. وقتی کار تاکردن لباس تمام شود، Foldimate با صدای بوق کاربر را از اتمام کار مطلع می کند. 



شرکت سازنده و طراح Foldimate ادعا می کند که این دستگاه می تواند کل لباس های شسته شده توسط ماشین لباسشویی را در مدت زمانی کمتر از پنج دقیقه تا کند. 

شرکت سازنده ادعا می کند که این دستگاه می تواند سایر لباس ها از جمله پیراهن و شلوار و انواع حوله در سایزهای مختلف را نیز به راحتی تا کند.

 میز پینگ پنگ به سبک آتاری
یکی از مورد توجه ترین موارد در این نمایشگاه که مربوط به صنعت بازی هم می شود، دستگاه بازی آرکیدی است که بازی کلاسیک پینگ پونگ آتاری را به صورت آنالوگ شبیه سازی می کند. 



میز پینگ پونگ مورد بحث که با سرمایه 335 هزار دلاری جمع سپاری شده در کیک استارتر (سال 2017) توسعه یافته، توسط کمپانی UNIS به تولید رسیده و با استفاده از آهنربا و موتورهای داخلی، امکان انجام بازی پینگ پونگ آرکید سال 1972 (محصول مشترک آتاری و Al Alcorn) را با انتقال حس فیزیکی فراهم می کند.

محصول UNIS سال گذشته نیز نمایش کوتاهی در CES داشت اما امسال با یک نسخه جدید به نمایشگاه آمد و توجه بسیاری از حاضران را به خود جلب کرد. این محصول در واقع از آن ایده هایی است که شاید روی کاغذ چندان جذاب و چشمگیر به نظر نرسد، اما با توجه به تجربه کاربران در نمایشگاه، استفاده از آن در عمل بسیار لذت بخش و جالب خواهد بود. 



جالب است بدانید که راکت ها و توپ بازی که به صورت مکعبی طراحی شده اند، از فوم سفید مقاوم ساخته شده و با استفاده از آهنرباهای داخلی و موتورهایی که در زیر میز پینگ پونگ تعبیه شده اند، کنترل می شوند.

 هاب نت فلیکس
خانم ها اکثر مواقع وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند، پس چرا آشپزخانه نباید به هاب سرگرمی خانه تبدیل شود؟ در نمایشگاه امسال یک هاب آشپزخانه معرفی شد که همه اجزای آن به اینترنت متصل هستند و می توان با آنها به شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کرد.



این هاب با دستیار صوتی گوگل اسیستنت کار می کند. مرکز این هاب یک صفحه نمایش لمسی هوشمند ۲۷ اینچی با دوربین های جلو است که به کاربر امکان می دهد با دوستانش در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کند. به غیر از این، حتی می توان یک شام صمیمی در آشپرخانه ای صرف کرد که صفحه نمایش آن فیلم های نت فلیکس را پخش می کند و خوردن غذا را لذت بخش تر می کند. 

 ظرفشویی همراه
شرکت Heatworks ماشین ظرف شویی قابل حمل تولید کرده که ابعاد آن اندازه یک جعبه مقوایی و وزنش به اندازه وزن یک چمدان است. این ماشین ظرفشویی در عرض ۱۰ دقیقه ظرف ها را شسته و در مصرف آب صرفه جویی می کند. این ماشین ظرفشویی تترا(Tetra) نام دارد و در هر چرخه خود از چهار لیتر آب استفاده می کند.



در تولید این ماشین ظرفشویی از فناوری Ohmic Array شرکت Heatworks استفاده شده است. این فناوری به جای مواد حرارتی سنتی از الکترودهای گرافیتی استفاده می کند تا آب را گرم کند. فناوری که باعث صرفه جویی آب در ماشین ظرفشویی می شود، طرحی دارد که پایه فولاد ضدزنگ دستگاه را به سه بخش تقسیم می کند. اولین بخش به صورت دستی با آب شیرین و مواد شوینده پر می شود. دومین بخش، قسمت گرم کننده آب است و سومین بخش نیز پس از اتمام ظرفشویی، آب تیره رنگ را برای تخلیه نگه می دارد.

تترا می تواند روی یک سطح مسطح قرار گیرد و کنترل آن از طریق یک اپلیکیشن صورت گیرد. با استفاده از این اپلیکیشن می توان ماشین ظرفشویی را روشن و خاموش کرد و یا فشار آب را تنظیم کرد.


منبع: electronics360
 
مولف : نسترن صائبی
مرجع : electronics360
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۰۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما