۰
یک نوت تمام عیار

بررسی گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ 

ساحره چمنی / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۰
بررسی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس
بررسی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

نمایشگر
سامسونگ با نمایشگر داینامیک آمولد و پنل Quad HD پلاس و روشنایی ۱۲۵۰ نیتی رکورد جدیدی ثبت کرده و به این ترتیب رنگ‌های جذاب، فضای رنگی گسترده در کنار پشتیبانی از HDR+ کار با گوشی را لذت‌بخش کرده است.
حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار گرفته و این حسگر اولتراسونیک با دست خیس هم کار می‌کند.
اگرچه ترکیب شیشه و فلز در طراحی گوشی تکرار شده اما این بار نحوه خمیدگی نمایشگر باعث شده که گوشی راحت‌تر در دست جا بگیره و حس خوبی را به کاربر القا می‌کند.

انحنای کناره‌های دستگاه نسبت به نسل‌های قبلی کمتر شده اما گاهی باز هم پیش می‌آید که به شکل تصادفی با کف دست تماس پیدا کند.
این گوشی که در چهار رنگ آبی، مشکی، سفید و یک رنگ جدید عرضه شده که هاله‌ای از رنگین‌کمان در بخش پشتی به نمایش می‌گذارد.

با وجود حاشیه‌های باریک، این گوشی دارای اسپیکر استریو است و صدای شفاف و رسا و عاری از نویز ایجاد می‌کند. اما خبر ناامیدکننده حذف جک صوتی ۳.۵ میلیمتری است. با این وجود سامسونگ از پورت USB  تایپ C استفاده کرده که البته تجربه صوتی رضایت‌بخشی را ارایه می‌دهد.

سامسونگ کلید پاور را با بیکسبی ادغام کرده و در کناره سمت چپ گوشی قرار داده که می‌توان این کلید را شخصی‌سازی کرد؛ مثلا با دوبار فشردن کلید می‌توان بیکسبی را فعال کرد یا مثلا دوربین را فعال کرد.
گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس با وجود وزن ۱۹۶ گرمی سنگین نیست و وزن معقولی دارد.

دوربین
سامسونگ با این گوشی امسال تمرکز ویژه‌ای روی عکاسی و فیلمبرداری کرده و نوت ۱۰ را برای اولین بار با دوربین سه گانه همراه کرده است.
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز استاندارد f/1.5-2.4 ارایه شده، دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو زوم دو برابر و لرزشگیر اپتیکال همراه شده تا نور بیشتری جذب کند. اما دوربین سوم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز التراواید با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌‌ای ارایه شده است.

شاید یکی از مهم‌ترین ایراداتی که بتوان از دوربین این گوشی گرفت نبود زوم اپتیکال پنج برابری هنگام عکاسی در روز است.
البته در حالت شب هم عکاسی خیلی رضایت‌بخش نیست چرا که عملکرد دستگاه کند می‌شود و نبود لرزشگیر باعث می‌شود تا کیفیت افت کند.
علاوه بر دوربین سه‌گانه یک ماژول TOF برا طبیعی‌تر کردن افکت بوکه در عکس‌های پرتره ارایه شده که تحربه بهتر واقعیت افزوده را برای کاربر فراهم می‌کند.

دوربین سلفی اما ۱۰ مگاپیکسلی است و عکس‌های سلفی در نور کافی رضایت‌بخش است اما افکت بوکه در حد دوربین پشتی نیست و با تاریک شده هوا کیفیت عکس‌ها کاهش پیدا می‌کند.
در این گوشی حالت لایو فوکوس برای فیلمبرداری ارایه شده که عملکردش در تفکیک سوژه از پس‌زمینه خیلی راضی‌کننده نیست و نیاز به کار بیشتری دارد.

زوم این ماین قابلیت دیگر نوت ۱۰ پلاس است که به کاربر اجازه می‌دهد با زوم کردن روی سوژه، روی صدای سوژه هم تمرکز کند البته هنوز نقص‌هایی دارد اما ویژگی جالب است.

قلم اس‌پن
اما یکی از ویژگی‌هایی که سری نوت را از سایر رقبا متمایز می‌کند قلم  است.
Spen نسبت به نسل‌های قبلی باریک‌تر، کوتاه‌تر و سبک‌تر شده است اما عملکردش با نسخه‌های قبلی تفاوت چندانی ندارد.

سامسونگ با اضافه کردن ژیروسکوپ به قلم امکان تعامل با گوشی را از طریق ژست‌های حرکتی فراهم کرده است اما این ژست‌ها خیلی کاربردی نیستند.

A doodle قابلیت مبتنی بر واقعیت افزوده است و اس‌پن به کاربر اجازه می‌دهد تا طرحی را روی سوژه ترسیم کند و از آن فیلم بگیرد؛ اگر حرکت سوژه سریع نباشد کارایی راضی‌کننده است.

پردازنده و عملکرد
سامسونگ روی این گوشی از پردازنده اکسینوس ۹۸۲۵ و رم ۱۲ گیگابایتی بهره برده است. این گوشی همچنین از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد و با این ویژگی‌ها یک پرچمدار تمام عیار است که می‌تواند از عهده پردازش‌های سنگین بربیاید و مشکلی هنگام کار با گوشی ایجاد نمی‌شود.

البته سامسونگ قبلا گفته بود که سیستم خنک‌کننده‌ای روی این دستگاه تعبیه کرده که هنگام کار سنگین با دستگاه این خنک کننده در حفظ کارآیی و پایداری گوشی علمکرد خوبی از خود نشان نداد.

باتری
سامسونگ روی گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی قرار داد که در مدت ۷۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. با شارژ کامل دستگاه می‌توان ۱۶ ساعت با این دستگاه فیلم پخش کرد.

دستگاه از شارژر ۲۵ واتی بهره می‌برد که گفته می‌شود از شارژر ۴۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند اما برای استفاده از این شارژر لازم است آن را به شکل جداگانه خریداری کنید.

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۹ واتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.
این گوشی ۱۱۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده که هم‌اکنون با قیمت حدود ۱۳ میلیون تومان در بازار موجود است.

نقاط ضعف
گلکسی نوت ۱۰ را شاید بتوان کم‌نقص‌ترین گوشی هوشمندی نامید که تابه‌حال به بازار آمده است با این حال این گوشی‌ هم نقاط ضعفی دارد که یکی از آنها ضعف در بخش عکاسی در حالت شب است. از سوی دیکر بزرگ‌ترین نقطه ضعف این گوشی حذف جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری است که البته با یو‌اس‌بی تایپ سی جایگزین شده است. از سوی دیگر این گوشی با شارژر ۲۵ واتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و کابرانی که شارژر ۴۵ واتی بخواهند باید آن را جداگانه خریداری کنند.

کلام آخر
در آخر باید گفت که گلکسی نوت ۱۰ یک گوشی تمام عیار است که نه تنها در بخش نمایشگر پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و با صفحه‌ای شفاف و رنگ‌های فوق‌العاده روبه‌رو هستید، بلکه دوربین بسیار پیشرفته‌ای دارد و سرعت شگفت‌انگیزی در پردازش داده‌ها دارد.
این گوشی هم‌اکنون با قیمت حدود ۱۱.۵۰۰ میلیون تومان در بازار موجود است.
مولف : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۲۷۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما