۰

آیفون ۱۱ پرو مکس برای اپل چقدر هزینه دارد؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱
آیفون ۱۱ پرو مکس
آیفون ۱۱ پرو مکس

آی‌تی‌من- اپل آیفون‌های جدیدش را نیمه دوم شهریور ماه معرفی کرد که در دو مدل آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس راهی بازار شدند. این گوشی‌ها با قیمت ۱۲۵۰ تا ۱۴۵۰ در بازار عرضه شده‌اند. اما بد نیست نگاهی بیندازیم به قمیت تمام شده این گوشی که چقدر برای اپل هزینه دارد و با چه سودی آن را به فروش می‌رساند.

بر اساس گزارش‌ها، فقط هزینه قطعات و مونتاژ هر دستگاه آیفون معادل ۵۰۰ دلار است که البته هزینه‌ حمل و نقل، دستمزد کارگران و یک سری از هزینه‌ها هنوز محاسبه نشده است.

گران‌قیمت‌ترین قطعه‌ای که در گوشی‌های آیفون جدید به کار برده شده، مربوط به دوربین است که حدود ۷۳ دلار هزینه داشته، نمایشگر ۶.۵ اینچی حدود ۶۶ دلار و پردازنده A13  بیونیک نیز ۶۴ دلار بوده که روی آیفون ۱۱ پرو مکس قرار گرفته و تقریبا مجموع این هزینه‌ها به اضافه هزینه مونتاژ چیزی حدود ۵۰۰ دلار می‌شود و ظاهرا اپل از این گوشی سود زیادی به جیب می‌زند. 

بر اساس گزارش تحلیلگران، آیفون ۱۱ پرو مکس یکی از بهترین دوربین‌ها، سریع‌ترین پردازنده‌ها و در نهایت یکی از باتری‌ها با عمر طولانی را شامل می‌شود.

اپل با عمر باتری بیش از ۴۰ ساعت گوشی آیفون پرو مکس توانست در رقابت با سامسونگ و گوگل جایگاه بهتری را به خود اختصاص دهد. اپل این عمر باتری را مدیون بهبود راندمان پردازنده جدید گوشی‌هایش است.

به این ترتیب طول عمر باتری این دستگاه نسبت به آیفون XS Max که سال گذشته معرفی شد ۱۱ ساعت بیشتر است و حتی در زمینه شارژ هم مدت زمان بسیار کمتری برای شارژ کامل نیاز دارد.

طراحی دوربین‌ گوشی‌های جدید اپل نیز امکان تصویربرداری عریض، فوق عریض و بزرگنمایی ۲ برابری را فراهم می‌کند. دوربین‌ها‌ی دستگاه‌های جدید آیفون می‌توانند با تنظیمات جدید حالت شب (Night Mode) تصاویر باکیفیتی در نور کم بگیرند. این ویژگی پیش‌تر در گوشی‌های پیکسل گوگل نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

در بررسی و تست‌های انجام‌شده روی نمایشگر گوشی‌های جدید اپل مشخص شد که از وضوح بالایی برخوردار هستند. البته وضوح تصویر نمایشگر از نظر بصری تفاوت چندانی با دستگا‌ه‌های قبلی اپل ندارد.

از سوی دیگر، بلندگو‌ی آیفون‌های جدید نسبت به نمونه‌های قبلی کیفیت بالاتری دارند.

با وجود همه موارد گفته شده و کیفیت بالای گوشی‌های اپل، قیمتی که برای آنها در نظر گرفته شده خیلی زیاد است و مبلغ بیش از ۱۲۰۰ دلار خیلی به‌صرفه نیست.

البته اپل مدلی از آیفون ۱۱ را نیز عرضه کرده که قیمتی حدود ۷۰۰ دلار دارد اما فاقد دوربین با بزرگنمایی دو برابری، نمایشگر OLED و فناوری شارژ خیلی سریع است که البته این گزینه‌ها برای بسیاری از کاربران کاربردی نیست.

با این حال همیشه گوشی‌های اپل با قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر رقبا به بازار عرضه شده‌اند و همیشه مشتریان خاص خود را داشته است، بر این اساس است که اپل توانسته سال‌ها جایگاه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده و فروشنده گوشی در دنیا را به خود اختصاص دهد.

 
مرجع : DailyMail
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۹۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما