۰

گلکسی S3 اولین گوشی سامسونگ که آیفون را به چالش کشید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۶
گلکسی اس 3 سامسونگ
گلکسی اس 3 سامسونگ

آی‌تی‌من- گلکسی اس ۳ را می‌توان نخستین گوشی هوشمند سامسونگ نامید که توانست آیفون اپل را به چالش بکشد و به رقیب بزرگی برای گوشی اپل تبدیل شود.

سامسونگ از این گوشی در سال ۲۰۱۲ رونمایی کرد و اگرچه سری گوشی‌های گلکسی توانسته بودند موفقیت زیادی کسب کنند و جایگاهی را در بازار موبایل دنیا به خود اختصاص دهند اما نتوانسته بودند با آیفون رقابت کنند.

سامسونگ توانست تا پیش از عرضه رسمی این گوشی به بازار حدود ۹ میلیون دستگاه را پیش فروش کند و در طول ۱۰۰ روز اول تعداد گوشی‌های فروخته شده به ۲۰ میلیون دستگاه رسید و در طول چند ماه از این گوشی ۳۰ میلیون دستگاه فروخته شد و تا قبل از عرضه نسخه بعدی از سری گلکسی یعنی S4 تعداد گوشی‌های فروخته شده از گلکسی اس ۳ به ۷۰ میلیون رسید که رکورد بزرگی برای سامسونگ بود.

در آن زمان سامسونگ با چنان استقبالی از سوی مشتریان روبه رو شد که نمی‌توانست سفارشات را به موقع به دست  مشتریان برساند و حتی برخی از خریدارانی که گوشی زودتر به دستشان می‌رسید آن را با قیمت بالاتری می‌فروختند.

طراحان شرکت سامسونگ مدعی بودند که گلکسی اس ۳ را با الهام از طبیعت طراحی کرده‌اند و برخلاف نسخه‌های قبلی که گوشه‌های تیز داشتند، این گوشی لبه‌های گردی داشت و قاب پشتی با الهام از طبیعت از جنس پلاستیکی شبیه چوب تشکیل شده بود.

سامسونگ حتی رابط کاربری TouchWIZ را با الهام از طبیعت در گوشی قرار داده بود به گونه‌ای که تصویری از قاصدک روی صفحه هوم گوشی قرار گرفت و با لمس نمایشگر می‌شد حرکت موج‌های آب را زیر انگشتان حس کرد.

کمپانی کره‌ای همچنین قابلیت Smart Stay را برای اولین بار روی این گوشی ارایه کرد که بر اساس آن با دوربین جلویی قادر به ردیابی صورت بود و کاربر تا زمانی که مستقیم به نمایشگر خیره بود، صفحه نمایش خاموش نمی‌شد و می‌شود بدون اینکه نگران به حالت استندبای رفتن گوشی بود، از آن استفاده کرد. همچنین قابلیت S Voice به عنوان دستیار صوتی روی گوشی گلکسی اس ۳ ارایه شد.

S Voice قابلیتی بود که خیلی پیشتر از دستیار صوتی گوگل از سوی سامسونگ ارایه شد. کاربران با این قابلیت می‌توانستند برخی از کارهای‌شان را با فرامین صوتی روی گوشی انجام دهند.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی S3 می‌توان به پشتیبانی از پردازنده چهار هسته‌ای اگزینوس ۴۴۱۲ اشاره کرد که این دستگاه را به نخستین گوشی هوشمندی تبدیل کرد که از پردازنده چهار هسته‌ای بهره می‌برد. این پردازشگر قادر بود که دستورات صوتی را پردازش کند. 

از این گذشته گوشی گلکسی اس ۳ به حافظه یک گیگابایتی مجهز شد که در آن زمان قابلیتی شگفت‌انگیز بود و هیچ گوشی با چنین حافظه‌ای به بازار عرضه نشده بود.

گلکسی S3 همچنین از نمایشگر پیشرفته و بزرگ ۴.۸ اینچی سوپر آمولد با چینش PenTile و وضوح تصویر HD بهره می‌برد که یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی در آن زمان به شمار می‌رفت. نمایشگر بزرگ و پردازنده قوی، به سامسونگ اجازه داد تا یکی از ویژگی‌های محبوب سری نوت را نیز برای این گوشی ارایه کند. 

پخش کننده ویدیو پاپ آپ قابلیت شگفت انگیزی بود که به وسیله آن کاربران می‌توانستند ویدیوها را هم زمان با کار کردن دیگر برنامه‌ها نیز مشاهده کنند. 

اما دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری Full HD ویژگی شگفت انگیزی داشت که می‌شد در کمتر از ۶ ثانیه، ۲۰ عکس پشت سر هم می‌گرفت؛ قابلیتی که تا پیش از این در هیچ گوشی دیگری ارایه نشده بود.

تمامی این ویژگی‌ها، باعث شده تا سامسونگ گلکسی S III به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این کمپانی کره‌ای تبدیل شود و به خوبی ضعف‌های نسل قبلی خود را جبران کند. البته فراموشی نکنید که گلکسی اس ۳ اولین گوشی کمپانی کره‌ای بود که توانست فروش آیفون را به چالش بکشد. به نظر می‌رسد گلکسی اس ۳ شروعی برای سامسونگ بود تا خود را برای رقابت با اپل محک بزند. سامسونگ بعد از گلکسی اس ۳، گلکسی اس ۴ را معرفی کرد که فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و بعد از آن هر سال شاهد بهبود گوشی‌هایش چه در زمینه طراحی و چه قابلیت‌های دوربین و پردازنده و نمایشگر بودیم. حالا سامسونگ بزرگ‌ترین رقیب اپل به شمار می‌رود و هر سال نه یکی بلکه از هر سری از گوشی‌هایش چندین مدل برای به چالش کشیدن اپل راهی بازار می‌کند و معمولا کاربران همگان خرید گوشی اول دو گزینه اپل و سامسونگ را با هم مقایسه می‌کنند و بعد سراغ برندهای دیگر می‌روند.

البته با پیشرفته‌تر شدن گوشی‌های هوشمند قیمت این دستگاه‌ها نیز بالا رفت و حالا شاهد عرضه گوشی‌هایی با قیمت بالاتر از دو هزار دلار هستیم و هر سال شاهد کاهش فروش گوشی‌های پرچمدار هستیم. 

 
مرجع : GSMArena
کد مطلب : ۲۷۳۱۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما