کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا قطار هم ستاره دارد؟

10 آذر 1398 ساعت 18:08

قطار، وسیله نقلیه مورد علاقه خیلی از ماست. از وقتی که راه آهن سراسری ایران در سال 1306 رسما راه‌اندازی شد و اولین خط آن یعنی گرمسار مشهد در مسیر قرار گرفت، ما ایرانی‌ها از شمال تا جنوب و شرق تا غرب کشور را با این ماشینِ حمل و نقل قرن بیستمی طی کردیم.


 
مسیرپیمایی با قطار، شاید به اندازه هواپیما تند و سریع نباشد اما تجربه سفرهای منحصر به فردی در اختیار مسافران می‌گذارد. تماشای طبیعت بی‌نظر از پشت شیشه، راحتی و امکانات رفاهی داخل قطار، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی و... همه چیزهایی هستند که سفر با قطار را به تجربه‌ای مدرن و آرامبخش برای بسیاری از مسافرها تبدیل می‌کند. قطارهای فدک، با واگن‌های مسافربری آلمانی تماما برای همین هدف به مردم عزیز ایران خدمت می‌کنند: تجربه مدرن و منحصر به فرد از سفر با قطار.

برای خرید بلیط اتوبوس کلیک کنید
 
 
قطار فدک
یکی از قطارهای معتبر ایران، قطار فدک است. فدک از سال 1393 وارد سیستم حمل و نقل ریلی ایران شد. قطار فدک با مالکیت شرکت "ریل پرداز نوآفرین" در حضور کوتاهش در این بازار، دستاوردهای زیادی داشته است از جمله: اخذ گواهینامه نظام مدیریت یکپارچه، مدیریت کیفیت برای مشتری مداری، مدیریت کیفیت در آموزش نیروی انسانی و استقرار تعالی سازمانی در حوزه حمل و نقل ریلی. فدک تقریبا در تمام جنبه‌های یک سفر، ویژه و درجه یک عمل کرده است.

 در حوزه پذیرایی، این قطارها با ایجاد یک کترینگ تخصصی به نام کترینگ دونا بهترین غذاها را با کیفیت بالا به مشتریان سرو می‎کند. این کترینگ زیرنظر یک سرآشپز اتریشی اداره می‎‌شود و در عین حال غذاها با ذائقه و سلیقه ایرانی و نیز الزامات سفر کاملا منطبق هستند.."باغ فدک" باغی سرسبز در دل کویر است. در طراحی دکوراسیون این قطارها هم، تلاش شده طراحی مدرن و سنتی در کنار یکدیگر قرار دارند و رنگ بندی‌ها هم ترکیبی از سفید، فیروزه‌ای و طلایی است که علاوه بر القای حس آرامش و راحتی، طراحی اصیل ایرانی را به یاد می‌آورند. در یک کلام، فدک در طراحی و خدمات منحصر به فرد است. اما آیا قطارها هم ستاره دارند؟ آیا می‎‌شود خدمات و فضای یک قطار را مثل هتل به چند دسته تقسیم کرد؟

توقف‌ها در سفر با قطار چگونه است؟ برای چیست؟
 
انواع قطار فدک
قطار فدک، قطاری 5 ستاره است. در واقع این قطار با نام قطار 5 ستاره فدک هم شناخته می‌شود. قطار فدک 3 کلاس اصلی دارد. شما می‌توانید بلیط قطار فدک را در این سه دسته تهیه کنید:

کلاس فدک (ویژه): اگر با کلاس ویژه فدک سفر می‌کنید، باید انتظار بهترین پذیرایی را داشته باشید. در واگن های کلاس فدک(ویژه) با فرش قرمز از شما استقبال خواهد شد. همچنین به غذای اصلی، دسر، پیش غذا و نوشیدنی های گرم و سرد دسترسی دارید. به علاوه کوپه های قطار ویژه فدک مجهز به سیستم‌های صوتی و تصویری پیشرفته‌ای هستند که به شما امکان انتخاب فیلم، موسیقی و احضار مهماندار را می‌دهند. خلاصه اقامت چند ساعته شما در واگن‌های این نوع قطار، چیزی از اقامت در یک هتل لوکس کم نخواهد داشت.



کلاس تجاری (بیزینس): در کلاس تجاری علاوه بر امکاناتی که در کلاس ویژه هم به آن‌ها دسترسی دارید، سرویس خواب نسبت به بقیه قطارهایی که تا امروز دیده‌اید تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت. همچنین در قطار فدک مسافرانی که معلول یا توان‌یاب هستند می‌توانند در صورت نیاز درخواست استفاده از ویلچر بدهند. همچنین اگر با بچه‌های زیر دو ساله سفر می‎کنید می‌توانید درخواست گهواره بدهید.

با آرامش و کم‌هزینه، از تهران به شیراز بروید

کلاس عادی ( اکونومی): از امکانات متنوعی برخوردار است که از جمله آنها می توان به سرو غذای سبک و نوشیدنی گرم اشاره کرد. همچنین لوازم خواب با حجم کم و اقلامی که هر روز شسته می‌شوند نیز در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. دقت بالا در طراحی کوپه‌های قطارهای فدک امکان سفری بسیار راحت و تقریبا بدون خستگی را برای مسافران در مسیرهای طولانی فراهم کرده است. کوپه‌های تمام کلاس‌ها مجهز به مانیتور هستند و می‌توانید در طول سفر از میان آرشیو بسیار متنوع آن‌ها فیلم و موسیقی مورد علاقه خود را ببینند و بشنوند. در صورتی که تعداد مسافران که خانوادگی یا در جمع دوستانه به سفر می‌روند کمتر از چهار نفر باشد، برای داشتن فضای خصوصی امکان دربست کردن کوپه هم وجود دارد. خرید آنلاین بلیط قطارهای فدک برای تمام مسیرها در وب‌سایت علی‌بابا امکان‌پذیر است. قیمت قطار فدک از حدود 145هزار تومان شروع می‌شود.


 


کد مطلب: 273121

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/article/273121/آیا-قطار-هم-ستاره

ITMen
  https://www.itmen.ir