۱
۰

ارزان‌ترین سرور HP مناسب برای مجازی سازی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳
ارزان‌ترین سرور HP مناسب برای مجازی سازی
ارزان‌ترین سرور HP مناسب برای مجازی سازی
 
فرض کنید درسازمانی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های متعدد در حال خدمات‌دهی به کارمندان این شرکت هستند. اگر بخواهیم برای هر یک از این سرویس‌ها سرور مجزایی استفاده کنیم، بیشک هزینه هنگفتی صرف خرید سرورها خواهد شد.

حال فرض کنید بتوانیم از یک سرور جهت ارائه دادن چندین سرویس استفاده کنیم. با انجام این کارهزینه‌های خرید سرور برای سازمان به طور بسیاری کاهش پیدا خواهد کرد.

مجازی سازی، ترفند و تکنولوژی‌ای است که می‌توان با استفاده از آن از یک سرور برای ارائه سرویس‌های متعدد استفاده کرد. در مجازی سازی یک سرور فیزیکی تبدیل به چند سرور مجازی شده و هر یک از این سرورهای مجازی می‌توانند سرویس جداگانه و مخصوص به خود را ارائه دهند.

این موضوع باعث شده تا سازمان‌ها و ارگان‌ها سعی در راه اندازی مجازی سازی بر روی سرورهای خود داشته باشند تا از این راه استفاده بهینه و موثری از سرورها و تجهیزات شبکه‌ای خود داشته باشند.

در این مقاله سعی داریم تا ارزان‌ترین سرورHP را که می‌توان بر روی آن مجازی سازی انجام داد، معرفی کنیم.

معرفی سرور: ML30 G9 
یکی دیگر از سرورهای استاده شرکت اچ پی، ML30 است.

این سرور مناسب برای شبکه‌های کوچک و ارائه سرویس‌های ساده است. سرور ML30 تنها یک اسلات پردازنده دارد که برای این اسلات پردازنده می‌توانیم از پردازنده‌هایی که در زیر آورده شده‌اند، استفاده کنیم :
Intel® Xeon® E3-1200 v5 product family

Intel® Xeon® E3-1200 v6 product family

Intel® Core™ i3

®Intel® Pentium

اگر از CPU‌های ذکر شده در بالا برای قرار دادن بر روی این سرور استفاده کنیم؛ تعداد ۲ یا ۴ هسته پردازشی در اختیار ما قرار می‌گیرد.



این سرور دارای ۴ اسلات مموری است و می‌توان مموری‌های DDR4 UDIMM بر روی این اسلات‌ها قرار داد. این مموری‌ها از تکنولوژی Unbuffered ECC برای محافظت از اطلاعات استفاده می‌کنند. حداکثر ظرفیت مموری که می‌توان بر روی این سرور قرار داد 64 گیگابایت یعنی چهار عدد مموری شانزده گیگابایتی است. 

این سرورHPE دارای چهار عدد اکسپنشن اسلات است که می‌توان از آنها در جهت قراردادن کارت‌های جدید و مورد نیاز برای سرور استفاده کنیم.

درایو‌هایی که می‌توانیم بر روی ML30 قراردهیم هم می‌توانند SFF باشند و همLFF که در صورت قراردادن درایو‌های LFF می‌توانیم تعداد ۴ عدد و در صورت قراردادن‌هارد‌های SFF می‌توانیم تعداد ۸ عدد درایو بر روی این سرور قراردهیم. همچنین هرکدام از این درایو‌ها می‌توانند SAS و یا SSD یا SATA باشند. همچنین بر روی این سرور می‌توانیم هم از‌هاردهای Hot plug و هم Non-hot plug استفاده کنیم.

بر روی ML30 به صورت پیش فرض و On-board یک کارت شبکه دو پورتی با سرعت 1Gb تعبیه شده که البته می‌توانیم در صورت نیاز کارت شبکه با تعداد پورت و سرعت انتقال اطلاعات دیگر بر روی اکسپنشن‌های این سرور قرار دهیم تا نیاز ما را برطرف کنند.

همچنین متناسب مدل ML30  که خریداری می‌کنید یک استوریج کنترلر بر روی سرور اچ پی خریداری شده وجود خواهد داشت که این استوریج کنترلرها یا Dynamic Smart Array B140i و یا Smart Array P440 خواهد بود که B140i فقط قابلیت پشتبانی از درایو‌های SATA را دارا است.



همچنین شرکت اچ پی، جهت راحت‌تر شدن مدریت بر روی سرور‌های خود قابلیت ILO را بر روی سرورها خود قرار داده است که ML30 نیز از این قاده مستثنی نبوده دارای پورت ILO است.

امید واریم با ارائه این مطلب شما را در انتخاب مموری مناسب برای سرورتان کمک کرده باشیم. در صورت وجود هرگونه ابهام و نیاز به راهنمایی‌های بیشتر با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ به آدرس 71189-021 تماس حاصل نمایید یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس www.Ysorkh.net مراجعه کنید.


 
کد مطلب : ۲۷۳۷۴۲
نظرات شما
محمد
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی و مفید، آیا مجازی سازی روری سرور dl380 g9 انجام میشه و اینکه روی ویندوز انجام میشه یا نرم افزار خاصی میخواد
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما