آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 11007
تاریخ انتشار : 18 مرداد 1391 10:29
تعداد بازدید : 871

رییس هیات مدیره شاتل تصمیمات رییس سابق تنظیم مقررات را عامل مشکلات شرکت های PAP اعلام کرد

اخطارهای رگولاتوری به مخابرات فیلتر می شد

به گفته رییس هیات مدیره شرکت شاتل، بزرگ ترین عامل وجود مشکلات شرکت های PAP با مخابرات ضعف سازمان تنظیم مقررات در اجرای قوانین بوده است.

فناوران- محمد حسن شانه‌ساز زاده روز دوشنبه در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار در شرکت شاتل برگزار شد، در پاسخ به این سوال که چرا مشکلات شرکت‌های ندا و مخابرات بعد از چندین سال همچنان پابرجاست گفت: عمده دلیل این موضوع ضعف رگولاتوری در اجرای قوانین و برخورد نکردن قاطع با متخلفان است.
وی گفت: باید اذعان داشت که معاونت نظارت رگولاتوری بر اساس قانون اخطارهای لازم را برای مخابرات صادر می‌کرد، اما برای ابلاغ به مخابرات باید دستور رییس سازمان نیز صادر می‌شد که متاسفانه در دوره ریاست دکتر کرم‌پور، به دلایل نامشخص از ابلاغ اخطارها به مخابرات جلوگیری می‌شد.
شانه ساز زاده افزود:  امیدواریم با تغییر ریاست سازمان تنظیم مقررات، با درایت و قاطعیتی که در دکتر فرقانی سراغ داریم، بتواند مشکلات را برطرف کند.
وی افزود: بارها با مخابرات برای پیدا کردن راه‌حلی مشترک جلسه داشته‌ایم، اما به نتیجه مشخصی نرسیده ایم. دلیل این موضوع هم زیاده خواهی مخابرات به واسطه انحصاری است که در اختیار دارد.
به گفته رییس هیات مدیره شاتل، در بسیاری از استان‌ها مخابرات‌های استانی از ارایه امکانات به شرکت‌های PAP خودداری می‌کنند. این در حالی است که سهامدار عمده مخابرات اصلا موافق برخوردهای اینچنینی نیست. اما در لایه‌های پایین‌تر با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم.

تنظیم قرارداد به نام شرکت‌های PAP توسط مخابرات تهران
رییس هیات مدیره شرکت شاتل همچنین گفت: شرکت مخابرات استان تهران به بهانه امضای قراردادی که توسط خودشان در سربرگ شرکت ما تنظیم شده، تصمیم دارد شرایط نابرابری را مجددا به ما تحمیل کنند و چندین روز است حتی دسترسی ما را به سیستم مکانیزه درخواست رانژه بسته است.
عامل گرانی اینترنت هزینه پهنای باند و انتقال داخل شهری است
شانه‌ساز زاده همچنین با بیان اینکه از قیمت نهایی اینترنت که به دست کاربر می‌رسد، 30 درصد قیمت پهنای باند و 30 درصد هزینه انتقال داخل شهری است، گفت:
گره  اصلی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت، در لایه انتقال است. همچنان که هم‌اکنون با شرکت ارتباطات زیرساخت قرارداد کلانی منعقد کرده‌ایم و افزایش ظرفیت‌ با یک نامه انجام‌ خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا از راهکارهای دیگری برای انتقال پهنای باند در درون استان‌ها استفاده نمی‌کنید، گفت: هم‌اکنون لایه انتقال داخل شهری در انحصار شرکت مخابرات است و تنها راه‌حل باقی‌مانده برای ما استفاده از فناوری رادیویی است که در این زمینه هم مخابرات این اجازه را به شرکت‌های PAP نمی‌دهد.
وی درباره اختلاف اخیر نمایندگان شرکت‌های PAP و شرکت مخابرات بر سر قیمت رانژه خطوط، گفت: توافقی در هشت بند صورت‌جلسه شده بود که شامل فراهم‌کردن امکانات فضا، برق، انتقال، کابل اختصاصی، قیمت سرویس نهایی و رانژه از سوی مخابرات برای PAPها می شد، اما از هشت بند صورت‌جلسه، تنها بند مربوط به هزینه رانژه خطوط اجرا شد؛ درحالی که PAPها قبول کرده بودند در صورت فراهم شدن سایر امکانات از سوی مخابرات، بابت رانژه خطوط پول پرداخت کنند.
شانه‌ساز زاده گفت: به دلیل این نحوه اجرا، در نهایت معاون سازمان تنظیم مقررات، اجرای این توافق را غیر مجاز اعلام کرد و پیرو آن نیز رگولاتوری شمال غرب با نامه‌ای دریافت وجه جدید برای رانژه را غیرقانونی اعلام کرده است.

350 هزار شاتلی فعال
احمد نخجوانی، مدیرعامل شرکت آریارسانه تدبیر- شاتل- نیز در این مراسم از وجود 350 هزار پورت پرسرعت اینترنت فعال در کشور خبر داد و گفت: ارایه سرویس اینترنت پرسرعت ADSL 2+، ارایه خدمات VoIP بین‌الملل به داخل و خار، ارایه خدمات تهیه و نصب تجهیزات شبکه‌های دسترسی و تجمیع و خدمات پهنای باند از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت است.
وی از برگزاری دوره آموزشی MBA با همکاری با دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و راه‌اندازی مراکز آموزشی ویژه پرسنل این شرکت با هدف استفاده از توان علمی و نخبه پروری در کشور نیز خبر داد.
نخجوانی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای تامین امنیت کاربران گفت: نخستین بار در دنیا کاربران اینترنت پرسرعت خانگی شاتل این امکان را خواهند داشت که بتوانند از محصولات امنیتی و نرم‌افزاری کسپرسکی، در قالب بسته‌های یک ماهه بهره ببرند.
وی همچنین از همکاری و تفاهم میان این شرکت و سازمان صدا و سیما برای ارایه سرویس تلویزیون اینترنتی (IPTV) خبرداد و گفت: این سرویس هم‌اکنون و در فاز نخست با تعرفه رایگان در اختیار مشترکان قرار گرفته است و حدود یک هزار نفر نیز در حال استفاده از این سرویس هستند.
نخجوانی با بیان اینکه این سرویس در فاز آزمایشی قرار دارد، افزود: هم اکنون در حال نظرسنجی‌های اولیه مشترکان هستیم تا مشکلات سرویس را شناسایی و مرتفع کنیم.
مدیرعامل شاتل با بیان اینکه تلویزیون اینترنتی هنوز به مرحله بلوغ نرسیده است، ادامه داد: در توسعه این سرویس لازم است سازمان صدا و سیما نیز تجهیزات خود را به روز کند؛ همچنین پس از طی شدن فاز  پایلوت درباره بحث‌های بازرگانی این سرویس تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ می‌شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :