آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 11011
تاریخ انتشار : 18 مرداد 1391 10:40
تعداد بازدید : 778

یك میلیون و 102 هزار استعلام به نحو الكترونیكی انجام شده است

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: با برنامه ها و شیوه های جایگزین خدمتی، میزان مراجعات مردم به واحدهای ثبتی باید كاهش یابد.

سازمان ثبت اسناد و املاك كشور- احمد تویسركانی در جلسه شورای فناوری سازمان با اشاره به اینكه حجم مراجعات مردمی به واحدهای ثبتی بسیار زیاد است، افزود: این حجم مراجعات ضمن هزینه‌زایی و نارضایتی مردم باعث ایجاد فساد و واسطه‌گری خدمات می‌شود و باید با شیوه‌های مناسب جایگزین خدمتی، ساماندهی شود.
وی گفت: در این راستا نگاه سازمان حركت به سمت شفاف سازی و بهره‌مندی از شیوه‌های خدمات‌رسانی الكترونیكی در فضای مجازی است، البته اجرای برنامه‌های جایگزین در مسیر ارایه خدمات نوین ثبتی منافع و واسطه‌گری بعضی افراد را به خطر انداخته و به همین منظور و با شیوه‌های مختلف سعی در تخریب و زیر سوال بردن تلاش‌های انجام شده و در دست انجام دارند. رییس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به اجرای فرآیند مكانیزه استعلام در سطح كشور گفت: انجام این طرح یك گام مهم و زیربنایی برای تسریع در ارایه خدمات ثبتی و كاهش مراجعان و هزینه‌هاست. وی گفت: در مدت كوتاه راه‌اندازی سیستم استعلام الكترونیكی بین دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت تاكنون یك میلیون و 102 هزار و 17 استعلام به نحو الكترونیكی از طریق دفاتر ارسال شده است.
به گفته وی، همچنین یك میلیون و 25 پاسخ الكترونیكی از طرف ادارات ثبت صادر و در تلاشیم فاصله زمانی اخذ درخواست استعلام تا زمان پاسخ آن به كمترین زمان برسد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :