آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 11090
تاریخ انتشار : 21 مرداد 1391 11:54
تعداد بازدید : 846

اطلاعیه‌های اتحادیه فناوران رایانه تهران در مورد کلاهبرداری، مقررات ترافیکی، تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغات محیطی

کلاهبرداری از تجار و بازرگانان با سوءاستفاده از ایمیل

هشدار در خصوص کلاهبرداران اینترنتی
اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام کرد: مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران در خصوص استفاده گسترده تجار و بازرگانان از پست های الکترونیکی (Email و Gmail) و امکان کلاهبرداری های اینترنتی توسط افراد ناشناس هشدار داد.

فناوران- در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به استفاده تجار و بازرگانان از پست‌های الکترونیکی Email  و Gmail برای انجام معاملات و تبادلات تجاری به آگاهی می‌رساند اخیرا مجرمان سایبری با شناسایی آدرس الکترونیکی فعالان اقتصادی یاد شده با ترفندهایی نسبت به استراق سمع و سرقت پسورد مبادرت می‌کنند، که این امر موجب سوءاستفاده‌های مالی شده است. بنابراین به منظور عدم بروز این موارد و سایر کلاهبرداری اینترنتی کلیه فعالان اقتصادی اعم از دولتی و غیردولتی لازم است نسبت به رعایت نکات ذیل اهتمام لازم به عمل آورند.
1- ضروری است نسبت به ایمیل‌های ارسالی و دریافتی هوشیاری لازم داشته باشند و قبل از ارسال هرگونه اسناد و مدارک مالی از طریق رایانه کنترل و دقت لازم صورت بگیرد.
2- به نامه‌های الکترونیکی دریافتی مشکوک اعتنایی نکرده و در مورد ارسال این مراتب سریعا به پلیس فتا اعلام نمایند.
3- ارایه اطلاعات و مشخصات هویتی، جغرافیایی و نوع فعالیت از طریق پست الکترونیکی به افراد غیر جدا خودداری کنند.

تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع
اتحادیه فناوران رایانه تهران همچنین از اعضای خود خواست از تبلیغ و خرید و فروش محصولات خود در شبکه‌های ماهواره‌ای بپرهیزند.
در نامه اتحادیه آمده است: پیرو نامه 91 مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران به استحضار می‌رساند؛ با توجه به اینکه اخیرا برخی از کالاها و محصولات داخلی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارجی تبلیغ می‌شوند و این امر موجب تقویت بنیه مالی شبکه‌های موصوف می‌گردد. بنابراین کلیه اعضای تحت پوشش موظفند نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام کنند.
1- واحدهای صنفی ضمن اجتناب از هر گونه تبلیغ محصولات و کالاهای خود در شبکه‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.
2- از خرید و فروش هر گونه اجناس ایرانی و خارجی که در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارجی تبلیغ می‌شود اجتناب کرده و در صورت مشاهده این گونه موارد با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

ضوابط ترافیکی را رعایت کنید
در اطلاعیه‌ای دیگر، اتحادیه فناوران رایانه تهران از اعضای خود خواست ضوابط ترافیکی را رعایت کرده و وسایل نقلیه خود را در پیاده‌روها پارک نکنند.
در این اطلاعیه آمده است: پیرو نامه مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران به استحضار می‌رساند برخی واحدهای صنفی ضمن نادیده گرفتن ضوابط ترافیکی اقدام به پارک وسایل نقلیه در پیاده‌رو، خیابان و حتی پارک دوبل می‌کنند، که این امر سبب نارضایتی شهروندان و کندی در حرکت وسایل نقلیه و ترافیک می‌شود. بنابراین کلیه اعضای تحت پوشش موظف به رعایت ضوابط ترافیکی بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر ماده 8 آیین‌نامه اجرایی ماده 28 ق.ن.ص با متخلفان برخورد می‌شود.
همچنین اتحادیه فناوران رایانه تهران در خصوص لزوم کاهش مصرف انرژی به اعضای خود اعلام کرد: با توجه به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از کلیه اعضای تحت پوشش درخواست می‌شود، در راستای بهینه سازی مصرف انرژی نسبت به جمع‌آوری لامپ‌های پر مصرف و جایگزینی لامپ‌های کم مصرف در اسرع وقت اقدام کنند.

دستورالعمل جدید برای تبلیغات محیطی
دستورالعمل تبلیغات محیطی اعلام شد.
این دستورالعمل مصوب جلسه 571 مورخه 22 اردیبهشت ماه 91 شورای فرهنگ عمومی در خصوص چگونگی تبلیغ کالا و خدمات داخلی و خارجی است.
در این دستورالعمل آمده است:
در دهه عدالت و پیشرفت سال 1391 هجری شمسی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام‌گذاری شده است. شورای فرهنگ عمومی در همین راستا و برای ایجاد ساز و کارهای مناسب تبلیغی و فرهنگی در جهت تحقق شعار سال، مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و تشویق و ترغیب مردم به استفاده از کالا و خدمات داخلی در جهت رشد و توسعه ایران اسلامی و به استناد بند «سوم» از بخش «الف» موضوع سیاست‌ها و تبصره 2 از بخش «ج» سازماندهی و نظارت مصوبه سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، محورهای ذیل را مصوب کرد.
ماده 1) تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی دارد ممنوع است.
ماده 2) تبلیغ کالا و خدمات داخلی که نام خارجی دارد ممنوع است.
ماده 3) تبلیغ کالا و خدمات داخلی با سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی و خارجی باید با نام ایرانی و منطبق بر قانون «ممنوعیت به کارگیری اساس، عناوین و اصطلاحات بیگانه» و آیین‌نامه اجرایی آن باشد.
ماده 4) تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی ندارد با رعایت استفاده از حداکثر 20 درصد کل ظرفیت تبلیغات محیطی و صرفا با خط فارسی مجاز است.
تبصره 1: تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی ندارد در بزرگراه‌ها، تابلوهای بزرگ شهری و بین شهری، پل‌های عابر پیاده، تابلوهای الکترونیکی، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه‌های اتوبوس و قطار شهری و بین شهری، ورزشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، بوستان‌ها، مجتمع‌های فرهنگی و هنری، فرهنگسراها، کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، مبادی ورودی شهرها، میادین بزرگ و نقاط پرتردد ممنوع است.
تبصره 2: حداکثر 20درصد ظرفیت فوق‌الذکر باید در هر یک از محیط‌های تبلیغی مراعات شود.
ماده5) هر نوع تبلیغات بازرگانی شرکت‌ها، کالا و خدمات خارجی از طریق تابلوهای اختصاصی واحدهای صنفی توزیعی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید ممنوع است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :