آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 12454
تاریخ انتشار : 25 شهریور 1391 10:23
تعداد بازدید : 537

کرباسیان خبرداد:

استفاده 150 هزار کاربر ایرانی از ایمیل بومی «پست»

مدیرعامل شرکت پست گفت: پست الکترونیکی شرکت پست با دامنه POST.IR و با ظرفیت یک میلیون کاربر راه اندازی شده است و در حال حاضر 150 هزار کاربر به صورت رایگان از آن استفاده می کنند.

فناوران- محمدحسن کرباسیان در نشست خبری گفت: از آنجایی که از سوی سازمان فناوری اطلاعات مقرر شده مردم به جهت حفظ فضای اینترنتی کشور از ایمیل‌های داخلی استفاده کنند یک میلیون ایمیل آماده از سوی این شرکت ایجاد و تاکنون 150 هزار ایمیل واگذار شده و تا هفته آینده پروانه ایمیل‌ها داده می‌شود.
وی به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات شرکت پست در انجام امور نیابتی با دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها پرداخت و گفت: با توجه به جایگاه ویژه‌ای که پست در کشورهای مختلف دنیا از آن برخوردار است، بسیاری از فعالیت‌ها از طریق پست صورت می‌گیرد و این نشان‌دهنده آن است که پست می‌تواند روشی مناسب، کم‌هزینه و به دور از مشکلات اجتماعی برای سامان دادن به انجام فعالیت‌های گوناگون باشد.
 وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که قراراست به زودی میان پست و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه گسترش همکاری‌ها منعقد شود، گفت: در چند سال گذشته با عرضه کارت سوخت خودروها در کشور شاهد صرفه‌جویی و مدیریت مصرف سوخت بودیم؛ به نحوی که در حال حاضر 600 نقطه پستی به صورت آنلاین خدمات کارت سوخت ارایه می‌دهند و دارندگان خودرو می‌توانند با در دست داشتن اسناد و مدارک خود به یکی از مراکز پستی مراجعه و خدمات کارت سوخت خود را از قبیل اعلام سرقت یا مفقودی و صدور المثنی دریافت کنند.کرباسیان با بیان اینکه کارت‌های سوخت چه به صورت جدید و یا المثنی از طرف پست به آدرس تمامی مالکان خودروها ارسال خواهد شد که این امر کاهش ترددهای غیرضروری را به دنبال خواهد داشت از همکاری‌های مشترک با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبرداد وافزود: چاپ تمبر اختصاصی شرکت پخش و توزیع حواله‌های نفتی در مناطقی که فاقد گاز شهری هستند، با همکاری شرکت پست صورت می‌گیرد.
 وی درباره همکاری‌های مشترک با دیگر وزارتخانه‌ها نیز گفت: دراین زمینه می‌توان به انعقاد قرارداد با سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد که تاکنون نزدیک به یک میلیون مراجعه‌کننده برای تکمیل مراحل مالیاتی به شرکت پست مراجعه داشته‌اند. این تعداد، به جای مراجعه مستقیم به سازمان امور مالیاتی خدمات را از شرکت پست گرفتند.
مدیرعامل شرکت پست ادامه داد: اقدام بزرگی که در یکی دو سال گذشته صورت گرفت همکاری با سازمان ثبت اسناد بود که بنا به گفته مسوولان این سازمان بخشی از 100میلیون خدمتی است که سالانه به مردم ارایه می‌شود به پست واگذار شد.
وی از اجرای طرحی در تهران خبرداد که براساس آن هنگامی که افراد در دفاتر اسناد رسمی معامله‌ای انجام می‌دهند، ماموران پستی به دفاتر مراجعه می‌کنند و نامه‌هایی را که از این دفاتر در خصوص استعلام‌های گوناگون صورت می‌گیرد، اخذ کرده و به صورت یکجا به ادارات کل ثبت اسناد استان انتقال و پاسخ‌ها را روزانه برمی‌گردانند.
کرباسیان گفت: این طرح ابتدا به صورت پایلوت در استان البرز آغار شد که در سه ماه گذشته  بالغ بر33 هزار فقره ترافیک داشته و تنها در روز گذشته نیز دو هزار فقره ترافیک در تهران به ثبت رسیده که پیش‌بینی می‌شود روزانه سه تا چهار هزار تردد به یک سازمان از طریق شرکت پست کم می‌شود و این خود نقش تاثیرگذار پست را در حوزه اجتماعی نشان می‌دهد.
رییس هیات‌مدیره شرکت پست افزود: در حوزه وزارت بهداشت اقدامات ارزشمندی از جمله ارسال اطلاعات مربوط به غربالگری برای بیماران به ویژه در روستاها توسط پست صورت می‌گیرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :