آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 1318
تاریخ انتشار : 7 شهریور 1390 0:0
تعداد بازدید : 792

طرح های رنگارنگ و مشترکان سردرگم

ورود اپراتورهای مختلف همراه و ارايه خدمات متنوع به مشترکان، ضرورتی است اجتناب ناپذیر اما معرفی بیش از اندازه طرح های به ظاهر متفاوت تنها به سردرگمی و خستگی مخاطب می انجامد و کار به جايی می رسد که به قول معروف مشترکان « عطايش را به لقايش می بخشند».

خبرگزاری فارس - در روزگار نه چندان دوری که برخی اپراتورهای تلفن همراه به تازگی کار خود را آغاز کرده بودند، همه ابزار تبلیغاتی موجود، بیلبورد بزرگراه‌ها، بنر سایت‌های اینترنتی، صفحات اول و دوم تمامي روزنامه‌های کثیر الانتشار، صفحات پشت جلد مجلات تخصصی و غیر تخصصی، رادیو و تبلیغات گران قیمت قبل و بین سریال های روتین و سایر ساعات رسانه ملی، به یکباره به تسخیر این اپراتور درآمد و در مدت زمان اندکی به تمامي ایرانی‌ها معرفی شد.در آن زمان مردم این اپراتور تلفن همراه کشور را به سیم‌کارت‌های با تعرفه مکالمه دقیقه‌ای 49 تومان در سراسر کشور، می شناختند؛ اما دیری نپایید که اندکی بعد، در راستای جلب رضایت مشترکان و خدمت‌رسانی هرچه بهتر و مناسب تر، نخستین نسل از طر‌ح‌های این اپراتور با عنوان طرح‌های رنگی، آبی، ‌قرمز و طلايی معرفی شدند.
از آن پس این اپراتور، همواره ‏امتیازهایی را در مناسبت‌های مختلف، از جمله جشنواره زمستان تا بهار، عید تا یلدا، نوروز، بهاره و پاییزه به مشترکان خود ارايه داده است.
البته در این بین گاهی نیز برخی از طرح‌های این اپراتور، مانند طرح مکالمه رایگان شبانه، مباحث بسیاری را از سوی جامعه متوجه این اپراتور کرده است.
با ادامه ارايه طرح‌های جدید و مناسبتی و بالا رفتن تعداد طرح های این اپراتور، که خود را پیشرو در ارايه خدمات جدید می‌داند، رفته رفته طرح‌ها و تبلیغات حالت پیچیده تری به خود گرفت؛ تا آنجا که هم‌اکنون طرح‌های تشویقی رنگی قرمز، آبی، طلایی، طلایی یک ستاره، طلایی دو ستاره، مهتاب (تخفیف مکالمه بامدادی)، ساعات خوش GPRS ، بسته افزایشی GPRS ، شارژ شگفت انگیز، طرح × ۳ و نسخه دوم طرح × ۳ (کم مصرف)، پرچمدار آخرین طرح‌ها و جشنواره تابستان ۹۰ این اپراتور هستند.
تمامی جشنواره‌ها و طرح‌های اپراتور مذکور که یکی پس از دیگری اعلام می‌شود، به فراخور میزان و نوع مصرف مشترکان، امتیازاتی را برای کاهش نرخ مکالمه، کاهش نرخ پیام کوتاه، زمان‌های رایگان برای مکالمه و تخفیف بهای سرویس GPRS ، برای مشترک فراهم می کنند.
برای مثال در طرح شماره 2 از طرح × ۳ جشنواره تابستانی، با پرداخت 9 هزار و 900 تومان، امکان استفاده از یک گیگابایت GPRS و 100 دقیقه مکالمه داخل شبکه، 10 پیام چند رسانه‌ای و هدایای ویژه وجود دارد.
در طرح شماره 3 از همین طرح، با پرداخت 9 هزار و 900 تومان، امکان استفاده از یک گیگابایت GPRS در کنار 500 دقیقه مکالمه داخل شبکه، 10 پیام چند رسانه‌ای و هدایای ویژه وجود دارد.
در طرح مهتاب، ویژه ماه رمضان، مشترکان این اپراتور می‌‌توانند با پرداخت 960 تومان، به مدت 5 روز از ساعت یک تا 6 بامداد 50 دقیقه مکالمه داشته باشند و یا با پرداخت هزار و 890 تومان، در 7 روز، در همین ساعات به مدت 105 دقیقه مکالمه کنند.
البته در میان هیاهو و اشتیاق روزافزون این اپراتور برای معرفی طرح‌های جدید و تازه، سر برخی از مشترکان این اپراتور از این همه طرح رنگی، به معنی واقعی بی کلاه مانده است.
به عبارتی، برخی از مشترکان این اپراتور به رغم اطلاع رسانی اینترنتی، روزنامه ای، پیامکی، رادیویی و تلویزیونی هیچ علاقه ای به استفاده از انواع طرح‌های این اپراتور نشان نمی‌دهند و فقط و فقط از طرح پایه‌ (ثانیه‌ای) استفاده می‌کنند.
برخی نیز معتقدند که ازدیاد طرح‌های مختلف که بعضا در چند دقیقه مکالمه یا چند پیامک بیشتر یا کمتر، تفاوت د‌‌ارند، سبب سردرگمی مشترکان می‌شود؛ به طوری که برخی عطای استفاده از طرح را به لقای آن ببخشند و به کل بی‌خیال طرح‌های رنگارنگ شو


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :