fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 14216
    تاریخ انتشار : 16 مهر 1391 9:39
    تعداد بازدید : 1230

    دستورالعمل بهره برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی تدوین شد

    معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه آرشیو الکترونیکی بیش از 50 درصد اسناد ثبت احوال به سرانجام رسیده است، گفت: دستور العمل بهره برداری از اسنادی که تاکنون به صورت الکترونیکی آرشیو شده است، تدوین شده و در آینده نزدیک ابلاغ می شود.

     فناوران- حمید پارسایی با اشاره به اینکه ثبت احوال بالغ بر 120 میلیون سند در آرشیو خود دارد، گفت: در طول یک‌سال و نیم گذشته از اجرای پروژه آرشیو الکترونیکی، فرآیند آرشیو 60 میلیون سند از این اسناد به طورکامل طی شده است.
    وی زمان پیش‌بینی شده برای اجرای کامل این پروژه را سه سال عنوان کرد و افزود: با این حال با توجه به سرعت اسکن اسناد در استان‌ها، قطعا آرشیو الکترونیکی زودتر از موعد پیش‌بینی شده به بهره‌برداری خواهد رسید.
    پارسایی با تاکید بر اهمیت آرشیو الکترونیکی اسناد ثبت احوال، گفت: حدود 90 سال از شکل‌گیری سازمان ثبت احوال می‌گذرد و در این مدت، ارایه تمامی خدمات مربوط به شناسنامه برای هر فرد، تنها در محل صدور سند میسر بوده است.
    وی ادامه داد: اگر درخواستی در رابطه با شناسنامه، به ادارات خارج از محل صدور سند ارایه می‌شد، این درخواست از طریق پست به محل صدور سند ارسال شده و در آنجا به آن رسیدگی می‌شد، بنابراین این پروسه بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر بوده و در این شرایط تعویض شناسنامه یا صدور المثنی، یک تا سه ماه زمان می‌برد.
    معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال یادآور شد: با تکمیل پروژه آرشیو الکترونیکی، تمامی هموطنان می‌توانند با مراجعه به هر یک از دفاتر پیشخوان یا ادارات ثبت‌احوال، خدمات شناسنامه‌ای مورد نیاز خود را یک روزه دریافت کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :