آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 18040
تاریخ انتشار : 23 آبان 1391 9:46
تعداد بازدید : 1038

قدردانی گوگل از هاچیکوی وفادار

گوگل در ۹ دسامبر (۱۹ آبان ماه) با تغییر لوگوی خود یاد و خاطره یک سگ به نام «هاچیکو» را زنده کرد.

ایتنا- در واقع وفاداری این سگ باعث شده که گوگل ۸۹ سال پس از زادروز تولدش به سراغ آن برود. به گفته ویکی پدیا، ارتباط صمیمانه این سگ با پروفسور شابر اوئنو باعث شد وی به عنوان اسطوره وفاداری در ژاپن شناخته شود. این سگ سفید نر زمانی که دو ماه داشت به توکیو فرستاده شد و زمانی که به ایستگاه قطار شیبوئی رسید، قفس حمل آن از روی باربر به پایین افتاد و آدرسی که قرار بود ‌هاچیکو به آنجا برود گم شد. در همین زمان شابرو اوئنو، پروفسور دانشگاه توکیو‌ هاچیکو را پیدا کرد و با خود به منزل برد. هر روز ‌هاچیکو و پروفسور، با هم به ایستگاه قطار می‌رفتند و ساعت چهار‌ هاچیکو جلوی در ایستگاه منتظر بازگشت او می‌ماند. در سال ۱۹۲۵ اوئنو در سر کلاس بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت، آن روز ‌هاچیکو تا شب روبه‌روی در ایستگاه به انتظار صاحبش نشست تا در نهایت خانواده پرفسور به دنبالش آمدند و به خانه بردند، اما روز بعد نیز مثل گذشته ‌هاچیکو به ایستگاه رفت و منتظر بازگشت صاحبش ماند. او 9 سال هر بعدازظهر روبه‌روی در ایستگاه منتظر بازگشت صاحب عزیزش می‌ماند و تا زمان مرگش منتظر صاحب مورد علاقه‌اش باقی ماند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :