آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 182796
تاریخ انتشار : 1 خرداد 1395 10:54
تعداد بازدید : 904

تحلیل جهانگرد از علل ناکامی ایمیل بومی

رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید دارد: با توجه به این که نگهداری و پشتیبانی سرویس ایمیل امری پرهزینه محسوب می شود، لازم است ارایه این سرویس با خدمات دیگر همراه شود تا بدین ترتیب هزینه ها مدیریت شود.


ایسنا- نصرالله جهانگرد در پاسخ به سوالی درباره موفق نبودن ایمیل های ایرانی و برنامه دولت برای بهبود شرایط این بخش گفت: قطعا وضعیت ایمیل های بومی به تدریج بهتر خواهد شد، اما به طور کلی با توجه به پرهزینه بودن نگهداری و پشتیبانی این فضا و با توجه به این که به طور غالب گزینه هایی که به عنوان ایمیل بومی مطرح می شوند، قصد دارند به طور مستقل تنها سرویس ایمیل را ارایه کنند، برای اجرای موفق این کار لازم است طرح های تجاری بهتری مورد استفاده قرار گیرد که این اتفاق هم به تدریج در حال رخ داده است.
معاون وزیر ارتباطات همچنین متذکر شد: نکته دیگر آنکه در ارایه خدمات ایمیل بومی و بومی ساز این بخش تاکید اصلی بر آن است که شرایط فراهم شود تا داده ها و اطلاعات کشور و مردم در فضای داخلی مستقل شده و کمتر مورد استفاده مراجع بین الملل قرار گیرد. بدین ترتیب حتی سرویس هایی که ممکن است در یک شرکت و برای کارمندان آن شرکت هم ارایه شوند می توانند موثر واقع شوند و مانع خروج اطلاعات در کشور شوند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :