آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 185054
تاریخ انتشار : 2 تیر 1395 10:28
تعداد بازدید : 823

با گذشت تنها دو ماه از راه‌اندازی سامانه 800 روی داد

انصراف مشترکان از 20 میلیون پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده

با گذشت تنها دو ماه از راه اندازی سامانه 800، استفاده ناخواسته از بیش از 20 میلیون پیامک و سرویس ارزش افزوده از سوی مشترکان لغو شد.


فناوران- سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزییات پیامک ها و سرویس های قطع شده از طریق سامانه 800 را که در فروردین ماه راه اندازی شده بود، اعلام کرد. براساس آمار و ارقام اعلام شده از سوی رگولاتوری، سهم همراه اول از پیامک های تبلیغاتی و سرویس های ارزش افزوده ناخواسته 21/6 درصد، سهم ایرانسل 78 درصد و سهم رایتل 0.4 درصد است.
سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارایه گزارشی از فعالیت دو ماهه سامانه جدید انصراف مشترکان از دریافت پیامک تبلیغاتی و سرویس های ارزش افزوده گفت: عملکرد سامانه متمرکز ۸۰۰ جهت انصراف مشترکان از دریافت انواع پیامک مثبت بود.
حسین فلاح جوشقانی با بیان آخرین اطلاعات دریافتی گفت: طبق آخرین آمار، پس از اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی اپراتور اول، یک میلیون و ۵۷ هزار سرویس و سه میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۷۶ پیامک تبلیغاتی لغو شده است. در اپراتور دوم نیز تعداد سرویس های لغو شده ۱۰ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۵۵ مورد و پیامک های تبلیغاتی لغو شده ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۱۳ مورد بوده است. در اپراتور سوم هم ارسال ۳۸ هزار سرویس و ۴۸ هزار پیامک تبلیغاتی لغو شده است. 
فلاح گفت: تاکنون اپراتورها عملکرد رضایت بخشی داشته اند و با حساسیت این موضوع را دنبال کرده و موارد اعلام شده را حذف کرده اند. هر چند نباید انتظار داشت، تمام موارد به صفر برسد. 
وی با بیان این که اپراتورها، جهت اطلاع رسانی در خصوص این سامانه، تاکنون بیش از ۷۰ میلیون پیامک با نام رگولاتوری ارسال کرده اند، گفت: در جلسه ای هم که این اواخر با اپراتورها داشتیم، موارد جدیدی را اعلام کردیم که بررسی و نتیجه را اعلام کنند. 
فلاح گفت: در گذشته، هر اپراتور سامانه ای طراحی کرده بود که شاهد هیچ وحدت رویه ای نبودیم و از این رو سال گذشته، سامانه ای طراحی کردیم تا درخواست لغو دریافت پیامک های ناخواسته در تمام اپراتورها یکسان شود. 
وی با بیان روش های مختلف ارسال درخواست به این سامانه از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۸۰۰ یا شماره گیری کد دستوری#۸۰۰* گفت: با ارسال درخواست، فهرستی با سه گزینه باز می شود که اولین گزینه سرویس های فعال و دو گزینه بعدی نوع پیامک های تبلیغاتی یا خدمات مبتنی بر محتوایی (ارزش افزوده) را نشان می دهد. 
فلاح از پیگیری امکان غیرفعال سازی تمامی سرویس های فعال مشترکان تنها با انتخاب یک گزینه، خبر داد و گفت: اپراتورها باید این امکان را فراهم آورند که این موضوع در دست پیگیری است تا اعمال شود. 
وی ادامه داد: در پیامک های ارزش افزوده که با تایید مشترک فعال شده و هزینه بر نیز هست، اپراتور موظف است تعداد سرویس های ارزش افزوده فعال مشترک را اعلام و روش غیر فعال سازی را نیز ذکر کند. 
سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با بیان این که پیامک های تبلیغاتی به چند دسته تقسیم می شوند، افزود: یک نوع ارایه کننده محتوا هستند که با درخواست مشترک دیگر نباید سرشماره های خاص تبلیغات بفرستند که در این زمینه اقدام کرده اند. اما نوع دیگر پیامک هایی است که توسط اشخاص از طریق تلفن ثابت یا همراه ارسال می شود که اپراتورها نمی توانند درباره آنها کاری انجام دهند، چرا که، اپراتور فارغ از محتوا عمل می کند و نمی داند فرد در حال ارسال پیامک تبلیغاتی است و چون شماره شخصی است، نمی تواند کاری کند و دنبال ساز و کاری هستیم تا این نقص نیز رفع شود. 
وی در مورد سرویس های بانکی نیز گفت: با توجه به درخواست برخی نسبت به لغو پیامک های تبلیغاتی و برقراری سرویس های بانکی، اپراتورها موظف به رعایت خواست مشتری هستند. 
فلاح با بیان هماهنگی جهت قطع پیامک های تبلیغاتی خود اپراتورها در صورت درخواست مشترک نیز گفت: البته برخی بانک ها، روی سرشماره های مختص عملیات بانکی تبلیغ می کنند که اپراتور نمی تواند کاری کند ولی اینها موارد محدودی است و نسبت به قبل کمتر شده است. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :