fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 185848
    تاریخ انتشار : 14 تیر 1395 11:12
    تعداد بازدید : 682

    #از_ایرانسل_بپرسید چرا؟

    گزارش فناوران از واکنش ها به سکوت ایرانسل در قبال انتشار اطلاعات 20 میلیون مشترک

    پس از ماجرای افشای گسترده اطلاعات بیست میلیون مشترک ایرانسل و عدم پاسخ گویی این اپراتور، کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ «از_ایرانسل_بپرسید» به این ماجرا واکنش نشان دادند.

    فناوران- مهم ترین و تکراری ترین سوال کاربران از ایرانسل با این مضمون در شبکه های اجتماعی منتشر شد که چرا این اپراتور از کاربران عذرخواهی نمی کند. کاربران شبکه های اجتماعی با مقایسه رفتار مدیران ژاپنی و اروپایی با مدیران ایرانسل، از آنها می خواستند دست کم توضیحی درباره این ماجرا
     ارایه کنند.
    «لطفا پاسخگوی امنیت اطلاعات شخصی ما باشید»، «عذرخواهی برای این خرابکاری کمترین اقدام مورد انتظاره» و «در قبال اشتباهاتتون راجع به بچه هاتون ازشون عذرخواهی کنید، باشد که مدیران آینده مملکت معذرت خواهی بلد باشن» ازجمله توییت های پرطرفدار درباره ماجرای ا
    یرانسل بود. کاربر دیگری کار جالبی انجام داده بود و با انتشار عکسی از فرم های ایرانسل از مردم خواسته بود از این پس این فرم ها را با حداقل صداقت ممکن پر کنند تا در صورتی که اطلاعات لو رفت، ضرر کمتری ببینند.
    موضوع قدیمی بودن این اطلاعات نیز در شبکه های اجتماعی داغ بود. وزیر ارتباطات روز گذشته در مجلس اعلام کرده بود که این اطلاعات موضوع جدیدی نیست و همین جمله با واکنش منفی کاربران روبه رو شد. کاربری در این باره نوشت: احتمالا چون اطلاعات لورفته کاربران ایرانسل مربوط به ۳ سال پیش و فقط ۱۵ تا ۲۰ میلیون کاربران را دربر می گرفته، خودش را ملزم به پاسخ گویی نمی دونه.
    «چرا #ایرانسل در مقابل #هک و افشای اطلاعات 20 میلیون کاربر هیچ واکنشی نشان نداده است؟» و «آنقدر که به افزایش درآمدش فکر می کند به فکر تامین #امنیت اطلاعات مشترکانش هم هست؟» دیگر سوالاتی بود که بارها در شبکه های مجازی بازنشر شد. البته نه تنها صفحه ایرانسل در شبکه های اجتماعی؛ بلکه روابط عمومی این شرکت نیز تاکنون به سوالات مردم و خبرنگاران پاسخی
     نداده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :