آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 186028
تاریخ انتشار : 19 تیر 1395 10:22
تعداد بازدید : 700

اعتبار الکامپ به ارایه تکنولوژی‎است نه غرفه‎آرایی آنچنانی

یکشنبه هفته گذشته، شرکت سهامی نمایشگاه‎های بین‎المللی، مجوز برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ را به نام سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور صادر کرد و به این ترتیب مسوولان سازمان با در دست داشتن برگه مجوز، به زودی برنامه‎ریزی لازم برای برپایی نمایشگاهی در حد انتظار فعالان صنف فناوری اطلاعات را آغاز خواهند کرد. با توجه به این مهم، گفت‏و‎گویی کوتاه با بهناز آریا، مسوول کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران انجام داده‎ایم تا بیشتر با اهداف و برنامه‎های نصر کشور در رابطه با افزایش اعتبار و بهبود وضعیت نمایشگاه الکامپ 22 آشنا شویم.


فخری زارع
آریا معتقد است اعتبار هر نمایشگاه به حضور شرکت‎ها و دستاوردهایی که ارایه می‎شود، بستگی دارد. او با بیان اینکه شرکت‎های متقاضی حضور در نمایشگاه الکامپ باید به این باور برسند که بخشی از اعتباردهی نمایشگاه بر عهده آنهاست، گفت: قطعا حضور با کیفیت شرکت‎ها در نمایشگاه الکامپ و دعوت از مخاطبان مناسب، موجب افزایش سطح این رویداد مهم خواهد شد. بنابراین باید بپذیریم که خود ما به الکامپ اعتبار
می‎دهیم.
بهناز آریا افزود: شرکت‎های متقاضی حضور در نمایشگاه اغلب به دنبال فضایی هستند که بتوانند جدیدترین محصولات خود را معرفی کنند و ارایه تکنولوژی‎های جدید موجب ارتقای سطح نمایشگاه می شود نه غرفه‎آرایی های آنچنانی.

 هدف سازمان بالا بردن سطح کیفی الکامپ
وی با بیان اینکه هدف سازمان نصر کشور از برگزاری نمایشگاه بالا بردن سطح کیفیت نمایشگاه به معنای واقعی است، گفت: باید ضمن ایجاد شرایط حضور شرکت‎های مطرح حوزه فناوری اطلاعات، شرایطی فراهم شود که شرکت‎های نوپا و کوچک نیز بتوانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.
وی افزود: اکنون بین شرکت‎های سخت‎افزاری داشتن غرفه بزرگ با غرفه‎آرایی‎های آنچنانی بیشتر به چشم می‏آید تا ارایه محصولات و خدمات جدید.
این در حالی است که در نمایشگاه‎های خارجی بیشتر به ارایه محصولات جدید اهمیت داده می‏شود تا غرفه‎آرایی.
آریا گفت: غرفه‎آرایی شرکت‎ها در نمایشگاه تاحدودی لازم است و باعث ترغیب بازدیدکنندگان می‎شود، اما ضرورتی ندارد که شرکتی 500 متر فضا بگیرد و آن را غرفه‎آرایی کند و اینگونه دچار هزینه بالایی شود.
 برنامه‎ریزی برای حضور شرکت‎های مطرح IT
 مسوول کمیسیون نصر تهران در پاسخ به اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‎ای برای ترغیب حضور شرکت‎های مطرح حوزه فناوری در نمایشگاه الکامپ چه برنامه ای دارد، گفت: الکامپ چند سالی است که به دلایل مختلفی چون برگزاری ضعیف، مخاطب درستی برای شرکت‎های بزرگ حوزه نداشته و جذابیت خود را از دست داده است که قطعا با بهبود سطح کیفی نمایشگاه شرکت‎ها هم حضور خواهند یافت.
وی افزود: تاکنون مجری نمایشگاه سالانه مشخص می‎شد به همین دلیل برنامه‎ریزی بلندمدتی برای بهبود نمایشگاه وجود نداشت. اما اکنون سازمان با فرصتی که در اختیار دارد می تواند نمایشگاه الکامپ را به جایی برساند که برای شرکت‎ها جذاب باشد.
آریا ادامه داد: نباید الکامپ به گونه‎ای باشد که یکسری اپراتور برای فروش سیم کارت حضور داشته باشند. البته این را هم نمی‎توان نادیده گرفت که اپراتورهای موبایل بخشی از صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند و نباید برگزاری نمایشگاه را بدون آنها تصور کرد.
او گفت: اما می‎توان این مورد را  با استاندارد خاصی ساماندهی و مدیریت کرد. سازمان نظام صنفی رایانه‎ای قطعا برای مدیریت صف های طولانی سیم کارت در نمایشگاه برنامه دارد و سالن‎های خاصی را برای اپراتورها در نظر می‎گیرد.

 سالن مجزا برای شرکت‎های امنیتی نداریم
بهناز آریا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه نمایشگاه تخصصی امنیت اطلاعات برگزار نشد، در نمایشگاه الکامپ سالنی مجزا برای شرکت‎های ارایه دهنده سیستم‎های امنیت اطلاعات در نظر گرفته خواهد شد، گفت: این موضوع در کمیسیون افتای سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که ضرورتی به سالن مجزا نیست.
وی افزود: اغلب شرکت‎هایی که در حوزه امنیت اطلاعات کار می کنند، در زمینه های مختلف مانند شبکه نیز فعالیت می‎کنند که نمی‎توان آنها را در نمایشگاه از هم تفکیک کرد. شاید بتوان در حوزه نرم‎افزار و سخت‎افزار این کار را کرد، اما در حوزه امنیت امکانش وجود ندارد.

 رایزنی برای به حداقل رساندن رقم ارزی غرفه ها
وی همچنین درخصوص بحث ارزی و ریالی غرفه‎های نمایشگاه که باعث نبود بسیاری از شرکت‎های IT در نمایشگاه شده است، گفت: محاسبه ارزی غرفه‎ها دست سازمان نیست و جزو مصوبات شرکت سهامی نمایشگاه‎های بین المللی است، اما سازمان تمام تلاش خود را می کند تا رقم ارزی را به حداقل برساند.
وی افزود: سال گذشته نیز با تلاش هایی که در کمیته اجرایی صورت گرفت، هیچ شرکتی بابت محاسه ارزی غرفه خود با مشکل مواجه نشد و برای این دوره از نمایشگاه نیز تدابیری اندیشیده شده است.آریا درعین حال گفت: شرکت‎های سخت‎افزاری که بابت بحث ارزی غرفه‎ها گله مند هستند، اغلب رقم‎های بسیار بالاتری را صرف غرفه‎آرایی می کنند که به راحتی می‎توانند این هزینه ها را مدیریت کنند.

 برپایی پاویون های خارجی در الکامپ
مسوول کمیسیون افتای سازمان در ادامه با بیان اینکه سازمان تمام تلاش خود را می کند تا کشورهای مختلفی در نمایشگاه الکامپ پاویون حضور داشته باشند، گفت: با توجه به علاقه مندی که برای حضور در بازار ایران وجود دارد، قطعا در نمایشگاه امسال حضور شرکت‎های خارجی بیشتر به چشم می آید.
در این راستا ناصر علی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور نیز اعلام کرده است که شرکت‎های خارجی بسیاری برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده اند و همچنان در حال مذاکره برای جذب مشارکت بیشتری هستیم.
وی افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری الکامپ باقی است، فرصت بیشتری برای برنامه ریزی و پیاده سازی ایده های جدید و برگزاری یک نمایشگاه استاندارد در اختیار خواهیم داشت. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :