fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 186053
    تاریخ انتشار : 19 تیر 1395 11:5
    تعداد بازدید : 840

    پیشنهاداتی برای صاحبان کسب‌و‌کار پیش از ورود به رسانه‌های اجتماعی

    آماده ماراتن شوید

    رسانه های اجتماعی امروز یکی از ابزارهای کمکی مهم برای ورود به بازار، توسعه و پیشرفت کسب و کار است. مهم بزرگ یا کوچک بودن کسب و کار نیست، مهم تصمیم ِ آغاز ِ کار شما همزمان با ورودتان به رسانه های اجتماعی است. در این صورت اولین مشتریان شما را افرادی تشکیل می دهند که هر کدام یک رسانه برای تخریب و تبلیغ ِ برند شما هستند. انتخاب الگوی رفتار ِ مناسب در رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین تصمیمات صاحبان یک کسب و کار به عنوان کارآفرین یا صاحب یک کسب و کار است. بنابراین لازم است پیش از ورود به رسانه های اجتماعی کارهایی انجام دهید و کاملا آماده باشید. کسب موفقیت در رسانه های اجتماعی، مانند برنده شدن در مسابقه دوی ماراتن است؛ آمادگی کامل و استقامت

    شبنم کهن چی
    پیش از ورود به رسانه های اجتماعی باید مقصد و راه رسیدن به آن را مشخص کنید. یکی از بزرگ ترین مشکلات کسب و کارها هنگام ورود به شبکه های اجتماعی که اغلب هم با راه اندازی یک کمپین همراه است، این است که نمی دانند کمپین آنها در شبکه های اجتماعی به کجا خواهد رسید. شما نیاز به ایده قوی و طراحی خوب دارید. در غیر این صورت هر کاری که در شبکه های اجتماعی انجام دهید بدون استدلال خواهد بود و این مساله در بلندمدت تبدیل به یک فاجعه خواهد شد. پس تمرکز کنید تا بدانید مسیری که می روید به سمت مقصد است یا خیر.

     تقسیم مسوولیت
    انجام دادن تمام کارها توسط یک نفر، کیفیت کار را می تواند کاهش دهد. پیش از شروع کار و ورود به رسانه های اجتماعی مطمئن شوید مسوولیت ها را به درستی بین تان تقیسم کرده اید. در صورتی که این کار را انجام داده باشید، علاو بر اینکه خیال تان می تواند راحت باشد کار با کیفیت و دقت مناسبی انجام می شود، به راحتی می توانید اشتباهاتی که رخ می دهد را پیگیری کرده و به فرد مسوول برسید. فراموش نکنید برای ورود به رسانه های اجتماعی باید یک فرد مسوول برای ایجاد محتوا، یک فرد مسوول برای انتشار محتوا، یک فرد مسوول برای نظارت بر آنچه در شبکه های اجتماعی درباره شما می گویند و مسوولی برای پاسخ به مشتریان داشته باشید.

     سایت را فراموش نکنید
    شاید فکر کنید فقط رسانه های اجتماعی، آنچه آنجا درباره شما می گویند و آنچه آنجا می گویید مهم است. اما فراموش نکنید هدف از ورود به رسانه های اجتماعی جذب کاربر است. باید تلاش کنید کاربران را به سمت سایت خود بکشانید. این کار با ایجاد جذابیت و ضرورت دریافت اطلاعات بیشتر درباره خدمات و محصولات شما انجام می شود. دقت کنید میزان ترافیکی که از سمت شبکه های اجتماعی به سایت شما سرازیر می شود را دایم کنترل کنید و در صورت افت ترافیک، یک بار دیگر فعالیت خود و رقبای تان را در شبکه های اجتماعی مرور کنید. همچنین در صورتی که ترافیک ناگهان زیاد می شود با مطالعه و تحقیق جذابیتی که کاربران را به سمت سایت شما کشانده، پیدا کنید تا به آن بیشتر توجه نشان دهید. پس پیش از ورود به رسانه های اجتماعی یک سایت مناسب با محتوای مفید راه اندازی کنید.

     وبلاگ هنوز مهم است
    اهمیت وبلاگ ِسایت خود را دست‎کم نگیرید. وبلاگی داشته باشید و مطالب مفید مربوط به کسب و کارتان را آنجا منتشر کنید. آمار نشان می دهد گاهی وبلاگ کسب و کارهای کوچک از نظر کاربران مفیدتر و دوست‎داشتنی تر از محتوایی است که درباره محصولات و خدمات در رسانه های اجتماعی منتشر می شود. محتوای وبلاگ شما علاوه‎بر اینکه بخشی از ترافیک ‎سایت شما را به دوش می گیرد، منبع تغذیه خوبی برای استفاده در رسانه های اجتماعی هستند. 
    اگر یک دلیل برای برگشت کاربران به سایت شما وجود داشته باشد، آن اطلاعات مفیدی است که شما می توانید در وبلاگ منتشر کنید. این محتوا می تواند اعتماد بین کاربران و برند شما را شکل دهد و آنها را تشویق به مراجعه مجدد به سایت شما کند.

     پروفایل کامل
    به عنوان یک کارآفرین هوشمند مطمئن شوید پروفایل خود و کسب و کارتان در رسانه های اجتماعی کامل و به روز است. مطمئن شوید اطلاعاتی که پروفایل شما در اختیار کاربران قرار می دهد، همان اطلاعاتی است که کاربران در اولین مرحله نیازمند دانستن شان هستند. اطلاعات پروفایل شما بستر مناسبی را برای اعتماد و جلب نظر کاربران فراهم می کند. همچنین به‎روزکردن پروفایل شما در رسانه های اجتماعی بر نتایج جست وجو در موتورهای جست وجو اثرگذار است.

     مطالعه عملکرد رقبا
    کم نیستند کسانی که محصولات و خدماتی مشابه شما عرضه می کنند. پیش از ورود به رسانه های اجتماعی درباره شیوه عملکرد آنها در این رسانه ها تحقیق کنید. بررسی کنید تا دریابید مصرف کننده ها درباره برند آنها، کیفیت محصولات و خدمات شان چه می گویند.
    بفهمید کاربران چه نکاتی را به عنوان کمبود خدمات و محصولات مشابه شما منتشر کرده اند و چه انتظاراتی از برندهایی مشابه برند شما دارند. در این صورت می توانید آگاه تر عمل کنید.
     بالا بردن آستانه تحمل
    پیش از ورود به شبکه های اجتماعی خود و دیگر کسانی که برای فعالیت در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند (مانند مسوولان تولید محتوا، پاسخگویی به کاربران و دیگران) باید آماده هر نوع برخوردی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی باشید. همانطور که جامعه تشکیل شده از افراد تحصیل کرده، رک و صریح، عجول، صبور، منفی باف و بهانه جو که ادبیات گفتاری خاص خود را دارند، شبکه های اجتماعی نیز میزبان افراد مختلفی است. واکنش نشان دادن به کاربران باید با دقت، صبوری، ادب و احترام همراه باشد.
    در شبکه های اجتماعی انتقادات –چه بجا باشد چه نا بجا- به صورت صریح بیان می شود. ممکن است به خاطر تعلق خاطری که به برند و محصولات و خدمات تان دارید، آزرده یا خشمگین شوید و هر انسان آزرده و خشمگینی ممکن است واکنشی از خود نشان دهد که حق را از او بگیرد.
    بنابراین پیش از ورود به این رسانه ها خود و همکاران تان را آماده برخوردهای نادرست کنید، صبور باشد و همواره با آرامش و احترام با کاربران تعامل کنید.

     هشتگ شما چیست؟
    می دانید که هشتگ در رسانه های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. قبل از ورود به رسانه های اجتماعی حتما هشتگ مناسب کسب و کارتان را طراحی کنید. 
    اگر چند محصول و خدمت دارید حتی می توانید برای هر کدام از محصولات و خدمات تان یک هشتگ مناسب انتخاب کنید تا بتوانید پس از ورود کاربران را به صورت غیرمستقیم تشویق به حرف زدن از برند شما با هشتگ ِ برند ِ شما کند. دقت کنید هشتگی انتخاب کنید که پیش از این استفاده نشده باشد و نوشتن آن ساده باشد.

    جست وجو کنید
    پیشنهادات و توصیه های بسیاری برای صاحبان کسب و کار برای ورود و فعالیت در رسانه های اجتماعی به زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد؛ آنچه محققان طی بررسی هایشان یافته اند، آنچه کارآفرینان تجربه کرده اند و آنچه کارشناسان با تحلیل رسانه های اجتماعی دریافته اند. کافی است در گوگل جست وجو کنید.
    درنهایت به خاطر داشته باشید هر چقدر شما برای ورود به رسانه های اجتماعی و راه اندازی یک کارزار (کمپین) آماده تر باشید، شانس موفقیت خود را افزایش می دهید. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :