آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 186151

علی بابا واردگود خودروهای بدون راننده شد

همانطور که پیش ترها گفتیم، بازار خودروهای بدون راننده حسابی داغ داغ است و این روزها با ورود شرکت چینی علی بابا داغ تر هم شده است.

InvestoPedia- شرکت علی بابا با همکاری شرکت چینی دیگری با نام SAIC Motor از نخستین خودروی متصل به اینترنت رونمایی کرد که قرار است در آینده نزدیک به تولید انبوه برسد و با این کارش عرصه رقابت را برای شرکت های بزرگی چون گوگل و اپل تنگ تر کرد. 
این خودرو مبتنی بر نسخه ویژه اتومبیل سیستم عامل YunOS است. این سیستم عامل هم اکنون در بسیاری از محصولات هوشمند متصل به اینترنت این کمپانی استفاده می شود.
این علاوه بر برخورداری از فناوری سوخت پیشرفته، از شتاب و قدرت بسیار بالاتر، مصرف سوخت کمتر و سیستم ترمز به مراتب بهتری در مقایسه با محصولات مشابه بهره می برد. همچنین سیستم عامل این خودرو دلیل قابلیت دریافت اطلاعاتی که از فضای فناوری ابری دریافت می کند، قادر به ارایه ویژگی های نوآورانه و جدیدی همچون نقشه هوشمند است. به این شکل که راننده می تواند از طریق فرمان صوتی، مسیر و جهت حرکت را برای خودرو مشخص کند.
این خودرو همچنین مجهز به چهار دوربین اکشن با با قابلیت جدا شدن است که می تواند برای ثبت و ضبط لحظه ها در طول مسافرت به کار برود. دوربینی نیز در داخل خودرو تعبیه شده است که از سرنشینان داخل خودرو عکس های سلفی 360 درجه می گیرد. افراد می توانند در همان لحظه، عکس های سلفی خود را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند.
 وجه تمایز اصلی خودروی علی بابا این است که برای نخستین بار در میان خودروهای مشابه، از فناوری Internet ID بهره می برد که امکان شناسایی صاحب خودرو را از طریق گوشی یا ساعت هوشمند فراهم می کند.
در تصویر می توانید جک ما، بنیانگذار و رییس شرکت علی بابا را ببینید که در خودروی متصل به اینترنت این شرکت نشسته است. وی درباره این خودرو گفت: با بهره گیری از سیستم عامل YunOS می توانیم خودروها را به یکی از عناصر جدایی ناپذیر زندگی انسان ها در آینده تبدیل کنیم. امروز را می توان آغاز ورود به عصر جدید دانست. ما بسیار خوشحالیم که به عنوان یکی از بازیگران این عرصه می توانیم نقشی را در ایجاد تغییری بزرگ در آینده ایفا کنیم.
علی بابا مانند سایر شرکت های فناوری چینی در شتاب برای معرفی خدمات اینترنتی و قابلیت های رایانشی در انواع مختلف محصولات مصرفی از تلویزیون و دستگاه های خانگی تا خودروهاست و به منظور نیل به این هدف روی قابلیت های آنالیز داده و رایانش ابری برای برتری یافتن و تکرار موفقیتش در تجارت الکترونیک در بخش های تخصصی تر دیگر حساب می کند.
واحد کسب وکار خودروی علی بابا شامل خدمات بازاریابی خودرو است که بر مبنای آنالیز داده علی بابا، بخش فروش خودروی سایت خرده فروشی آنلاین و وام دهی برای کمک به خرید خودرو خواهد بود.
به گفته مقامات گروه شرکت های علی بابا، تقریبا 50 برند خودرو شامل بی ام و، جگوار لندروور، کادیلاک، فولکس واگن، بوئیک، شورولت و تویوتا و 10 هزار نمایندگی فروش خودرو با این شرکت تجارت الکترونیکی در چین همکاری می کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :