آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 186199
تاریخ انتشار : 20 تیر 1395 11:51
تعداد بازدید : 887

تجارت الکترونیکی ایران ۲۵ سال عقب تر از آمریکاست

فراهم کردن امکان استفاده از اینترنت همراه نسل‎های سوم و چهارم موجب افزایش قابل توجه استفاده از اینترنت در ایران و کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی شده است. با این وجود، بخش تجارت الکترونیکی ایران همچنان حدود ۲۵ سال عقب تر از آمریکاست.


گلوبال ریسک اینسایتس-  اینترنت همواره یکی از عوامل افزایش دهنده کسب و کار، کاهش هزینه معاملات و ایجاد فرصت های جدید در بازار به شمار می رود. این مساله به خصوص در ایران یعنی جایی که بازار آنلاین طی 3 سال گذشته گسترش قابل توجهی داشته، صادق است.
تصمیمات سیاسی و اقتصادی تاثیر عمیقی بر رشد پتانسیل های بخش تجارت الکترونیکی ایران داشته و تا حدی موجب کاهش ریسک سرمایه گذاری در این صنعت شده است. این شرایط ابتدا نتیجه بحث های داخلی در ایران بوده و در وهله دوم نتیجه شرایط خارجی.
فراهم  کردن دسترسی آسان به شبکه نسل سوم اینترنت همراه در ایران به سرعت ضریب نفوذ اینترنت در  کشور را افزایش داده است. فراهم کردن ارتباطات اینترنتی پرسرعت یک تصمیم سیاسی در داخل ایران بوده است.
بازار آفلاین در انحصار توزیع کنندگانی است که با قیمت‏ها بازی می کنند؛ اما تجارت الکترونیکی که به همراه خود شفافیت به ارمغان می آورد، به مشتریان اجازه داده تا خرده فروشان را دور بزنند و با دانستن قیمت واقعی کالاها خرید بهتری را انجام دهند. جوان بودن جمعیت ایران و حضور پررنگ جوانان در فضای اینترنت نقش مهمی در موفقیت صنعت تجارت الکترونیکی ایفا کرده است.
از سوی دیگر، توافق ایران با قدرت‏های جهانی در بحث هسته ای، تاثیر مهمی بر فضای کسب و کار داخلی ایران داشته است. بازار ضعیف ایران امکان ظهور و بروز شرکت‏های تجارت الکترونیکی را برای تامین کنندگان مالی علاقه مند فراهم کرده است. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :