آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 188428
تاریخ انتشار : 17 مرداد 1395 10:26
تعداد بازدید : 656

مدیرعامل شرکت مخابرات تهران:

مصرف غیرمنصفانه اینترنت مشترکان تعیین تکلیف می شود

نشست خبری روز گذشته مدیران شرکت مخابرات استان تهران دو نکته متفاوت نسبت به سایر نشست های خبری که این روزها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود، داشت. نکته نخست اینکه این روزها شاهدیم برخی از مدیران و اپراتورها از خبرنگار و نشست خبری گریزانند و خیلی لطف کنند در یک جمع خودمانی چندنفره و گزینش‎شده، به چند سوال درباره اینکه مجموعه مدیریتی شان تا چه اندازه موفق است، پاسخ دهند. نمونه آن هم نشست خبری بود که یک اپراتور اخیرا در مشهد با حضور جمع بسیار کوچک و گزینش‎شده ای برگزار کرد تا از پاسخ به بسیاری از سوالات خلاص شود.


علی اصلان شهلا
نکته دیگر اینکه برخی از آنهایی که نشست خبری برگزار می کنند، نشست را با همایش اشتباه می گیرند و فکر می کنند خبرنگار آمده است فقط به یک سخنرانی گوش دهد و برود. به همین دلیل هم اصولا وقت برنامه جوری تنظیم می شود که کم ترین زمان برای قسمت پرسش و پاسخ باقی بماند.
نشست دیروز مخابرات تهران اما در روالی منطقی و متفاوت به نحوی برگزار شد که حتی اگر در موردی، پاسخ قانع کننده ای نیافتید، حداقل سوال نپرسیده ای باقی نماند. مشروح گزارش این نشست را می خوانید.
 عملکرد مخابرات تهران به روایت آمار و ارقام
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در این نشست خبری گفت: این شرکت با واگذاری ۹ میلیون تلفن ثابت و بیش از یک میلیون پورت اینترنت پرسرعت به عنوان بزرگ ترین شرکت تلفن ثابت و دیتا در کشور است.
علیرضا صیدی افزود: تعداد شماره تلفن های منصوبه در استان تهران ۹ میلیون و ۳۱۶ هزار شماره و تعداد 
تلفن های مشغول به کار ۸ میلیون و ۲۲۶ شماره است.
وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور را 53/70 درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۲۲ هزار و ۸۹۲ دستگاه تلفن همگانی در سطح استان مشغول به کار است.
صیدی گفت: ۱۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر فیبرنوری در استان تهران کشیده شد و ۹۸۹ روستا در سطح این استان دارای ارتباط است.
 مخابرات و رابطه با FCPها
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران درخصوص حضور شرکت های FCP گفت: با توجه به ماهیت شرکت های FCP در بحث ارتباطات، تغییرات بزرگی در راه است و حضور رقیب ذاتا تهدیدی برای شرکت مخابرات محسوب نمی شود. با توجه به دامنه وسیع و گسترده فعالیت ها در حوزه تلفن ثابت و پورت های پرسرعت ثابت می توان با یک برنامه ریزی منطقی از تمام ظرفیت های شرکت های حاضر در این حوزه درجهت توسعه زیرساخت های مخابراتی استفاده کرد و شرکت مخابرات این را یک فرصت می داند.
وی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت ها و سرویس ها در حوزه ارتباطات ثابت و با توجه به زیرساخت های متعدد ایجادشده در مخابرات، فرصت های خوبی برای شرکت مخابرات فراهم می شود و باید به صورتی برنامه ریزی کرد که هم گسترش و ارتقای کیفیت ارتباطات در اثر رقابت موجود به وجود آید و هم تمام بازیگران این حوزه بتوانند متناسب با میزان سرمایه گذاری های انجام شده از شرایط بازار بهره مند شوند.
 تاثیر تعرفه های جدید هنوز معلوم نیست
وی در پاسخ به تغییرات صورت گرفته در تعرفه تلفن ثابت و تاثیر آن بر درآمدزایی مخابرات گفت: هنوز قضاوت در این خصوص زود بوده و برای این موضوع به دو تا سه ماه زمان نیاز داریم؛ چراکه درحال حاضر حتی یک ریال هم بابت افزایش تعرفه ها به حساب شرکت مخابرات نرفته و پس از صدور نخستین دوره از قبوض با تعرفه های جدید می توان در این باره قضاوت کرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: در قالب مصوباتی که تاکنون ابلاغ شده، بندهایی وجود دارد که ممکن است براساس آنها درآمد مخابرات تغییر کند. به عنوان مثال در یکی از این بندها درخصوص سهم هشت درصدی که بابت اتصالات به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پرداخت می شود، اینگونه عنوان شده است که این رقم محاسبه و اصلاح خواهد شد که اگر بیش از هشت درصد قبلی باشد، هزینه هایی برای این شرکت در پی خواهد داشت.
صیدی گفت: درخصوص مصوبه 237 نیز باید بگوییم که قطعا این مصوبه بر درآمدهای ما تاثیرات بسیاری خواهد داشت و در مجموع باید براساس تمام این موارد بر تاثیرات تعرفه های جدید بر درآمد مخابرات نظر داد.
وی افزود: یکی از مشکلات اصلی ما در بحث توسعه شبکه بحث نقدینگی بود؛ چراکه یک خط تلفن ثابت بین یک میلیون و 100 تا یک میلیون و 300 هزار تومان هزینه داشت و برای فروش آن ما تنها 50 هزار تومان دریافت می کردیم، اما اکنون با تغییرات تعرفه ای امیدواریم نقدینگی شرکت اوضاع بهتری پیدا کند تا ما بتوانیم خدمات بهتری به مشترکان ارایه دهیم.
 استفاده غیرمنصفانه از اینترنت
مدیرعامل شرکت مخابرات تهران درباره اینکه اخیرا پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه اینترنت برخی مشترکان به خاطر استفاده غیرمنصفانه از اینترنت قطع شده است، گفت: ما چنین پیامی را نفرستاده ایم؛ اما با این مشکل مواجه هستیم.
صیدی افزود: برخی مشترکان با استفاده از یک سری تجهیزات خاص اقدام به استفاده از پهنای باند بیش از قرارداد خود می کنند و این امر سبب می شود افراد دیگری که اینترنت آنها با وی تقسیم شده، دچار مشکل شوند. به همین دلیل با این افراد در حال مذاکره هستیم تا چاره ای در این باره بیندیشیم اما سرویس این مشترکان قطع نشده است.
صیدی در پاسخ به سوالات متعددی مبنی بر قطعی های متعدد اینترنت مخابرات گفت: اینگونه نیست بگوییم به طور کلی اینترنت مخابرات دچار اختلال و قطعی و وصلی است. در این میان گاهی نیز برخی مشترکان هستند که قاعده مصرف منصفانه را رعایت نکرده و موجب بروز مشکلاتی در ارایه خدمت به دیگران می شوند که این افراد شناسایی شده و قرار است مذاکرات مربوطه با آنها صورت بگیرد.
وی در ارتباط با میزان تخلیه خطوط ADSL نیز گفت: درحال حاضر با توجه به رقابتی که در میان شرکت های PAP وجود دارد، تخلیه این خطوط امری طبیعی به شمار می رود، چراکه مشترکان به محض آنکه از شرکتی کیفیت بهتری می بینند، به آن شرکت مراجعه می کنند و با توجه به طرح های مختلف شرکت های ارایه کننده اینترنت این مهاجرت و جابه جایی ها امری طبیعی به شمار می آید. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :