آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 188540
تاریخ انتشار : 18 مرداد 1395 11:29
تعداد بازدید : 711

پیشنهاد سازمان توسعه و تجارت برای تاسیس شرکت‎های مدیریت صادرات

رییس کنفدراسیون صادرات ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اعلام پیشنهاد سازمان توسعه و تجارت برای تاسیس شرکت های مدیریت صادرات گفت: سازمان توسعه و تجارت و به صورت کلی وزارت صنعت به دنبال ایجاد یک راهکار و یافتن راهی برای حمایت از صادرات برای شرکت های بزرگ مقیاس است به این معنی که به نظر می رسد در بعضی از بازارها رقابت ناسالم بین صادرکنندگان ایرانی باعث شده کالای ایرانی یا با کیفیت پایین در آن بازارها عرضه شود یا به نوعی قیمت ها در تقابل با همدیگر قرار گرفته است.

اتاق تهران- محمد لاهوتی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا این وضعیت شکل گرفته است، افزود: بیشتر به این دلیل هست که صادرات به هرحال برای هر شرکتی امکان پذیر است و بسیاری از افرادی که با موضوع صادرات یا آن بازار مشخص آشنایی ندارند، در آن ورود کرده اند و با مشکلاتی رو به رو شده و مجبور شده اند آن کالا را براساس شرایطی که مطلوب خودشان هم نیست، عرضه کنند و این باعث می شود به تاجری که در آن بازار هزینه کرده است و حضور پیدا کرده و بازاریابی کرده، لطمه بخورد و عملا کشور از آن بازار محروم شود.
او ادامه داد: به همین دلیل سازمان توسعه و تجارت پیشنهادی در قالب حمایت از ایجاد و تاسیس شرکت های مدیریت صادرات به تشکل ها و اتاق ها ارایه داد و خواست که نظرخواهی شود تا به تصمیم‎گیری در این ارتباط برسند، البته این اتفاق 8 سال پیش هم در سازمان توسعه و تجارت افتاده بود و 20 شرکت توانسته بودند ثبت شوند و گریدهای C و D را اخذ کنند؛ ولی بعد به دلیل مشکلاتی که داشت عملا متوقف شده بود و این شرکت ها هم آنچنان نتوانستند به وظایف خود عمل کنند یا اگر شرکت هایی بودند که به طور جدی می خواستند در این زمینه اقدام کنند، به دلیل عدم حمایت ها این وسط رها شدند.
لاهوتی گفت: کمیسیون تسهیل تجارت اتاق تهران به این فکر افتاد با حضور فعالان این حوزه و شرکت هایی که در این زمینه ثبت نام و کار کرده اند و همچنین کسانی که بر این زمینه به صورت علمی پژوهش انجام داده اند، جلسه ای برگزار کند تا بتوانیم در این ارتباط به یک جمع بندی برسیم. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :