fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 188919
    تاریخ انتشار : 24 مرداد 1395 12:16
    تعداد بازدید : 630

    با چقدر اطلاعات تصمیم بگیریم؟

    اطلاعات و معلومات مدیر را به سوی تصمیمات درست هدایت می کند. اما در اینجا دو پرسش پیش می آید؛ نخست اینکه اطلاعات باید چقدر باشد تا ما را به مسیر اشتباه نفرستد و دوم اینکه از کجا تشخیص بدهیم اطلاعاتی که داریم، قابل اعتماد است؛ اما قبل از شروع، نخستین نکته این است که باید برای خودمان روشن باشد که چه چیز را می خواهیم بدانیم. مثلا می خواهیم زمانبندی کل پروژه را داشته باشیم یا اینکه می خواهیم بدانیم که هر مرحله چقدر زمان خواهد برد. دانستن هر یک از آنها ارزش کاربردی متفاوتی دارد؛ اما پیش از برآورد آنها، باید ببینیم که اندازه‎گیری ما چقدر دقیق است. برای این کار باید تلاش کنیم تا یک «شاخص خوب» پیدا کنیم نه آنچه «در ذهن» داریم را ملاک قرار دهیم.

    بنابراین شاخص خوب به ما می گوید که چقدر اطلاعات نیاز داریم و کدام اطلاعات قابل اعتماد است و کدام نیست. از سوی دیگر، گاهی ممکن است به اندازه‎گیری نه‎چندان دقیق هم رضایت دهیم؛ چون بنا بر تجربه حدس می‎زنیم که حدودا چقدر زمان خواهد برد. اما اگر غیر از این است و نتیجه‎هایی که به دست آورده‎ایم، رضایت‎بخش نیست و حس خوبی نداریم، بهتر است قبل از تصمیم‎گیری، تحقیق بیشتری کنیم.   


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :