fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 188985
    تاریخ انتشار : 25 مرداد 1395 10:42
    تعداد بازدید : 643

    فضای رقابت در صنعت موبایل تنگ‌تر شد

    تازه واردهای چینی، جایگاه هوواوی را به چالش کشیدند

    شرکت هوواوی به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشی در جهان شناخته می شود و در بازار چین نیز سهم قابل توجهی دارد. با این حال به تازگی با سر برآوردن غول های چینی جدید موقعیت هوواوی تا حدودی به چالش کشیده شده است.

    فناوران- اوپو و ویوو از جمله شرکت هایی هستند که به تازگی توانسته جایگاهی در میان 5 تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند دنیا به خود اختصاص دهند. این شرکت ها در بازار چین نیز با عرضه گوشی های باکیفیت جایگاه خوبی از آن خود کرده اند.هوواوی را همه کاربران به عرضه گوشی های باکیفیت و ارزان می شناسند اما حالا شرکت های ویوو و اوپو گوشی هایی به مراتب ارزان تر از هوواوی تولید و راهی بازار می کنند و این موضوع باعث شده تا کاربران به سوی خرید گوشی های ارزان تر سوق پیدا کنند.
    بر این اساس به نظر می رسد هوواوی باید برای تثبیت سهم خود چه در بازار چین و چه بازار جهانی، تدابیر جدیدی را در دستور کار بگذارد.
    هوواوی در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰۸ میلیون دستگاه تلفن همراه فروخت و به سومین تولیدکننده بزرگ تلفن همراه در جهان تبدیل شد. پس از عرضه گوشی نکسوس 6P، میزان فروش محصولات پرچمدار این شرکت همچون Mate 8 و P8 هم با افزایش چشمگیری همراه شد. به این ترتیب موقعیت هوواوی در بازار دنیا ثبیت شد.
    بااین حال عرضه گوشی های پرچمدار سامسونگ همچون گلکسی S7 و S7 Edge روی فروش گوشی های هوواوی تاثیر گذاشت و رقم فروش گوشی های این برند با کاهش همراه شد.
    از سوی دیگر و با افزایش علاقه کاربران به خرید گوشی های میان رده و پایین رده برندهای ویوو و اوپو، به نظر می رسد هوواوی نیازمند تجدید نظر در برنامه های تولید، عرضه، قیمت گذاری و فروش خود است.
    اگرچه هوواوی درحال حاضر نیز پیش بینی فروش خود را از ۱۴۰ میلیون دستگاه به ۱۲۰ میلیون کاهش داده و تلاش می کند تا بار دیگر بر بازار گوشی های رده پایین و میان رده تمرکز کند. البته بازگشت به این بازار برای این شرکت زمان بر خواهد بود. 
    به همین منظور شرکت هوواوی برای متقاعد کردن کاربران به خرید گوشی های میان رده خود، باید برنامه جامعی برای تبلیغات داشته باشد. از سوی دیگر شاید لازم باشد گوشی هایی با قیمت کمتر و ویژگی های بیشتر راهی بازار کند تا موقعیت خود را همچون گذشته در بازار تثبیت کند.
    از سوی دیگر اهداف شرکت های رقیب نیز تهدیدی جدی برای این شرکت به شمار می روند؛ چراکه اوپو قصد دارد با ۳۰ درصد افزایش تولید، ۸۰ میلیون دستگاه جدید به بازار عرضه کند و Vivo نیز عرضه و فروش ۶۰ تا ۷۰ میلیون دستگاه را برای خود در نظر گرفته است و این ارقام، هوواوی را مجبور خواهد کرد تا با قدرت بیشتری به رقابت در بازار چین بپردازد. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :