آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 189288
تاریخ انتشار : 30 مرداد 1395 11:40
تعداد بازدید : 732

چگونه استرس را مدیریت کنیم؟

مدیریت استرس همچون قابلیت های دیگر مدیریتی، نیاز به خود آگاهی دارد. پس مدیرانی که به موقع علایم استرس را تشخیص می دهند، می توانند پیش از اینکه به نقطه اوج برسد، آگاهانه آن را کنترل کرده و به عقب بازگردانند.


بنابراین هر گاه مشاهده کردیم که سطح استرس مان رو به افزایش است، توجه خود را به نفس کشیدن مان معطوف کنیم. ابتدا چند نفس عمیق و طولانی بکشیم. به طوریک ه کاملا آن را احساس کنیم. پس از اینکه چند بار این عمل را انجام دادیم، شکل نفس کشیدن مان را تغییر بدهیم. به مدت 10 ثانیه نفس به درون بکشیم. سپس به مدت 10 ثانیه آن را بیرون بدهیم. در مجموع 6 بار این عمل را در یک دقیقه انجام بدهیم. بعد این نفس کشیدن را با قدم زدن همراه کنیم. تلاش کنیم تا سرعت قدم های مان با سرعت نفس کشیدن مان هماهنگ شود. این کار را تا زمانی ادامه بدهیم که احساس کنیم بر استرس مان غلبه کرده و می توانیم احساسات مان را کنترل کنیم. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :