fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 19081
    تاریخ انتشار : 19 آذر 1391 9:26
    تعداد بازدید : 851

    پیام محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

    پویایی اقتصاد در گرو توجه ویژه به تجارت در فضای مجازی است

    حضور در هزاره سوم و عصر فناوری اطلاعات تحولاتی را همراه داشته و توانسته تاثیرات شگرفی در شیوه زندگی، اطلاع رسانی و برقراری ارتباطات انسان های امروزی به وجود آورد. به طوری كه با ورود به هزاره سوم، تجارت جهانی به شیوه قرن بیست ویكم آنچنان رونق گرفته كه تمام مقوله های زندگی انسان با پیشوند (e الكترونیكی) همراه شده و تجارت الكترونیكی، آموزش الكترونیكی، سلامت الكترونیكی، شهرالكترونیكی و مواردی از این دست به عنوان مفاهیم شناخته شده و كاربردی در جوامع مختلف جهان مطرح می شوند.

    دیجیتالی شدن در واقع بیانگر میزان رشد و فراگیر شدن ابزارهای دیجیتالی و همچنین سهولت دسترسی شهروندان به آنهاست. به همین لحاظ عدم یا کمبود دسترسی به ابزارهای دیجیتالی نوعی عقب ماندگی جوامع امروز به شمار می رود. یکی از ارکان پویایی اقتصاد و تحقق جهاد اقتصادی توجه ویژه به تجارت در فضای مجازی است و در همین راستا می بایست با یک برنامه ریزی مناسب و مدیریت موثر به سوی توسعه اقتصادی گام برداشت .
    بر اساس سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران و برنامه پنجم توسعه، تلاش برای همگانی نمودن تجارت در بستر الکترونیکی به منظور ایجاد جهشی در فضای تجارت و اقتصاد کشور و نیز کاهش هزینه مبادلات تجاری و ایجاد محیط رقابتی مد نظر قرار گرفته است.
    تجارت الکترونیکی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، مزایای فراوانی نظیر حذف محدودیت های زمانی و مکانی در تجارت، کاهش هزینه های مبادلاتی، دسترسی تولیدکنندگان و فروشندگان به مشتریان زیاد، دسترسی مصرف کنندگان به تأمین کنندگان کالا و خدمات در تمام بخش‌های بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی دارد. البته توسعه نامتوازن در بخش های مختلف و بخش نگری به این حوزه در اصل به مانعی بر سر راه همگانی شدن تجارت الکترونیکی تبدیل شده که رفع این مشکل عزم ملی کلیه بخش های کشور و نهادهای دست اندرکار را می طلبد.
    دسترسی دیجیتالی در کشور ما به تازگی رشد چشمگیری داشته و بسیاری از نهادها و سازمان ها در مسیر توسعه الکترونیکی و دیجیتالی شدن قرار گرفته‌اند؛ زیرا فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در راستای اهداف مشترک استراتژیک، امکان تعاملات زیادی را بین بنگاه های اقتصادی به صورت شبکه‌ای منسجم فراهم می‌آورد.
    در این راستا بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان کلیدی توسعه کشور نیازمند عرصه‌ای برای ارائه و نمایش توانمندی ها، ظرفیت ها ، قابلیت ها و یافتن موقعیت استراتژیک بین المللی می باشد.
    نمایشگاه بین المللی الکامپ به عنوان بزرگترین نمایشگاه فناوری اطلاعات الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی کشور فرصت بسیار مناسبی برای معرفی محصولات جدید و مذاکره بین بنگاه‌های تجاری، شهروندان و فعالان اقتصادی بوده تا آنها قادر به استفاده از  خدمات الکترونیکی ارائه شده در این نمایشگاه باشند .
    امید است دستاورد این نمایشگاه، در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی هرچه بیشتر کلیه فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های صنایع، معادن، کشاورزی و بازرگانی شده و در نهایت موجبات رفاه ملت شریف ایران اسلامی را فراهم آورد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :