آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 191046
تاریخ انتشار : 24 شهریور 1395 10:46
تعداد بازدید : 716

مدیرعامل شاتل مدعی شد

ارایه ADSL در تهران، البرز و قم غیر ممکن شده است

طی سال های گذشته تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت خانگی افزایش قابل توجهی داشته، ولی با این وجود مدت هاست دریافت سرویس از بسیاری شرکت ها حالت غیرممکن پیدا کرده است.


ایسنا- طی سال های گذشته در موارد بسیاری مشترکان برای دریافت سرویس اینترنت پرسرعت ADSL از برخی شرکت های PAP دچار مشکل و محدودیت بودند و برای دریافت این سرویس مجبور به انتظاری چند ماهه شده اند.
این موضوع که به گفته مسوولان شرکت های PAP ریشه آن به مخابرات باز می گردد، در این مدت شرایطی ایجاد کرده که شاید بسیاری از کاربران استفاده از اینترنت پهن باند موبایل را ترجیح داده باشند. البته باید مدنظر قرار داد که دسترسی به ADSL می تواند از نظر هزینه متفاوت باشد.
احمد نخجوانی، مدیر عامل شاتل در این خصوص گفت: در حال حاضر از ۸۰ مرکز ما تنها در ۱۵ مرکز امکان جذب مشترک جدید وجود دارد.
وی با بیان اینکه مشکل در ارایه سرویس ADSL در سه استان تهران، البرز و قم به بیشترین حالت خود رسیده است، گفت: اکنون در استانی مانند قم از ۱۸ مرکز مخابراتی ما ظرفیت ۱۵ مرکز به طور کامل تکمیل شده است و این وضعیت دو سال است که ادامه دارد و در این مدت تمام مذاکرات ما با شرکت مخابرات نتیجه ای به دنبال نداشته است.
وی در پاسخ به این سوال که مسوولان شرکت مخابرات بارها اعلام کرده اند که در صورت پرداخت هزینه های مربوطه از سوی شرکت های PAP امکان واگذاری خدمات را خواهند داشت، ادامه داد: حتی ما برای پرداخت این هزینه ها اعلام آمادگی کرده ایم اما مشکل همچنان پابرجاست.
نخجوانی مدعی شد: ما از سوی مجاری مختلف این موضوع را دنبال کرده ایم، اما همچنان پس از گذشت بیش از دو سال مخابرات در برخی استان ها امکانات لازم را در اختیار ما قرار نداده و ما از تمام پیگیری ها دست خالی بر می گردیم.
او با بیان اینکه مدیر عامل جدید مخابرات همکاری با شرکت های PAP را مورد توجه جدی قرار داده، گفت: در هر صورت ما در ۱۳ استان با شرکت مخابرات قرارداد مشارکت امضا کرده ایم تا در درآمدهای خود، این دوستان را شریک کرده باشیم که انگیزه بیشتری برای همکاری داشته باشند، اما درنهایت در برخی استان ها مانند استان قم مخابرات نه حاضر به واگذاری امکانات می شود و نه به عقد قرارداد مشارکت علاقه ای نشان می دهد.
با وجود تمام این تفاسیر در سال های گذشته با وجود دسترسی مردم به اینترنت پهن باند موبایل همچنان درخواست برای دریافت ADSL رشدی روزافزون داشته است، البته سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و به تازگی شرکت ارتباطات زیرساخت به کیفیت سرویسی که به مردم ارایه می شود پرداخته و حتی عنوان کرده اند در کشور از نظر کیفیت اینترنت پنج نقطه بحرانی وجود دارد. به هر صورت شرکت های ارایه کننده خدمات اینترنتی موظف شده اند در مناطقی که به دلیل کمبود امکانات، دلایل فنی یا سایر موانع امکان ارایه سرویس مناسب به مشترکان وجود ندارد، فروش سرویس خود را متوقف کنند. همین موضوع دریافت سرویس جدید برای شهروندان شهرهای مختلف را دشوار کرده است.
البته پیش از این وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که مدتی است مسوولان شرکت های ارایه دهنده اینترنت از عدم توانمندی برای ارایه خدمات در مناطق مختلف شهرها گلایه دارند، متذکر شده بود: مشکل این بخش به بحث این شرکت با مخابرات برمی گردد که به دنبال این هستیم این مسایل حل شود، چرا که برای فعالیت این شرکت ها لازم است آنها از داکت و کابل مسی استفاده کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :