آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 191076
تاریخ انتشار : 24 شهریور 1395 11:38
تعداد بازدید : 737

فراخوان 4/3 میلیون خودرو به دلیل اشکال نرم افزاری

شرکت جنرال موتورز از مالکان 4/3 میلیون خودروی ساخت خود خواست تا هر چه سریع تر آنها را برای برطرف کردن یک اشکال نرم افزاری در سیستم کیسه هوا به این شرکت بازگردانند.

ایتنا- اشکال مذکور باعث می شود کیسه هوای خودروهای ساخت جنرال موتورز به موقع عمل نکند و نتیجه این امر تا به حال مرگ یک نفر و جراحت سه نفر دیگر بوده است. خودروهایی که دارای این نقص هستند، عمدتا در خود آمریکا مورد استفاده قرار گرفته اند. مشکل یادشده مربوط به بخش حسگر و تشخیص وضعیت این خودروهاست که درواقع رایانه ای کوچک برای کنترل عملکرد کیسه هواست. نقص یادشده باعث شده نه تنها کیسه هوای اتومبیل های جنرال موتورز به موقع باز نشود، بلکه موجب شده کمربند ایمنی این خودروها هم بعد از ترمز شدید اتومبیل عمل نکند و سرنشینان به شیشه برخورد کنند. جنرال موتورز نخستین بار در می سال 2014 از این موضوع مطلع شد. در آن زمان یک خودروی Chevrolet Silverado تصادف کرد؛ ولی کیسه هوای آن باز نشد. پس از این حادثه جنرال موتورز با شرکت دلفی تماس گرفت و دو شرکت با بررسی نرم افزار کیسه هوا سرانجام تصمیم به فراخوان جمع آوری 3/4 میلیون خودروی این شرکت از بازار گرفتند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :