آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 192007
تاریخ انتشار : 6 مهر 1395 23:17
تعداد بازدید : 754

معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران:

پیاده سازی کامل نظام مدیریت عملکرد در مخابرات ایران تا پایان سال

معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران خبر داد: نظام مدیریت عملکرد در شرکت مخابرات ایران تا پایان سال جاری به صورت کامل پیاده سازی می شود.

فناوران-
 گفت: از سال آینده، پاداش و سایر پرداخت های انگیزشی کارکنان براساس خروجی های سیستم مدیریت عملکرد بوده و در دوره دوم سال 95، ارزیابی عملکرد تمام کارکنان در ساختار سازمانی باید براساس توافقات عملکردی در سیستم فوق باشد.
معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران گفت: پایه و اساس پیاده سازی نظام مدیریت عملکرد، ساختار سازمانی است؛ ازاین رو در بخش هایی از شرکت که ساختار سازمانی به صورت کامل اجرا شده است، این سیستم اجرا شده و سایر بخش ها نیز تا پایان سال به صورت کامل پیاده سازی می شود.
معاون توسعه سرمایه انسانی مدیرعامل در پاسخ به این پرسش که آیا بخش هایی که گزارش های عملکردی خود را در سیستم نظام مدیریت عملکرد سامانه جامع منابع انسانی ثبت کرده اند، پرداخت های آنان براساس خروجی سیستم خواهد بود، گفت: با توجه به مشکلات پیاده سازی کامل ساختار، این سیستم طی دو دوره به صورت آزمایشی در سطح کشور اجرا شد و با توجه به مرتفع شدن بیشتر مشکلات آن، با پیاده سازی صددرصدی ساختار در کشور، این سیستم به صورت قطعی در مرحله دوم اجرا شده و پس از ابلاغ طرح پاداش، از سال 96، پرداخت پاداش عملکرد کارکنان و سایر پرداخت ها، منوط به نتایج حاصل این سیستم خواهد بود.
وی درخصوص نحوه آگاهی کارکنان از نمره دریافت شده توسط مدیران متبوع گفت: تمامی کارکنان با ورود به زیرسیستم مدیریت عملکرد از طریق بازبینی میان دوره و دریافت پیام ها و همچنین نکات اصلاحی و مثبت، نسبت به نظر مقام ارزیابی کننده خود مطلع شده و در پایان دوره نیز می توانند کارنامه خود را در سیستم مشاهده کنند. تمامی توضیحات لازم در هر دوره از طریق شیوه نامه مدیریت عملکرد برای کارکنان ارسال می شود.
باطنی درباره نظام پیشنهادها گفت: نظام پیشنهادها یکی از ابزارهای مدیریت مشارکتی است که در راستای تحقق اولویت هفتم (توسعه توانمندی ها و پیاده سازی نظام های انگیزشی، توسعه ای و مشارکتی در حوزه منابع انسانی) در اهداف کلان شرکت مخابرات ایران اجرا می شود. 
به منظور پیاده سازی و جاری سازی بهینه نظام پیشنهادها در شرکت، درباره آسیب شناسی با مشارکت تمامی استان ها اقدام و با کمک گرفتن از مشاور خبره، نسبت به بازنگری آیین نامه و ایجاد بهبودهایی متناسب با ساختار سازمانی و چابک سازی این سیستم اقدام می شود.
وی افزود: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای ترویج خلاقیت و تبیین نقش مدیران در اجرای موفق نظام پیشنهادها و ارزیابی عملکرد آن براساس مدل ملی نظام پیشنهادها، از فعالیت های موثر در سال اخیر بوده و نقش مهمی در افزایش نرخ مشارکت کارکنان نسبت به سال گذشته داشته است.
معاون توسعه سرمایه انسانی مدیرعامل گفت: وقتی صدای کارکنان شنیده می شود و سازمان به تفکر آنان ارج می نهد، کارکنان،  بهبودطلب، خلاق، یادگیرنده و مشارکت جو شده و از دنیای کاری تکراری به سمت پویایی حرکت می کنند؛ ازاین رو موجب ارتقای کیفیت کاری، رضایت شغلی و افزایش تعلق سازمانی می شود.
باطنی افزود: اجرای پیشنهادهای کوچک در سازمان می تواند منشاء بهبودهای مستمر و افزایش راندمان سازمانی شود؛ بنابراین ما امیدواریم با انجام این اقدامات در تحقق شاخص های کلان توسعه مشارکت، تعلق، تعهد و انگیزه کارکنان شرکت موفق شویم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :