آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 192495
تاریخ انتشار : 13 مهر 1395 10:42
تعداد بازدید : 834

استقبال میلیونی از حذف پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفـت: ۱۰ میلیون مشترک درخواست حذف پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده خود را به اپراتورهای موبایل ارایه دادند.

مهر- حسین فلاح جوشقانی درباره عملکرد سامانه ۸۰۰ برای ثبت درخواست غیرفعال سازی پیامک های ارزش افزوده و تبلیغاتی که به مشترکان موبایل ارسال می شود، گفت: عملکرد این سامانه طی مدتی که راه اندازی شده، قابل قبول بوده و ۱۰ میلیون مشترک در بازه زمانی راه اندازی این سامانه، درخواست غیرفعال سازی سرویس پیامک انبوه داشته اند.
وی با بیان اینکه ممکن است این سیستم با باگ هایی نیز روبه رو باشد، گفت: در صورت نارضایتی مشترکان از عملکرد این سامانه، به موارد دریافت شده رسیدگی خواهیم کرد.
معاون رگولاتوری با بیان اینکه درخواست مشترکان موبایل مربوط به هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول می شود، ادامه داد: در این زمینه درخواست برای لغو سرویس پیامک ارزش افزوده موبایل بیشتر از پیامک‎های تبلیغاتی بوده است.
فلاح جوشقاتی درباره سرویس های ارزش افزوده که مشترکان موبایل مدعی اند بدون درخواست آنها فعال می شود، گفت: تاکنون حتی یک بار نیز با این مساله مواجه نشده ایم.
وی با بیان اینکه ارسال پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده با راه اندازی سامانه ۸۰۰ بسیار مدیریت و کنترل شده است، گفت: ممکن است برخی مشترکان به دلیل دریافت حجم بالایی از پیامک طی شبانه روز متوجه پیامک هایی که ویژگی ارزش افزوده دارند، نباشد و ناخواسته آن را فعال کنند. در این صورت این عضویت برای آنها هزینه در پی خواهد داشت؛ اما اینکه سرویسی بدون تایید مشترک به صورت اتوماتیک فعال شده باشد و از شارژ مشترک کسر شود، تاکنون اتفاق نیفتاده است.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: حتی به صورت مصداقی، مواردی که در این زمینه گزارش شده است را پیگیری کرده ایم؛ اما تاکنون حتی با یک مورد که این ادعا را ثابت کند، مواجه نشده ایم. بااین حال در صورتی که مشترکی مدعی است که پیامک ارزش افزوده بدون اطلاع برای وی فعال شده و هزینه در پی دارد، به سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ مراجعه کند.
وی درباره مواردی که مشترک با وجود درخواست لغو سرویس، همچنان پیامک تبلیغاتی یا ارزش افزوده دریافت می کند، گفت: در این زمینه برخی نارضایتی هایی از سوی مشترکان گزارش شده است که در حال پیگیری موضوع هستیم و به صورت مصداقی این موارد را بررسی می کنیم. فلاح با تاکید بر لزوم تدوین راهکارهایی برای اطلاع رسانی به مشترک درخصوص عضویت در سرویس های پیامکی ارزش افزوده که هزینه در پی دارد، گفت: در بسیاری از موارد مشترک بدون اطلاع از هزینه ای که یک سرویس پیامکی برای وی دارد، به عضویت این سرویس درمی آید. برای این ناآگاهی باید تمهیداتی اندیشیده شود که اطلاع رسانی از سوی شرکتی که این پیامک را ارسال می کند، صورت گیرد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عدم اطلاع رسانی مناسب در مسابقات پیامکی تلویزیونی به عنوان نمونه این موضوع پرداخت و گفت: در بسیاری از موارد، این مسابقات پیامکی به دلیل عدم اطلاع مشترکان، باعث دریافت هزینه ناخواسته از مشترکان شده است.
وی افزود: به دنبال راهکاری هستیم که فرآیند شرکت در مسابقات پیامکی قبل از ورود و عضویت فرد به سرویس اطلاع رسانی شود و مشترک بداند چه هزینه ای بابت شرکت در این مسابقه باید پرداخت کند. البته این موضوع مربوط به عملکرد اپراتورهای موبایل نمی شود و شرکت های ارایه دهنده سرویس های پیامکی باید این راهکار را اجرایی کنند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :