آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 192611
تاریخ انتشار : 14 مهر 1395 10:47
تعداد بازدید : 930

آمار کلی رگولاتوری نشان داد

ثبت تنها 55 هزار درخواست برای ترابرد

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: از ابتدای راه اندازی پروژه ترابردپذیری شماره های تلفن همراه (MNP) تاکنون بیش از ۵۵ هزار درخواست ترابرد شماره در مرکز مدیریت ترابرد رگولاتوری ثبت شده است.


فناوران- پس از مناقشه میان ایرانسل و همراه اول بر سر آمار ترابردپذیری از هر اپراتور به دیگری، سازمان تنظیم مقررات با انتشار خبری بر خروجی سایت خود، تنها به اعلام آمار کلی بسنده کرد.
حسین فلاح جوشقانی گفت: از این تعداد ۳۵ درصد از درخواست ها تکمیل شده و مشترکان توانسته اند اپراتور خود را تغییر دهند. این آمار مستند به آمار ثبت شده در مرکز مدیریت ترابرد بوده و هرگونه آمار دیگری غیر از این صحیح نیست. 
وی با بیان اینکه فرآیند ترابرد برای سیم کارت های اعتباری حداکثر ۳ روز و برای سیم کارت های دایمی حداکثر ۵ روز طول می کشد، گفت: در سیم کارت های اعتباری به ۵ دلیل عدم احراز هویت، درخواست ترابرد بیش از ۲ بار در سال، عدم ترابرد نظیر به نظیر (اعتباری به دائمی و بالعکس)، فعال نبودن سیم کارت برای حداقل ۳ ماه و حکم مراجع ذی صلاح، امکان رد درخواست ترابرد وجود دارد. 
وی افزود: برای سیم کارت های دایمی علاوه بر این ۵ دلیل، نپرداختن صورت حساب اولیه در موعد تعیین شده از سوی مشترک متقاضی ترابرد نیز از عوامل رد درخواست بوده است. 
فلاح پرداخت صورت حساب اولیه ارسالی از سوی اپراتور فعلی برای مشترکان دائمی در مدت تعیین شده را (حداکثر ۴۸ ساعت) برای تکمیل فرآیند ترابرد ضروری دانست و گفت: بهتر است مشترکان صورت حساب خود را با روش های الکترونیکی توصیه شده از سوی اپراتور پرداخت کنند تا فرآیند ترابرد کامل شود. البته پرداخت صورت حساب برای مشترکانی که کارکرد آنها کمتر از ۲۰ هزار ریال است، ضروری نبوده و اپراتور باید درخواست این مشترکان را بدون صدور صورت حساب اولیه تایید کند. 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری دلیل رد بیشتر درخواست ها در ابتدای پروژه را عدم احراز هویت عنوان کرد که با کامل شدن سیستم ها، این بخش از رد درخواست ها کاهش یافته است. 
وی افزود: مشترکان باید با بررسی کامل برای ترابرد، اپراتور خود را انتخاب کنند؛ زیرا پس از ترابرد شماره، فقط خدمات اپراتور پذیرا را دریافت می کنند. اپراتور پذیرا هم باید خدمات پیامکی تراکنشی را مانند خدمات پیامکی بانکی که مشترک در اپراتور قبلی خود دریافت می کرد، همچنان به وی ارایه کند. 
فلاح جوشقانی درباره واگذاری شماره های ترابرد شده گفت: مشترک ترابرد شده برای واگذاری شماره خود به دیگران یا نقل و انتقال، باید به اپراتور پایه خود که برای نخستین بار سیم کارت خود را از وی دریافت کرده، برگردد که البته برگشت به اپراتور پایه به عنوان یک ترابرد محسوب نشده و از سهمیه ۲ بار در سال هر مشترک برای ترابرد کم نمی شود. 
وی گفت: یکی از مراحل تکمیل فرآیند ترابرد، رساندن سیم کارت جدید توسط اپراتور به مشترک متقاضی ترابرد به آن اپراتور است که تاکنون بخشی از درخواست ها به دلیل نرسیدن سیم کارت در موعد تعیین شده (حداکثر ۴۸ ساعت) کامل نشده است که با بهبود سیستم توزیع اپراتورها این موضوع نیز در حال بهبود است. 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اجرای طرح ترابرد شماره های تلفن همراه را در راستای ایجاد فضای رقابتی سالم و ارتقای رضایت مردم از خدمات ارتباطی عنوان کرد و گفت: این پروژه ملی بوده و نظارت دقیق بر عملکرد اپراتورها اعمال می شود و در صورتی که اپراتوری در عملکرد این پروژه به طور آگاهانه یا ناآگاهانه مانع ایجاد کند، با وی براساس مقررات برخورد خواهد شد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :