آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 192933

وزیر ارتباطات:

خدمات پستی ایران با معیارهای بین المللی فاصله دارد

وزیر ارتباطات گفت: خدمات پستی کشورمان کماکان با معیارهای کنونی اتحادیه پستی جهانی و سایر کشورهای توسعه یافته در زمینه خدمات پستی فاصله دارد.

فناوران- محمود واعظی در پیامی به مناسبت روز جهانی پست، با اذعان به عقب ماندگی در حوزه پستی اظهار امیدواری کرد با اساسنامه جدید، این شرکت نقش پررنگ تری در توسعه کشور داشته باشد.
در این پیام آمده است: خاطرات باقیمانده در اذهان مردم یک کشور از میزان محبوبیت و ماندگاری خدمات یک سازمان در بین افراد جامعه حکایت دارد و پست در این تعریف در جایگاه مطلوبی در میان سازمان ها و دستگاه های دولتی قرار دارد.
این جایگاه نه به واسطه نوع خدمات؛ بلکه به دلیل حسن شهرت کارکنان پست در طی سال ها خدمات رسانی به مردم به دست آمده و با وجود تغییر ماهوی در خدمات این سازمان، همچنان در بین هموطنان از مقبولیت خوبی برخوردار است.
مایلم فرا رسیدن هفدهم مهرماه یکهزار و سیصد و نود و پنج روز جهانی پست را به تمامی همکاران عزیز در جای جای میهن اسلامی که با عزم راسخ و صدق درون به ایفای وظایف خود در هر شرایط و موقعیتی می پردازند، تبریک عرض کنم.
پست نسبت به 2 سال گذشته با تغییر رویکرد و توجه به فناوری های روز، شاهد تغییرات اساسی بوده و اهتمام ویژه ای به نیازهای جدید مشتریان در راستای رفاه مخاطبان خود انجام داده است.
گرچه خدمات پستی کشورمان کماکان با معیارهای کنونی اتحادیه پستی جهانی و سایر کشورهای توسعه یافته در زمینه خدمات پستی فاصله دارد، لکن با نگاه به افق های دوردست و پررنگ تر کردن نقش فناوری در ایجاد خدمات مطلوب تر می تواند اثرگذاری بیشتری در تمام شئونات اقتصادی و اجتماعی جامعه داشته باشد.
در سال جاری و با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، شرکت ملی پست از یک شرایط نه چندان مناسب که سال ها با آن دست به گریبان بود، رهایی یافته و با ساختار جدید می تواند نقش موثرتری در برنامه های توسعه ای کشور داشته باشد که از آن جمله می توان به نقش خدمات پستی در پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی «GNAF» پرداخت که در زمره پروژه های اقتصاد مقاومتی است و موجب جلوگیری از اقدامات موازی دستگاه های اجرایی و کاهش هزینه ای می شود.
ازجمله وظایف مسوولان شبکه باید شناسایی اولویت ها و خدمات موردنیاز مشتریان خرد و کلان، فراهم کردن بستر و زیرساخت های لازم برای ایجاد سرویس های متنوع باشد.
بی شک توسعه خدمات پستی در جامعه ضمن آنکه به رضایت مشتریان از خدمات دستگاه های دولتی می انجامد، به گشایش مالی این ارگان مهم ارتباطی در راستای خوداتکایی نیز کمک کرده و موجب رفع دغدغه های مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه افزایش رفاه و رضایت کارکنان و درنهایت ارتقای کیفیت خدمات می شود.
 سودای رقابت با بخش خصوصی
حسین مهری، مدیر عامل شرکت ملی پست نیز در پیامی، تشکیل دو اپراتور پست خصوصی در آینده ای نزدیک را وعده داد. در این پیام آمده است: دستیابی پست کشورمان به موفقیت های بزرگ در کنگره استانبول ازجمله عضویت در شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی و کسب جایزه برنز کیفیت سرویس پیشتاز و گواهینامه نقره مدیریت کیفیت سرویس که بار دیگر ایران را کانون توجهات بین المللی در حوزه پست قرار داد، به تمامی همکاران سختکوش و دلسوز شبکه پستی تبریک عرض می کنم.
 در سالی که گذشت و تا پیش از تصویب نهایی اساسنامه شرکت پست در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، شبکه پستی کشور به واسطه نوع ساختار و تشکیلات سازمانی در برهه زمانی سختی قرار داشت که خوشبختانه با درایت مسوولان قانون گذار کشور توانست بر بی ثباتی موجود غلبه کرده و با اقتدار وارد مرحله جدیدی از خدمت رسانی شود.
انتخاب پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی یا همان «GNAF» که از طرح های کلان ملی است و گنجاندن آن در میان پروژه های اقتصاد مقاومتی از سوی هیات وزیران، دلیل متقنی است بر تاثیر خدمات پستی در اقتصاد کشور و افزایش بهره وری ملی که کسب این موفقیت بزرگ حاصل زحمات شبانه روزی همکارانم در سراسر کشور است.   پست به واسطه بهره مندی از زیرساخت های مناسب، گستردگی پوشش خدمات و حسن شهرت کارکنانش، از فرصت مغتنمی برای حضور موثرتر در مبادلات تجاری فضای مجازی و ارایه خدمت بر بستر اینترنت در اختیار دارد و امید است با نگاه به آینده، در این عرصه فعال تر حاضر شود. همچنین با تلاش شما عزیزان و ارتقای کیفیت خدمات، پست کشورمان در عرصه های بین المللی نیز به موفقیت های خوبی دست یافته است.
همانند سایر فعالان این حوزه، ادارات پست نیز با بحران های اقتصادی و افزایش رقابت دست به گریبانند. پست کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پس از تصویب اساسنامه به زودی دو اپراتور بخش خصوصی از سوی رگولاتوری معرفی خواهند شد که این امر برای ما هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود. تهدید از آن جهت که چنانچه کیفیت خدمات را افزایش ندهیم، مطمئنا عرصه را به رقیب واگذار خواهیم کرد  و نتیجه آن بروز خسارت های جبران ناپذیر برای شبکه پستی خواهد بود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :