fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 193493
    تاریخ انتشار : 27 مهر 1395 13:32
    تعداد بازدید : 690

    کاهش محبوبیت رایانه‌های شخصی در بازار جهانی

    فصلی بد برای بازار کامپیوتر

    به نظر می رسد کاهش میزان تقاضا از بازار کامپیوتر تنها در بازار ایران مشاهده نمی شود و در سایر کشورها نیز شاهد چنین وضعیتی هستیم.

    فناوران- براساس گزارش های رسیده، در بازارهای جهانی نیز میزان تقاضا برای کامپیوترهای شخصی در حد چشمگیری نسبت به مدت مشابه در سال های قبل کاهش یافته است.
    کارشناسان دلایل گوناگونی برای این اتفاق آورده اند که کاهش قدرت خرید و رشد قیمت ها در بازار ایران از دلایل اصلی بی رونقی بازار کامپیوتر ایران است. تداوم بی ثباتی نرخ دلار و افزایش انتظار خریداران برای کاهش قیمت ها از دیگر دلایل بی رونقی بازار کامپیوتر ایران عنوان شده است.
    در بازارهای جهانی اما کاهش محبوبیت رایانه های شخصی دلیل دیگری دارد. به گفته کارشناسان، رشد عرضه گوشی های تلفن همراه با قابلیت های کاربردی فراوان و وزن و حجم کم از دلایل اصلی کاهش محبوبیت رایانه های شخصی است. از سویی با توجه به اینکه زمان ارایه تخفیف های پایان سال میلادی نزدیک است، برخی از خریداران در انتظار این ایام از خرید خودداری می کنند که همین موضوع موجب شده است بازار جهانی کامپیوتری با کاهش تقاضا مواجه 
    شود.آمار و ارقام سه ماهه سوم سال 2016 نشان داده است که میزان کلی فروش در بازار کامپیوترهای خانگی در مقایسه با سال گذشته با افتی نزدیک به 4 درصد روبه رو بوده است.
    براساس گزارش منتشرشده از سوی وب سایت خبری تحلیلی Digitimes، شرایط بازار کامپیوترهای خانگی چندان جالب نیست و در این میان آمار و ارقام نیز دائما از سقوط این بازار خبر می دهند.
    آخرین آمار ارایه شده توسط مرکز تحقیقاتی IDC نشان از آن دارد که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی این روند نزولی ادامه داشته است و میزان کل فروش، ۳.۹ درصد کمتر از رقم کسب شده در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ بوده است.
    براساس این آمار، میزان کلی فروش کامپیوترهای خانگی در سراسر جهان ۶۸ میلیون عدد بوده است که در این میان تنها سه شرکت حجم بالایی از فروش این کامپیوترها را به خود اختصاص داده اند.
    براساس جزییات ارایه شده توسط IDC لنوو با بیش از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه، اچ پی با نزدیک به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار و دل با ۱۰ میلیون و ۷۵۱ هزار دستگاه فروش بیش از ۵۰ درصد کل بازار را به خود اختصاص داده اند.
    مالکیت سه شرکت یادشده بر بازار مصرف به ترتیب برابر با ۲۱.۳ درصد برای لنوو،۲۱.۲ درصد برای اچ پی و ۱۵.۸ درصد برای دل بوده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :