آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 194641
تاریخ انتشار : 12 آبان 1395 0:18
تعداد بازدید : 725

رییس سازمان توسعه تجارت:

بنگاه های صادراتی به کیفیت و استانداردهای بین المللی بی توجه‎اند

قایم مقام وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت با انتقاد از بی توجهی برخی از بنگاه های صادراتی به موضوع کیفیت گفت: در ارزیابی اخیرمان از شرکت های صادرکننده به این نتیجه رسیدیم که حدود 60 درصد از این بنگاه ها به کیفیت و استانداردهای بین المللی توجهی ندارند.


سازمان توسعه تجارت- مجتبی خسروتاج این موضوع را در دیدار با معاونان بازرگانی و روسای ادارات توسعه تجارت خارجی استان ها و نمایندگان مستقر در مرزهای کشور مطرح و تاکید کرد: لازم است بنگاه های صادراتی کشور گواهی های بین المللی کیفی را کسب کنند.
وی یادآور شد: برای حضور در بازارهای جهانی هر قدر به کیفیت توجه کنیم، برد کرده ایم اگر نام کشور ما به کالای بی کیفیت مشهور شود، جبران آن سخت خواهد بود؛ این موضوع هم درباره صادرات کالا و هم صادرات خدمات باید مورد توجه قرار گیرد.
 4 عامل توسعه بازار بنگاه‎های اقتصادی
خسروتاج توسعه بازار را ازجمله اهداف سازمان متبوعش دانست و گفت: برای توسعه بازار چهار عنصر دخیل هستند که از جمله آنها نوع کالا، شناخت کشور مصرف کننده، شناسایی عوامل دخیل در صادرات و چگونگی انجام صادرات است؛ با مدنظر قرار دادن این چهار مولفه خواهیم توانست صادرات را افزایش دهیم.وی در عین حال اضافه کرد: اینکه بدانیم در چه کالایی دارای مزیت رقابتی هستیم و بازارهای هدف ما کدام کشورها هستند و از طریق چه عوامل، افراد یا کشورهایی می توانیم به آن بازارها صادرات کنیم و چه قوانین و مقرراتی در این زمینه دخیل هستند، می توانیم استان به استان و کالا به کالا صادرات را توسعه دهیم.قایم مقام وزیر صنعت همچنین اظهار داشت: اگر بخواهیم به اهداف کمی تعیین شده در صادرات برسیم، نخستین قدم رفع موانع و تسهیل صادرات است؛ به همین دلیل پیشنهاد می کنیم معاونان بازرگانی استان ها مشکلات و موانع واقعی در مسیر صادرات را به صورت شفاف به این سازمان منعکس کنند.وی ادامه داد: ما از فراوانی مشکلاتی مانند مسایل گمرکی، مالیات، سودبانکی و غیره می توانیم اولویت های اصلی را تشخیص دهیم و دانستن این مشکلات وظیفه پیگیری و انعکاس آنها به سازمان های ذیربط را بر دوش ما می گذارد.
 نقش سازمان صنعت در پیشبرد تجارت خارجی
خسروتاج با بیان نقش سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در پیشبرد تجارت خارجی در این باره گفت: محور اصلی کار ما توسعه صادرات است. ما برای واردات مشکلی نداریم و بسیاری از کشورهای دنیا که به ایران می آیند نیز به دنبال بازار ایران هستند به همین دلیل هم باید هیات های تجاری را به منظور بازاریابی و فروش محصولات کشورمان به اقصی نقاط جهان اعزام کنیم.قایم مقام وزیر صنعت با بیان خدمات اطلاع رسانی و وظیفه سازمان توسعه تجارت افزود: یکی از وظایف اصلی ما اطلاع رسانی جهانی است و با توجه به تعداد بنگاه های کوچک و متوسط در کشور این موضوع یکی از ضروریات به شمار می رود.
 رونمایی از اپلیکیشن همراه - نمایشگاه
وی افزود: توسعه محصول نیز موضوع دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد که آیا ما محصول را باید به صورت بسته بندی یا فله ای صادر کنیم؟ یا کالا به صورت خام یا فرآوری شده صادر شود؟ با چه ویژگی ها و تحت چه نام و نشان و خدمات پس از فروشی صادر شود؟ همگی اینها موضوعاتی است که در توسعه محصول مطرح است.
بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه  رییس سازمان توسعه و تجارت از بانک جامع اطلاعاتی شرکت های بزرگ صادراتی ایران و همچنین اپلیکیشن همراه نمایشگاه رونمایی کرد. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :