آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 194850
تاریخ انتشار : 15 آبان 1395 11:6
تعداد بازدید : 796

25 تا 28 اردیبهشت

ثبت نمایشگاه کامپیوتر- الکترونیک در تقویم نمایشگاهی سال آینده شهر آفتاب

براساس اعلام تقویم نمایشگاهی سال 96 شهر آفتاب، نمایشگاه کامپیوتر – الکترونیک روزهای 25 تا 28 اردیبهشت مشخص شده و نمایشگاه لیزر، روباتیک و هوشمندسازی نیز 2 الی 5 خردادماه ثبت شده است.

ایسنا- سید محمد سیدی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهرآفتاب با اعلام برنامه های این نمایشگاه برای سال96 درباره کم کار بودن نمایشگاه، رقابت با نمایشگاه سئول، تبدیل به قطب نمایشگاهی خاورمیانه و... توضیحاتی ارایه کرد.
وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر کم کار بودن نمایشگاه آفتاب گفت: تقویم نمایشگاهی برای نیمه نخست سال 96 پر شده و موعد بسیاری از نمایشگاه ها مانند کامپیوتر- الکترونیک، لوازم خانگی، لیزر، روباتیک، هوشمندسازی و غیره مشخص شده است. همچنین به دلیل استقبال، بسیاری از تقاضاها روی دستمان مانده و درنتیجه باید به سرعت به فکر توسعه نمایشگاه باشیم اما مسوولان نیز نباید از نمایشگاهی که هنوز در وضعیت تحویل موقت است و توسعه فیزیکی نیافته، توقع زیادی داشته باشند.
وی افزود: من قول می دهم اگر مسوولان مشکلات فیزیکی شهرآفتاب ازجمله کمبود فضای نمایشگاهی را حل کنند، نمی گذاریم حتی برای یک روز هم خالی بماند. چراکه ما می خواهیم شهرآفتاب را به قطب نمایشگاهی منطقه بدل کنیم؛ اما با نیم نگاهی به نمایشگاه های کشورهای همسایه ازجمله نمایشگاه های امارات متوجه می‎شویم که کجای معرکه ایستاده ایم.
سیدمحمدسیدی اضافه کرد: برخی به ما انتقاد می کنند که نمایشگاه شهرآفتاب خروجی مناسبی نداشته است که باید بگویم ما به دنبال برندسازی و تبدیل شهرآفتاب به یک برند معتبر نمایشگاهی هستیم و نمی توانیم با برگزاری فستیوال های متعدد همچون نمایشگاه های بهاره، پاییزه و... خود را مشغول کنیم؛ بلکه به دنبال آن هستیم که ضمن برندسازی تقویم نمایشگاهی خود را برای بلند مدت و برای سال های متمادی تثبیت کنیم؛ اما قطعا اگر فشارها بیشتر شود، ممکن است ما هم از اهداف غافل شویم و فقط به برگزاری فستیوال های مختلف محلی روی بیاوریم که از اهداف ما نیست.وی  با تشریح برنامه های نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گفت: صنعت نمایشگاهی در ایران بکر و مستعد است و سعی داریم نمایشگاه شهرآفتاب را به عنوان بنگاه اقتصادی تازه متولدشده با استراتژی جدید دنیا که تاکنون در ایران کمتر به آن توجه شده است، اداره کنیم. 
سیدی با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی زمان بر است و باید برنامه ریزی های بلندمدت داشته باشیم تا میزان بازدهی نسبت به سایر نمایشگاه ها ارتقا یابد، گفت: بر همین اساس برای برپایی نمایشگاه ها شتابزده عمل نمی کنیم و از نمایشگاه کتاب تاکنون دو نمایشگاه دیگر در مجموعه شهرآفتاب برگزار شده که این نمایشگاه ها تنها به عنوان آزمایش و بررسی همه جانبه میزان توانایی و پاسخگویی به مخاطبان بود.وی افزود: تا پایان سال جاری، چهارده نمایشگاه دیگر در نمایشگاه شهرآفتاب برگزار خواهد شد؛ اما همه این نمایشگاه ها تا پایان سال 95 برای کسب آمادگی برگزار می شود؛ چراکه معتقدیم هرچقدر برنامه ریزی طولانی تر باشد، اثرگذاری نمایشگاه بیشتر خواهد بود.‎سیدی با اعلام خبر انعقاد تفاهم نامه با نمایشگاه آلمان گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در شهرآفتاب با مسوولان این نمایشگاه آلمانی قرارداد بستیم که بخشی از این نمایشگاه که مربوط به فلز است، در سه سال متوالی در تهران و شهر آفتاب برگزار شود که علاوه بر انتقال ارزش افزوده در منطقه شناخته می شویم.
‎سیدی درباره وضعیت سایت نمایشگاه بین المللی تهران با بیان اینکه این سایت نمایشگاهی نیز تا چند سال ابتدایی فعالیت خود موفق شده بود تنها یک نمایشگاه برگزار کند، گفت: سایت نمایشگاهی سئول را رقیب شهرآفتاب نمی دانیم؛ البته برخی از صاحب نظران معتقد هستند که در سایت نمایشگاهی سئول باید نمایشگاه های «های تک» با تعداد بازدیدکننده کم برگزار شود و در شهر آفتاب نمایشگاه های بزرگ با تعداد مراجعه کننده بیشتر. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :