آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 194977
تاریخ انتشار : 16 آبان 1395 10:34
تعداد بازدید : 687

تاثیر گرانی کالاهای صوتی و تصویری بر میزان تقاضا

بازار تلویزیون به نمونه های ارزان قیمت متکی است

در هفته ای که گذشت، ثبات نرخ دلار آزاد روی رقم سه هزار و 625 تومان همانطورکه روی روند قیمت ها در بازار کامپیوتر و کالاهای دیجیتال تاثیر گذاشت، موجب رشد قیمت کالاهای حوزه صوتی و تصویری نیز شد.


مریم عسگری
براساس بررسی های صورت گرفته از بازار  کامپیوتر، اگرچه نمایندگی های فروش زیر بار رشد قیمت نمی روند، اما در بازار کالاهای صوتی و تصویری و به ویژه تلویزیون شاهد رشد ناگهانی قیمت در حد 2 تا 5 درصد هستیم. 
بررسی های بازاری همچنین گویای این موضوع است که رشد قیمت در بازار تلویزیون موجب شده است مدل های گران قیمت و جدید با کاهش چشمگیر میزان تقاضا مواجه شوند و آنچه این روزها در بازار تلویزیون معامله می شود شامل نمونه های قدیمی و ارزان قیمت است. بگذریم از اینکه این روزها بازار مخاطبانی چندانی ندارد.
به گفته کارشناسان، اگرچه شرکت های تولید و عرضه کننده هر روز محصولی جدید در حوزه صوتی و تصویری روانه بازار می کنند، اما نمونه های حرفه ای و البته گران چندان مخاطبی در بازار ایران ندارند و همچنان همان تلویزیون های ال ای دی با سایز های درنهایت 50 اینچ هستند که بیشترین میزان تقاضا را به خود اختصاص می دهند.
به گفته آنها، نوسان نرخ دلار آزاد هم در هفته های اخیر موجب شده است قیمت ها در بازار این کالا تاحدودی افزایش یابد. 
در هر صورت بازار این کالا روزهای نه چندان خوشی را می گذراند و رونقی در حد انتظار فعالان بازار را تجربه نمی کند.
به گفته کارشناسان، تلویزیون های ال ای دی با سایز بین 42 تا 47 اینچ بازار این کالا را سرپا نگه داشته است؛ چراکه بیشترین مخاطب را دارند. از نظر آنها تلویزیون های مبتنی بر تکنولوژی جدید و به ویژه تلویزیون های منحنی نتوانسته اند موفقیتی در بازار ایران کسب کنند.
کارشناسان می گویند: در شرایط فعلی خریدها با هدف رفع نیاز صورت می گیرد و تنها گروه خاصی به تکنولوژی، سایز بزرگ و مواردی از این قبیل توجه می کنند و بیشتر خریداران به دنبال کالای ارزانی هستند که نیاز آنها را رفع کند.



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :