fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 195794
    تاریخ انتشار : 25 آبان 1395 10:29
    تعداد بازدید : 955

    حجت‌اله مسعودی، نایب رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران:

    شرکت ها در قراردادهای شان شورای انتظامی را مرجع حل اختلاف تعیین کنند

    شرکت های فعال در حوزه انفورماتیک، برای سهولت پیگیری حل اختلافات و تسریع در حصول نتیجه شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان ها را به عنوان مرجع حل اختلاف در قراردادهای خود تعیین کنند.

    فناوران- حجت اله مسعودی، نایب رییس شورای انتظامی سازمان با اعلام این مطلب گفت: مطابق قانون، شورای انتظامی هر نظام استانی سازمان نظام صنفی رایانه ای، مسوول رسیدگی به شکایات حرفه ای و انضباطی و انتظامی اشخاص حقیقی و حقوقی درخصوص تخلفات اعضای سازمان در  حوزه فاواست. از طرفی با توجه به حضور افراد متخصص و کارشناس در این شورا اگر شرکت ها و فعالان حوزه ICT، این شورا را به عنوان مرجع حل اختلاف در قراردادهای مختلف کاری خود در نظر بگیرند، در صورت بروز شکایت و اختلاف های احتمالی، شورای انتظامی سازمان می تواند به راحتی پاسخگوی مسائل حقوقی و رسیدگی به این اختلافات باشد.
    مسعودی درباره ساختار فعالیت شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ادامه داد: شورای انتظامی به عنوان مرجع تخصصی حل اختلاف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق حضور خبرگان و متخصصان این حوزه که دانش و آگاهی کافی نسبت به مسایل ICT و ابعاد حقوقی آن دارند، می توانند در موارد طرح شکایت، پاسخگوی مسایل حقوقی در حوزه فاوا باشند و نظر و قضاوت کارشناسی ارایه 
    کنند.
    مسعودی با بیان اینکه تمام فعالان و متقاضیان خرید محصولات و دریافت خدمات از شرکت های رایانه ای ضرورت دارد پیش از انعقاد قرارداد، عضویت این شرکت ها را از طریق سازمان نظام صنفی رایانه ای استعلام کنند، ادامه داد: عضویت معتبر شرکت های فناوری اطلاعات در سازمان و اطلاع از آن، یکی از موارد اولیه احراز هویت و صلاحیت شرکت ها و نشان دهنده رسمیت و شناسنامه دار بودن آنها است.
    نایب رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در این رابطه گفت: بررسی پرونده های شورای انتظامی نشان می دهد در موارد قابل توجهی شرکت ها و فروشگاه های مورد شکایت، فاقد عضویت رسمی در سازمان بوده یا حتی در مواردی شرکت های ثبت شده نیستند متاسفانه به دلیل قیمت پایین خدماتی که این شرکت ها ارایه می کنند مشتریان برای خرید کالا و اخذ سرویس های موردنظر جذب آنها شده اند.
    مسعودی با بیان ضرورت استعلام این شرکت ها و بررسی عضویت آنها در سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ادامه داد: مشتریان باید درباره هویت شرکت و مجوزهای فعالیت آن استعلام لازم را از تشکل هایی مانند سازمان نظام صنفی رایانه ای به عمل آورند. 
    او در خصوص پیگیری مساله عضویت شرکت های انفورماتیک در سازمان نظام صنفی رایانه ای به ویژه در انعقاد قراردادهای بزرگ تر و خریدهای عمده در حوزه فناوری اطلاعات گفت: عضویت شرکت های ارایه دهنده محصولات و خدمات فناوری اطلاعات در سازمان نظام صنفی رایانه ای و استعلام این موضوع از طریق سایت سازمان، یکی از راه کارهای مناسبی است که از طریق آن می توان به هویت و صلاحیت این شرکت ها پی برد؛ کمااینکه قانون نیز در این رابطه تاکیدات ویژه دارد.
    به گفته نایب رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، درحقیقت موضوع احراز صلاحیت شرکت ها در فرآیند ارایه مجوز فعالیت از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای صورت گرفته است.
    مسعودی با بیان تلاش شورای انتظامی به منظور تسریع رسیدگی به اختلافات و شکایات در حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد: شورای انتظامی از طریق دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در این دوره  بسیار تلاش کرده که با حداکثر سرعت ممکن به شکایات رسیدگی کند. در برخی موارد و به ویژه پرونده های پیچیده تر که شورا به دنبال دقت عمل و اتخاذ تصمیم های تخصصی تر است، ممکن است فرآیند رسیدگی به پرونده طولانی تر شود.
    نایب رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در پایان با دعوت از آحاد صنف به منظور طرح مشکلات حقوقی و شکایات خود در شورای انتظامی سازمان گفت: تاکید شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای جلب مشارکت طرفین و حل اختلاف در پرونده های مورد شکایت است. اعضای محترم سازمان می توانند از طریق واحد روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران(pr@tehrannsr.org)، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در این رابطه مطرح کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :