fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 19846
    تاریخ انتشار : 21 آذر 1391 10:3
    تعداد بازدید : 1309

    شهر کوچک نمایشگاهی با بادکنک و گل و عروسک

    تبلیغات، الکامپ را مفرح کرده

    نمایشگاه بین المللی تهران که حالا چند سالی است نسبت به گذشته سوت و کور شده سال ها پیش برای بازدیدکنندگان مکان مفرحی بود که می توانستند روی چمن های آن دور هم بنشینند و گپ بزنند، دراز بکشند و خستگی خود را با یک چرت کوتاه از تن بیرون کنند یا با شوق و خنده لابه لای کیسه های تبلیغاتی که از غرفه ها گرفته اند جست وجو کنند تا ببینند غیر از خودکار و دفترچه یادداشت و بروشورهای تبلیغاتی، چیز ارزشمند دیگری هم پیدا می شود یا نه. حالا مصلی تهران جای بهتری است برای تفریح بازدیدکنندگان هر چند خبری از فضای سبز در آن نیست. اما نمایشگاه بین المللی تهران که حالا 43 ساله است (1391-1348) هنوز گهگاهی میزبان بازدیدکنندگانی است که با اشتیاق کیسه های پر به دست از این سالن به سالن دیگر می رود. این پاییز، الکامپ داستان خوشی از بازدیدکنندگان خوشحال دارد.

    نمایشگاه الکامپ که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است امسال برای هجدهمین بار برپا شده. صحبت از فناوری اطلاعات و ارتباطات که می‌شود و نمایشگاه‌های مرتبط با آن، همه انتظار داریم بازدیدکنندگانی متخصص را ببینیم که می‌دانند برای دیدن چه چیزی آمده‌اند و می‌خواهند از نمایشگاه چه استفاده‌ای بکنند. اما در مورد الکامپ بحث کمی فرق دارد. این نمایشگاه تخصصی تنها میزبان متخصصان نیست، کاربران اینترنت، دانشجویان، مردم عادی که به استفاده از اینترنت و کامپیوتر و استفاده از فناوری‌های ارتباطی علاقه‌مند هستند در زمره بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ می‌گنجند.
    دست مردمی که به نمایشگاه الکامپ می‌آیند کیسه‌های رنگارنگی است. مردم همیشه دوست دارند هدیه بگیرند حالا این هدیه یک برگ کاغذ گلاسه خوش آب و رنگ باشد یا یک سیم‌کارت رایگان، فرقی نمی‌کند. همین مساله شرکت کنندگان در نمایشگاه را به استفاده از ابزار تبلیغاتی و هدیه دادن‌ها و راه‌های خلاق تشویق کرده است.
    در نمایشگاه الکامپ امسال برای خوردن یک فنجان چای یا نسکافه میهمان در فضای باز دعوت می‌شوید، جایی که بازدیدکنندگان برای گرفتن یک فنجان نوشیدنی داغ در این هوای سرد غبارگرفته صف می‌کشند. اگر ظرفیت تحمل‌تان بالا باشد و بتوانید یک ساعتی روی پا بایستید، می‌توانید در صف طولانی سیم‌کارت‌های دیتای رایگان بایستید. با آدم‌هایی که لباس عروسکی تن کرده‌اند در گوشه و کنار نمایشگاه عکس بگیرید. یا چند دقیقه‌ای با دو پانتومیم‌باز نقره‌ای نمایشگاه وقت بگذرانید و لبخند بزنید. گل‌ بگیرید؛ زرد، سرخ، صورتی، طبیعی و مصنوعی و ماشین‌هایی که در غرفه‌های فضای باز نمایشگاه پارک شده‌اند و جایزه یک شرکت کننده خوشبخت در قرعه‌کشی است را نگاه کنید. هر 10 دقیقه یک بار در قرعه‌کشی یک غرفه شرکت کنید، یا اگر دوست ندارید ساکن باشید، چند قدم در بلوار نمایشگاه بزنید چندین غرفه را می‌بینید که برای قرعه‌کشی ثبت‌نام می‌کنند. کارت هدیه پولی از شرکت‌های مختلف بگیرید و از محصولات‌شان استفاده کنید. در بعضی از غرفه‌ها خدمات رایگان در مدت زمان محدود دریافت کنید. خودکار، دفترچه یادداشت، بروشورهای رنگارنگ، بادکنک‌های رنگی و حتی کیسه‌های کوچک و بزرگ از دیگر هدیه‌هایی است که در نمایشگاه الکامپ می‌توانید بگیرید.
    استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مختلف در نمایشگاه از سوی شرکت کنندگان امری طبیعی است. اما میزان استفاده از اطلاعاتی که غرفه‌داران هنگام دادن کیسه‌ها و هدیه‌ها به بازدیدکنندگان درباره محصولات و خدماتی که به نمایش گذاشته شده می‌دهند بستگی به بازدیدکنندگان دارد. بازدیدکنندگانی که برای بازدید به نمایشگاه می‌آیند و با دستانی پر از کیسه‌های بزرگ و کوچک از نمایشگاه بیرون می‌روند.
    آنچه بدیهی است، تاثیر تبلیغات خلاق بر روی بازدیدکنندگان است تا با استفاده از آن، چیزی که می‌خواهیم را در ذهن‌شان حک کنیم.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :