fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 201701
    تاریخ انتشار : 18 بهمن 1395 10:53
    تعداد بازدید : 1094

    از خریداران حرفه‌ای تا خریداران قربانی

    اولویت ایرانی ها برای خرید گوشی چیست؟

    این روزها رفتار خریداران هنگام خرید گوشی های موبایل تغییر کرده است. در حالی که پیش تر افراد با قدم زدن در مراکز خرید و تماشای ویترین فروشگاه ها اقدام به انتخاب گوشی می کردند، این روزها اگر سری به بازار موبایل بزنید، متوجه می شوید که کاربران همچون گذشته هنگام خرید گوشی به دنبال مگاپیکسل دوربین یا سایز صفحه نمایش موبایل نیستند.

    ساحره چمنی
    به نظر می رسد که خریداران با آگاهی بیشتری به بازار مراجعه می کنند. حالا یا دلیل آن این است که کاربران پیش از خرید به اینترنت مراجعه می کنند و اطلاعاتی که درباره فلان گوشی می خواهند، از پیش یافته اند و نیازی نیست که از فروشندگان بازار درباره گوشی که می خواهند، سوالی بپرسند یا اینکه بخواهند در انتخاب مدل به آنها کمک کنند.
    کاربران بر اساس هزینه ای که قرار است برای خرید گوشی خود صرف کنند، گوشی مورد نظرشان را انتخاب می کنند. به این ترتیب بر اساس مدل پرچمدار، میان رده یا پایین رده، گوشی مد نظرشان را انتخاب می کنند، بعد با دیدی باز به بازار مراجعه می کنند. البته باز هم کاربرانی هستند که ندانسته اقدام به خرید می کنند و این فروشنده است که درنهایت گوشی را برای آنها انتخاب می کند.
    اما در رده های مختلف سلیقه و انتظارات کاربران از گوشی های مختلف متفاوت است.
     خریداران گوشی های پرچمدار
    در بخش گوشی های بالا رده، باتری های قابل تعویض، مگاپیکسل دوربین و تعداد هسته پردازنده ها و حتی سایز نمایشگر اولویت کاربران نیست. در این رده کاربران معمولا چند مدل گوشی آیفون 7، آیفون 7 Plus، آیفون 6s و 6s Plus، گلکسی S7 و S7Edge و در نهایت پیکسل های گوگل را به عنوان گزینه های خرید انتخاب می کنند. بر این اساس فقط لازم است بین سیستم عامل آندرویید و آی اواس یکی را انتخاب کنند و در این میان حاشیه نمایشگر یا بزل گوشی ها را مقایسه می کنند و نتایج بنچ مارک گوشی ها را در نظر می گیرند، فناوری های دوربین گوشی ها را ارزیابی می کنند و درنهایت گوشی موردنظرشان را با دیدی دقیق انتخاب می کنند.
     میان رده پسندان
    اما در بخش گوشی های میان رده این موضوع فرق می کند. این افراد هم با دیدی باز به بازار مراجعه می کنند؛ اما سلیقه آنها با افرادی که گوشی های بالارده را انتخاب می کنند، متفاوت است. برای این کاربران مگاپیکسل دوربین، باتری های قابل تعویض، کیفیت و وضوح تصویر نمایشگر و البته پردازنده گوشی مهم است.
    این کاربران سایز نمایشگر و حتی سایز باتری را مدنظر قرار می دهند.
     آسیب پذیرترین خریداران
    اما دسته سوم کاربرانی هستند که به دنبال گوشی های ارزان قیمت اند. این کاربران آسیب پذیرترین قشر خریدار بازار را تشکیل می دهند. آنها معمولا اطلاعی از گوشی که می خواهند، ندارند. فقط می دانند که تا سقف فلان قیمت قادر به خرید گوشی هستند؛ بنابراین بدون هیچ گونه آگاهی به بازار مراجعه می کنند و این فروشندگان هستند که گزینه هایی را به آنها پیشنهاد (تحمیل) می کنند. 
    این نوع خریداران معمولا در بازار قربانی می شوند و علاوه بر اینکه بیشتر از قیمت واقعی گوشی مجبورند هزینه کنند؛ بلکه در نهایت گوشی دست دوم به جای گوشی نو در اختیارشان قرار می گیرد.با این حال یکی از گزینه های مهم برای این نوع خریداران دسترسی به اینترنت و امکان نصب برخی از نرم افزارها ازجمله تلگرام، اینستاگرام و ایمو است.
    مگاپیکسل دوربین، نمایشگر و درنهایت باتری و پردازنده اولویت این گروه نیست؛ بلکه بیشتر به شکل ظاهری گوشی و سایز نمایشگر اهمیت می دهند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :