آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 201835
تاریخ انتشار : 19 بهمن 1395 11:9
تعداد بازدید : 632

اینترنت، یارانه و گونی سیب زمینی

علی اصلان شهلا- آنچه به عنوان یکی از استراتژی های رییس دولت نهم و دهم برای پیروزی در انتخابات مشهور است، پرداخت رایانه به تمام مردم و پس از آن توزیع سیب زمینی رایگان در روستاها و شهرهای کوچک بود. وزرای ارتباطات همان دولت، اینترنت 128 کیلوبایت را برای کشور کافی می دانستند و معتقد بودند اینترنت تنها به درد جست وجوی یک سری مقالات علمی می خورد.

اکنون دولت یازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و حسن روحانی برای پیروزی مجدد می کوشد. البته هنوز از توزیع سیب زمینی و افزایش یارانه خبری نیست و اتفاقا یارانه چند میلیون نفری قطع شده است. اما به جای آن، گسترش شبکه اینترنت حتی به روستاهایی که تلفن ثابت ندارند و افزایش سرعت و کاهش قیمت اینترنت در دستور کار است.
به نظر می رسد گسترش اینترنت، جلوگیری از فیلتر شبکه های اجتماعی و در پی آن افزایش آگاهی را بتوان بخشی از استراتژی دولت یازدهم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دانست. اقدامی که البته بستر حمله به دولت را نیز فراهم می آورد.
به هر حال آن چه مسلم است، دلواپسان گسترش استفاده از فضای مجازی در کشور، همان هایی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، در مقابل حسن روحانی قرار خواهند گرفت و اعتقاد مردم به لزوم گسترش یا کنترل فضای مجازی، می تواند به عنوان عاملی تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بدل شود.
با این حال به نظر می رسد پاشنه آشیل دولت، اعلام وعده های فراوان توسعه اینترنت و کاهش قیمت آن باشد. چرا که تجربه نشان داده کاهش قیمت اینترنت، که معمولا به صورت افزایش حجم خود را نشان داده، چندان برای مردم ملموس نیست. حال که محمود واعظی اعلام کرده قیمت ترافیک داخلی 50 درصد کاهش خواهد داشت، انتظارات برای کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار افزایش یافته و برآورده نشدن محسوس این انتظار، می تواند به اعتبار دولت در آستانه انتخابات خدشه وارد کند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :