آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 203777
تاریخ انتشار : 11 اسفند 1395 10:27
تعداد بازدید : 697

کاربران هر روز 100 هزار سال یوتیوب تماشا می کنند

کاربران یوتیوب روزانه حدود یک میلیارد ساعت ویدیو در یوتیوب مشاهده می کنند. گوگل هم این فرصت را مغتنم شمرده است و هم از کاربران و هم تولیدکنندگان محتوا در این سایت ویدیویی تشکر کرده است. گوگل همچنین توضیح داده است که چرا آمار خود را بر مبنای تعداد ساعت تماشای ویدیو اعلام کرده نه دفعات تماشای ویدیو.

ANDROIDHEADLINES- غول اینترنتی توضیحاتی نیز درباره شاخص خود برای ارزیابی کاربری یوتیوب ارایه کرده است. قبلا شاخص ارزیابی موفقیت یا ناکامی یوتیوب تعداد دفعاتی بود که یک ویدیو مشاهده می شد. اما پس از مدتی گوگل دریافت مدت زمانی که کاربر به تماشای ویدیو اختصاص می دهد، از صحت و دقت بیشتری برخوردار است. زیرا خیلی اوقات کاربران ویدیویی را در یوتیوب باز می کنند اما فقط چند دقیقه یا چند ثانیه اول آن را تماشا می کنند. بنابر این، گوگل شاخص خود را برای ارزیابی این سایت به اشتراک گذاری ویدیو تغییر داد. در این روش، بقیه مجموعه ها مانند Comcast را به ساخت پلات فرم های جدید برای تماشای این محتوا ترغیب کرده است. به علاوه، گوگل خود به بهبود مداوم تجربه تماشای ویدیو در یوتیوب بسیار علاقه مند شده است، اما گوگل بلافاصله یادآوری می کند که دستاوردهای یوتیوب به این کمپانی تعلق ندارد. یوتیوب که پلات فرمی باز برای به اشتراک گذاری و دسترسی به ویدیوست، گستردگی و تنوع خود را مدیون کاربران و تولیدکنندگان محتواست.
گفته می شود که یوتیوب با توجه به ارتقای شدید تعداد افرادی که با استفاده از گوشی و تبلت به این سایت متصل می شوند، توانسته است تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهد.
بررسی های آماری نشان می دهد بیش از 60 درصد از کاربران سایت یوتیوب با استفاده از گوشی و تبلت به این سایت متصل می شوند و ویدیوهای آن را تماشا می کنند. در سال 2012 یوتیوب روش بررسی میزان بازدید از ویدیوهای خود را تغییر داد و به جای بررسی تعداد کلیک های انجام شده روی هر ویدیو، مدت زمان مشاهده هر ویدیو را مورد توجه قرار داد. به گفته مدیران یوتیوب از آن زمان مدت مشاهده ویدیوها 10 برابر شده است و البته به نظر می رسد برآورد این زمان راه بهتری برای درک این مساله است که آیا بازدیدکنندگان از مشاهده ویدیوها واقعا لذت برده اند یا خیر.
پیش از این فیس بوک اعلام کرده بود که میزان بازدید روزانه از ویدیوهای این شبکه اجتماعی 100 میلیون ساعت در روز است، در عین حال نت فلیکس رقم مذکور را برای سال 2015 برابر با 116 میلیون ساعت در روز اعلام کرده بود.
آمار و اطلاعات منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی نیلسن نشان می دهد که آمریکایی ها هر روز حدود 25/1 میلیارد ساعت ویدیوی زنده و ضبط شده را به شیوه های مختلف مشاهده می کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :