آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 20511
تاریخ انتشار : 2 دی 1391 1:27
تعداد بازدید : 395

راهبرد جدید سیسکو؛ دوری از بازارهای مصرفی

شرکت سیسکو که بزرگ ترین عرضه کننده تجهیزات و راهکارهای شبکه بندی رایانه ای جهان محسوب می شود، قصد دارد یکی از شرکت های تابعه خود به نام لینکسیس (Linksys) را بفروشد. هدف سیسکو از فروش شرکت لینکسیس که محصولات شبکه ای برای مصارف خانگی تولید می کند، دوری از بازارهای مصرفی و افزایش تمرکز بر بازار کسب و کار هاست.

 

همکاران سیستم- شرکت لینکسیس یکی از سازندگان رو‌تر برای شبکه‌های بی‌سیم خانگی است که سیسکو آن را در سال ۲۰۰۳ به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریده بود. اما ظاهرا بازار محصولات این شرکت در حال حاضر به حد اشباع رسیده و حاشیه سود چندانی برای عرضه‌کنندگان ندارد. اما دلیل مهم‌تر سیسکو برای فروش این شرکت این است که می‌خواهد از بازار محصولات مصرفی دور شود و تمرکز خود را بر بازار کسب و کار‌ها و شرکت‌ها افزایش دهد و بیشتر راهکار‌ها و محصولاتی عرضه کند که مورد نیاز شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری است. بر اساس این گزارش، جان چامبرز، مدیرعامل سیسکو سال گذشته که این شرکت درگیر کاهش فروش و کند شدن رشد درآمدی بود، حدود 7 هزار و 800 عنوان شغلی این شرکت را حذف و برخی از واحدهای تابعه آن را نیز تعطیل کرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :