fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 206874
    تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1396 10:37
    تعداد بازدید : 321

    با وجود تلاش اتحادیه برای اجرای طرح گارانتی با اصالت

    کالاهای لوکس همچنان بدون گارانتی به فروش می رسند

    بازار خرید و فروش کامپیوتر در هفته گذشته مانند سابق روزهای بی رونقی را سپری کرده و تنها اتفاق جدید در این بازار کنترل و نظارت بیشتر اتحادیه روی عرضه گارانتی های جعلی و بی اسم و رسم بود.

    فناوران- با این حال بر اساس بررسی های صورت گرفته مشخص شده در بازار کامپیوتر همچنان برخی از فروشندگان اقدام به عرضه کالاهای بدون گارانتی می کنند.
    بررسی های بازاری مشخص کرده است بیشترین حجم کالاهای بدون گارانتی را انواع نمونه های لوکس نوت بوک، پاوربانک، دستگاه های خنک کننده نوت بوک، تبلت های چندمنظوره با برندهایی نظیر مایکروسافت و اپل و کنسول های بازی تشکیل می دهند.
    البته برخی از کسبه بابت این کالاها گارانتی هایی ارایه می دهند که مشخص نیست در زمان بروز مشکل تا چه حد پاسخگوست.
    علی زمردی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر می گوید: ارایه گارانتی برای کالاهای مایکروسافت و اپل و همچنین کنسول های بازی منطقی نیست؛ چراکه اصلا ایران در لیست نمایندگان این برندها نیست. پس نباید انتظار داشت که روی گارانتی و خدمات پس از فروش این محصولات اقدامات خوبی را شاهد باشیم.
    یکی دیگر از فعالان بازار هم با تایید گفته های همکارش می گوید: این فشار اتحادیه ممکن است موجب شود شرکت هایی بر سر کار بیایند که در ظاهر از الگوهای اتحادیه بابت ارایه خدمات پس از فروش پیروی کنند، اما در واقعیت مشتری را دور زده و از زیر بار مسوولیت خود به هر بهانه ای شانه خالی کنند. 
    وی افزود: شاید بهتر باشد به جای فشار روی شرکت ها برای ارایه گارانتی، شرایطی فراهم شود تا واردات و توزیع کالا آسان و قیمت ها منطقی شود. چراکه چنین شرایطی هم به نفع بازار و فروشندگان است و هم مصرف کننده.
    فعالان بازار افزودند: در ماه های اخیر بارها و بارها اتحادیه به مراکز خرید و فروش کامپیوتر مراجعه و اعلام کرده است در مقابل عرضه کنندگان گارانتی های متفرقه مانع ایجاد می کند؛ اما هیچ نوع خط مشی مشخصی ارایه نکرده است و هنوز مشخص نیست که الگوی کار اتحادیه در راه اجرای این طرح چیست.
    کارشناسان نیز با بیان این مطلب که اجرای طرح گارانتی بااصالت نیاز به برنامه ریزی دقیق و منسجم دارد، می گویند: تنها اقدام اتحادیه معرفی چند ده شرکت به عنوان حامی اجرای طرح است و نه نقشه راه ترسیم شده است و نه درباره زمان اجرای طرح و موارد دیگر اطلاع رسانی شده است. کارشناسان می گویند: در صورتی که این طرح بدون برنامه ریزی و هماهنگی دقیق با بازار و مصرف کننده اجرا شود، مانند طرح های قبلی یک طرح ناقص و نیمه کاره می شود. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :