fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 20751
    تاریخ انتشار : 4 دی 1391 11:43
    تعداد بازدید : 491

    6 ویژگی هنرمندانه که به کسب و کار رونق می بخشد

    از آرتیست ها یاد بگیرید

    «کسب وکار خوب، بهترین هنر است" : این شعار جدید بنیانگذار شرکت های نوپا و کارآفرینانی است که آینده خوشی را برای خود متصور می شوند. یعنی علاوه بر اینکه، نوآوری و خلاقیت در پایداری و تداوم یک کسب وکار مهم است، به تازگی ذوق هنری داشتن هم جزو ویژگی های کارآفرینان خوب به شمار می رود. اخیرا، بسیاری از متفکران و پیشگامان کسب وکارها از تیم های مدیریتی گرفته تا خدمات مشتری مدار نه تنها به سمت هنر رفته اند و بعد از ساعات کاری در دنیای موازی هنر فعالیت می کنند، بلکه هنر را بخشی از کسب وکار خود کرده اند. جان مائدا (John Maeda)، رییس دانشگاه طراحی رود آیلند و نویسنده کتاب «رهبری طراحی دوباره» پیش بینی می کند که در آینده این هنرمندان هستند که مدیریت کسب وکارهای جدید را به عهده می گیرند. البته هم اکنون نیز شاهد حضور برخی هنرمندان در عرصه کسب وکارها و حتی شرکت های فناوری بوده ایم. به طور مثال، اینتل موسیقیدان معروف یعنی Will.i.am را به عنوان مدیر نوآوری خلاقانه اش انتخاب کرده است. علاوه بر این، نشست اقتصاد جهانی چندین سال است که از رهبران فرهنگی و هنرمندان دعوت می کند تا در این جلسات به بحث و گفت وگو بنشینند و حتی امسال، بخشی را به نام «نقش هنر» به شبکه انجمن های جهانی اضافه کرده است. همچنین همانطور که «علم» به صورت فراگیر رشد می کند، «هنر» کسب وکار نیز اهمیت بیشتری به خود می گیرد. امروزه، داده های کلان (Big Data) و ابزارهای تحلیلی پیچیده این امکان را به ما می دهند که کارمان را کاراتر، شهودی تر و خلاقانه تر پیش ببریم و همین امر به وجه تمایز یک کسب وکار از کسب وکارهای رقیب تبدیل شده است و نوآوران نیز همانند هنرمندان باید عادت های خلاقانه را برای از نو دیدن دنیا و ایجاد چیزهای جدید ترویج دهند. حال این سوالات مطرح می شوند که مگر هنرمندان چگونه فکر و رفتار می کنند؟ در ادامه به خصوصیاتی که هنرمندان دارند و این خصوصیات به درد کارآفرینان می خورد، می پردازیم:

    ترجمه: نسترن صائبی
    منبع: CNNMoney
    1- هنرمندان عاشق چیزهای نو هستند
    هنرمندان عاشق ایده‌های نو هستند و اشتهای سیری‌ناپذیری برای یافتن و خلق ارتباطات جدید، نوآوری و دوباره نوآوری دارند. در واقع، هنر به معنای تغییر معنای چیزها یا خلق معانی جدید است و اینها دقیقا چیزی است که نوآوری معنی می‌دهد.
    2- هنرمندان بشر دوستند
    هنرمندان متخصص کشف «وضعیت انسان» هستند و می‌توانند آرزوها، نیازها و احساسات انسان‌ها را درک کنند. هنرمندان رفتاری تند و تیز دارند ، چشمانی بینا هستند و قدرت انتقال فکری بسیار بالایی دارند. آنها می‌توانند دیگران را احساس کنند؛ همانطور که یک مخترع و نوآور باید احساسکند.
    3- هنرمندان فکر صنعتی دارند
    همانطور که ریچارد سنت (Richard Sennett) می‌گوید، هنرمندان با «ساختن فکر می‌کنند» و آن را با «دست و سر» ترکیب می‌کنند. یعنی هم بعد فیزیکی دارند (نمایش سلطه در استادکاری) و هم بعد متا فیزیکی (پیوند با یک محصول، خدمات یا مدل کسب‌وکار جدید با روحیه وسیع‌تر و وضعیت فرهنگی بالاتر). به طور مثال، دستبند انرژی (Fuelband) نایک، ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار است و تجلی تقاضای رو به رشد جامعه ما برای رفتارهای خود مدیریتی و مراقبت‌های پزشکی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری است.
    4- هنرمندان مثل کودکانفکر می کنند
    پابلو پیکاسوی معروف می‌گفت: «بچه‌ها هر کدامشان یک هنرمندند. مشکل اینجاست که چطور بزرگ شویم و همچنان یک هنرمند باقی بمانیم». در واقع، هنرمند حس بی‌نظیر کودکی را در خود حفظ کرده و همانند کودکان از دیدن چیزهای جدید شگفت‌زده می‌شود. نوآوران نیز باید این گونه باشند. این امر ممکن است در ظاهر مهمل به نظر رسد، اما نوآوری‌ها همیشه نوستالژیک هستند. به این معنا که اگرچه همگی آنها تازه به نظر می‌رسند، اما در نهایت ما را با اکتشافات ابتدایی بشر و حتی رویاهای کودکی‌مان پیوند می‌دهد. مثلا آیفون نهایت رویای ما برای لمس اشیای مجازی و فیس بوک، نهایت رویاهای کودکی ما درباره به اشتراک‌گذاری اطلاعات مورد علاقه‌ با دوستان‌‌مان است.
    5- هنرمندان به درک مستقیم خود متکی هستند
    شاید به نظر نرسد، اما درک مستقیم حتی در دوران داده‌های کلان نیز مهم است، زیرا این حس سریع‌‌تر و عمیق‌تر از حتی اطلاعات بلادرنگ است. هیچ چیزی هم به اندازه نوآوری به درک مستقیم ربط پیدا نمی‌کند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :