آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 208241
تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1396 16:56
تعداد بازدید : 313

روابط عمومی ها در مسیر تکامل

در سال ١٣٨٥ شورای مربوط به نامگذاری مناسبت های کشور بر اثر تقاضاهای مکرر جمعی از مدیران دفاتر روابط عمومی ها برای تعیین یک روز به عنوان روز روابط عمومی، ٢٧ اردیبهشت را «روز ارتباطات و روابط عمومی» در ایران اعلام کرد و همین عنوان در تقویم رسمی به ثبت رسید.


 امیرعباس تقی پور
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی
این روز تداعی کننده اهمیت و نقش روز افزون روابط عمومی به عنوان یک دانش میان رشته ای است. امروزه تصور فعالیت هیچ نهاد و سازمانی بدون فعالیت های این بخش، اعم از ارزیابی قدرت و ضعف سازمان ها تا جهت دهی و اقناع افکار عمومی و برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی، دور از ذهن می کند.
از حدود ربع قرن قبل با فراگیرشدن رایانه و اینترنت و به دنبال آن افزایش سرعت گردش اطلاعات و مطالعات، مجازی سازی امری اجتناب ناپذیر به نظر رسید. محیط های مجازی توانستند موانعی که همواره انسان و فناوری را از هم دور نگه داشته است، از میان بردارند و بستر فعالیت روابط عمومی ها را گسترش دهند.
در این میان روابط عمومی الکترونیکی فرصت هایی را فراهم می سازد تا کیفیت ارایه خدمات به کاربران بهبود یافته و آنان را قادر می سازد در هر ثانیه و دقیقه به حجم وسیعی از خدمات و اطلاعات دسترسی پیدا نمایند. این نوع از روابط عمومی ها، اطلاعات و داده های فناوری ارتباطی را برای ارایه خدمات بهتر به کار می گیرند.مهمترین وظیفه روابط عمومی الکترونیکی در جامعه اطلاعاتی آینده، برقراری ارتباط دوسویه و متعامل بین سازمان ها و مردم، ارایه خدمات و اطلاعات مورد نیاز شهروندان به طور مداوم و شبانه روزی است. روابط عمومی الکترونیکی این وظایف را با بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی در بستر اینترنت انجام خواهد داد.ورود گوشی های تلفن هوشمند و اتصال آنها به شبکه جهانی اینترنت باعث شد بستر فعالیت روابط عمومی ها علاوه بر رایانه، به گوشی های همراه نیز کشیده شود و اکنون شاهد شکل گیری رسانه ها و شبکه های اجتماعی و تولید، تنظیم، انتشار و به اشتراک گذاری «پیام» در لحظه هستیم.بدون تردید در زمانه ای که با داشتن یک گوشی تلفن هوشمند، در عمل صاحب رسانه هستیم، کار روابط عمومی بسیار دشوارتر است.اما امروز روابط عمومی در ایران در مسیر تکامل حرکت کرده و با استفاده آگاهانه از ابزارها و تکنولوژیهای روز و کسب آموزش و مهارتها،  گامی بلند در جهت حفظ اعتبار سازمانها و رضایتمندی بیشتر مخاطبانش بر می دارد.
هفته روابط عمومی فرصتی خجسته برای تلاش در مسیر توسعه ارتباطات اجتماعی است. این هفته مبارک باد!
منبع: خلاصه ای از یادداشت منتشره در سایت تامین اجتماعی


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :