آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 213976
تاریخ انتشار : 1 مرداد 1396 1:21
تعداد بازدید : 601

گشتی در سالن های الکامپ

اولین روز هفته مصادف شد با دومین روز از الکامپ ۲۳ و پیش بینی می شد نسبت به روز اول تعداد بازدیدکنندگان کاهش یابد، اما باوجود افت ناچیز، دیروز افرادی که از نمایشگاه دیدن کردند، تخصصی تر بودند.


ساحره چمنی
حضور بازدیدکنندگان تخصصی از نمایشگاه، به مذاق شرکت های حاضر در این رویداد خوش آمده بود. از طرفی مسوولان دولتی نیز حضور پررنگی در نمایشگاه داشتند و از سالن دولت الکترونیک بازدید کردند؛ 
وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات نیز که روز اول به دلیل سفر نتوانسته بود در افتتاحیه نمایشگاه شرکت کند، دیروز از کل نمایشگاه بازدید کرد و وعده داد که روزهای بعد هم در این نمایشگاه حضور خواهد یافت. وی همچنین در حین بازدید از نمایشگاه هم رسما از وزارت خداحافظی کرد.
یکی از مزیت های الکامپ امسال، رشد فضای نمایشگاه است که افزایش ۷۰ درصدی داشته است. البته این افزایش فضای نمایشگاه، بازدید از کل نمایشگاه را برای بازدید کنندگان سخت کرده است چرا که یک روز کفاف بازدید از کل نمایشگاه را نمی دهد.به این ترتیب تعداد سالن های نمایشگاه افزایش پیدا  کرده و شرکت ها در دسته های مختلف در این سالن ها تفکیک شده اند و هر سالن به یک حوزه اختصاص یافته است.در ادامه گشتی در تعدادی از سالن های نمایشگاه می زنیم تا شما بتوانید با وقت محدود انتخاب ساده تری برای بازدید داشته باشید.

 سالن 7
مخابرات، بخش بزرگی از سالن ۷ را به خود اختصاص داده و تمام دستاوردها و سرویس هایش را در یک جزیره به نمایش گذاشته است. البته غیر از شرکت مخابرات، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، شرکت ارایه دهنده UPS های هوشمند ایرانی، صاهیراد و آی سیما نیز حضور دارند و به ارایه سرویس های نوین شان پرداخته اند. از دیگر شرکت های حاضر در این سالن می توان به شرکت کارگزاری پاسارگاد و بیمه آسیا نیز اشاره کرد.

 سالن 8 و 9
سالن های ۸ و ۹ بزرگ ترین سالن های نمایشگاه هستند و امسال به استارتاپ ها اختصاص داده شده است، که البته بابت جای گیری در این سالن های هزینه ناچیزی از آنها دریافت کرده اند. سال گذشته همین استارتاپ ها در غربی ترین سالن نمایشگاه قرار گرفته بودند و بدون غرفه چینی فقط در حد فضایی یک متری در اختیار داشتند تا به معرفی کسب و کارشان بپردازند، اما امسال هر کدام غرفه جداگانه ای دارند و در فضایی باز و هوایی مطبوع به معرفی حرفه شان می پردازند.این سالن ها از همه قسمت های نمایشگاه شلوغ تر است و به جرات می توان گفت جذاب ترین بخش نمایشگاه را همین استارتاپ های سالن ۸ و۹ تشکیل داده اند. 
در میان بازدیدکنندگان کمتر افراد مسن دیده می شوند و اکثر آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل داده اند. غرفه چینی ها اگرچه در حد شرکت مخابرات و سازمان فناوری اطلاعات و شرکت های بزرگ غنی نیست، اما این کسب و کارهای کوچک تا آنجا که توانسته اند از تزیینات و امکانات خود به نحو احسن استفاده کرده و غرفه های شکیلی و جذابی دارند، حتی در بخش وسطی سالن، برخی همانند اسنپ غرفه ای جزیره ای ساخته اند و توانسته اند با ارایه سرویس های دیدنی، بازدیدکنندگان را جذب کنند.رقیب اسنپ، کارپینو هم امسال در نمایشگاه حضور پررنگی دارد و سامانه تاکسی اینترنتی خود را معرفی می کند.کارپینو در فضای باز غرفه دارد و با برگزاری مسابقه در فضای باز بازدیدکنندگان زیادی را مجذوب کرده است.

 خلیج فارس
یکی از مشخصه های سالن خلیج فارس، وجود غرفه سازمان نظام صنفی در طبقه دوم این سالن است که برگزار کننده نماشگاه نیز به شمار می رود. در این سالن همچنین ستاد خبری نمایشگاه واقع شده است و شرکت های بزرگی همچون آریا همراه غرفه بزرگی دارند.

 سالن 5
ملل یا سالن ۵ شاید خلوت ترین سالن نمایشگاه امسال است. در این سالن شرکت هایی که در زمینه باتری و UPS فعالیت می کنند در این سالن حضور دارند. این سالن یکی از بزرگ ترین سوله های نمایشگاهی است که با وجود غرفه چینی و تزیینات خاصی که دارد کمتر بازدیدکننده ای را در روز دوم الکامپ به خود جذب کرد.

 سالن ۶
سالن ۶ هم یکی از نسبت به بخش های دیگر نمایشگاه خلوت تر است. اما در این سالن شرکت های بزرگی همچون الکام ترندز سازمان نظام صنفی، بیمه سامان، تیک تاک و شبکه سحر ارتباط و نرم افزاری نگاره حضور دارد و می توان غرفه جزیره ای شبدیز و آفشید را نیز دید.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :