آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 214079
تاریخ انتشار : 3 مرداد 1396 10:36
تعداد بازدید : 1185

طرح مخابرات برای تفکیک سه گانه ترافیک اینترنت

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران از طرح جدید این شرکت برای تفکیک 3 گانه ترافیک اینترنت در کشور با هدف افزایش استفاده از محتوای داخلی در راستای شبکه ملی اطلاعات و اهداف اقتصاد مقاومتی خبر داد.

فناوران- سمیع الله صادقی گفت: برای تامین محتوای داخلی، «ترافیک داخلی TCI» را تعریف کرده ایم تا امکان استفاده از بستر داخلی مخابرات برای کاربران و مشترکان این شرکت در کنار ترافیک کشوری و ترافیک اینترنت بین الملل فراهم شود.
وی گفت:  با اجرای این پروژه، سایت های داخلی که در دیتاسنتر مخابرات ایران، میزبانی شوند، قیمت ترافیک شان از اینترنت بین الملل و اینترنت کشوری ارزان تر محاسبه خواهد شد.
صادقی تاکید کرد: در این زمینه با 10 شرکت تجمیع کننده محتوا قرارداد منعقد کرده ایم تا محتوای داخلی را از طریق بستر مخابرات ایران به مردم ارایه دهند.
وی این اقدام را در راستای تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و افزود: تولید محتوای داخلی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد و بستری برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها خواهد بود.
معاون تجاری شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این طرح کمتر از 2 ماه است که به مرحله اجرایی رسیده، خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی برای دیتاسنتر مخابرات درنظر گرفته شده است و بیش از 20 گیگابیت ترافیک در این بازه زمانی از این طریق مبادله شده است.
صادقی با بیان اینکه استارتاپ ها می توانند محصولات خود را از طریق تجمیع کنندگان محتوا در این سامانه عرضه کنند، افزود: تفکیک ترافیک داخلی در بستر مخابرات باعث کاهش بیش از تعرفه 50 درصدی ترافیک کشوری خواهد بود.
وی گفت: درآینده نیز قصد داریم میزان مصرف مشترکان مخابرات را نامحدود کنیم به نحوی که ترافیک داخلی برای مشترکان مخابرات با پرداخت آبونمان ثابت نامحدود شود و تنها مشترکان برای اینترنت کشوری و بین المللی هزینه پرداخت کنند. به این ترتیب اینترنت مشترکان مخابرات برای استفاده از شبکه داخلی هیچ وقت قطع نخواهد شد.
 تعیین تکلیف تلفن های هوشمند تا پایان  مرداد ماه
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز گفت: مذاکره با رگولاتوری برای تعیین تکلیف تلفن های هوشمند و اتخاذ مکانیزم ارایه این سرویس به نحوی که با آگاهی مشترکان همراه باشد آغاز شده و تا پایان ماه به نتیجه می رسد.
رسول سراییان در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: در پی صدور قبوض چند میلیونی برای مشترکان تلفن ثابت که از سرویس های شبکه هوشمند (شماره های 909) استفاده می کنند نارضایتی های بسیاری ابراز شده بود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: هم اکنون شرکت مخابرات ایران دو اقدام در این باره انجام داده است. نخست اینکه طی هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات از شرکت ارتباطات زیرساخت ریز کارکرد این تلفن ها درخواست شده تا به مشترکان اعلام کنیم.
وی ادامه داد: دوم باید طی مکانیزمی به مشترکان اطلاع رسانی شود که هر دقیقه مکالمه این سرویس ها چقدر است و تصمیم بگیرند. 
سراییان گفت: با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وارد مذاکره شده ایم و ان شاءالله تا یک ماه آینده تصمیم های خوبی در این باره اتخاذ خواهد شد.
 سرمایه گذاری هزار میلیاردی روی شاهرگ دیتا
در خبر دیگری از شرکت مخابرات ایران، عضو هیات مدیره این شرکت با بیان سرمایه گذاری هزار میلیارد دلاری برای به روزرسانی شبکه مخابرات در کل کشور گفت: به این ترتیب شاهرگ اصلی دیتای کشور به ویژه در شهر و روستا در شبکه زیرساخت مخابرات ایجاد می شود.
تراکمه با بیان آغاز برنامه بزرگ به روزرسانی بزرگ شبکه شرکت مخابرات ایران گفت: مدرنیزاسیون و به روزرسانی شبکه شرکت مخابرات ایران آغاز شد و در لایه IP و در لایه انتقال OTN کار بزرگی را برای کل کشور شروع کرده ایم.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بسیار سنگینی در حدود هزار میلیارد تومان پیش بینی شده گفت: 60 درصد این سرمایه گذاری در سال 96 و 40 درصد در سال 97 اجرایی می شود.
تراکمه توضیح داد: 3 وندور اصلی شامل یک وندور اروپایی در این پروژه بستر خوبی را برای گسترش کل شبکه کشور ایجاد می کنند که زیرساخت تمام شبکه های اپراتور رقیب، غیررقیب، سیار و ثابت خواهد بود و شاهرگ اصلی دیتای کشور به ویژه در شهر و روستاها می شود.

 تسهیلات جدید برای مشترکان بدهکار
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران نیز درخصوص وضعیت مشترکانی که بیش از حد مکالمه تلفنی دارند، گفت: طبق مصوبات قانونی، شرکت مخابرات ایران برای ساماندهی به وضعیت این نوع مشترکان مجاز به قطع تلفن مشترک با ارسال اخطار است.
داود زارعیان گفت: طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات، شرکت مخابرات می تواند برای هرمشترک به صورت ماهانه صورت حساب صادر و ارسال کند تا مشترک از وضعیت هزینه های خود مطلع باشد.
وی گفت: حال در این صورتحساب اگر در میان دوره و در تلفن های دایمی دارای ودیعه مبلغ کارکرد مکالمه به 80درصد مبلغ ودیعه اولیه تلفن برسد، برای مشترک اخطار فرستاده می شود و خط به صورت یکطرفه قطع می شود .
زارعیان با بیان اینکه تلفن مشترکانی که ودیعه نداده اند نیز اگر مبلغ کارکرد تلفن آنها به 20 هزار تومان برسد با ارسال اخطار قطع می شود افزود: چنین رویه ای برای مدیریت هزینه خود مشتریان است، زیرا فرض کنید فردی بدون توجه، مکالمه تلفنی طولانی به مبلغ 5 تا 6 میلیون تومان داشته باشد، بر این اساس سازمان رگولاتوری مصوبه داده تا مبلغ از سقف مشخصی که عبور کرد با هشدار دادن و قطع یک طرفه مشترک را مطلع کنیم .
وی با بیان اختصاص تسهیلات جدید به مشترکان این شرکت گفت: تا پیش از این اگر هر مشترکی قبض خود را دو دوره با هر مبلغی پرداخت نمی کرد قطع دو طرفه می شد اما اکنون قطع یک طرفه می شود تا مشترک از وضعیت مکالمه خود مطلع باشد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :