fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 21438
    تاریخ انتشار : 24 دی 1391 10:10
    تعداد بازدید : 1897

    زیرساخت پس چکار می کند؟

    ایمان بیک- حالا دیگر دو هفته ای می شود که اینترنت در تعدادی از شهرها و استان های ایران، بسیار کند شده که دلیل آن می گویند زلزله ای بوده در گرجستان که یک لینک ارتباطی در شمال کشور را قطع کرده است.

    در این میان ما کاربران ایرانی مانده ایم و اینترنتی که دو هفته است کارمان را راه نمی اندازد. ما مانده ایم و خاطره خبرهایی که هر روز از دو برابر شده پهنای باند شنیده ایم؛ هنوز کام مان نیمی از وعده پایان قطعی های اینترنت شیرین است و نیم دیگر، تلخ از قیمت گزافی که بابت این اینترنت نیم بند می پردازیم؛ با این توجیه که زیرساخت لینک های پشتیبان گران قیمت را حفظ می کند برای روزهای مبادا. روز مبادا هم یعنی روزی مثل امروز که جایی، مثلا گرجستان، زلزله بیاید.
    سوال ما این است که شرکت ارتباطات زیرساخت، حاکم مطلق پهنای باند پس چه می کند؟ به رفتار این شرکت حاکمیتی در همین دو هفته که می نگریم، فقط «ناکرده» می بینیم و بس. یا اگر اقدامی شده، در نبود اطلاع رسانی، جز نارضایتی و ناراحتی اعصاب چیزی نصیب کاربران اینترنت نشده است. از این ناکرده ها، می توان سیاهه ای ارایه داد که مختصرش چنین می شود:
    1- زیرساخت باید اطلاع رسانی کند که نمی کند. هیچ کس در این شرکت نگفت و نمی گوید که چه خبر است. فقط مدیر روابط عمومی زیرساخت دو سه روز پس از کند شدن اینترنت، در پاسخ به سوال یک خبرنگار، موضوع را تایید کرد.
    2- زیرساخت باید مشکل را حل کند که نکرده است. چرا اپراتور روس که مسوول این لینک بوده در رفع قطعی به وجود آمده اقدام نمی کند؟
    3- زیرساخت باید به کاربران خسارت بپردازد که نپرداخته است.
    4- زیرساخت باید از لینک های پشتیبان که مدام به آنها بالیده است، افت سرعت اینترنت را جبران می کرد که نکرده است.
     از دوستان زیرساختی می خواهم لطفا به شرح وظایف شرکت شان نگاهی بیندازند و خود قضاوت کنند در مورد افت سرعت اخیر، چند مورد از وظایف شان بر زمین مانده است:
    “تهيه وتدوين طرح هاي جامع درحوزه زيرساخت باتوجه به نيازها، استانداردها وضوابط بازاريابي، تأسيس، توسعه، بهسازي، اجرا، نگهداري وبهره برداري وهمچنين نظارت ومديريت برشبكه زيرساخت ، تأمين تمامي نيازهاي زيرساختي ارتباطي متقاضيان مجاز اعم از دولتي و غيردولتي، مطالعه، تهيه وتصويب دستورالعمل‌ها، ضوابط، معيارها واجراي استانداردهاي فني وتخصصي مربوط به اين شبكه است. همچنين همكاري‌هاي لازم با بهره برداران مخابرات بين المللي براي تبادل ارتباطات وترانزيت ترافيك بين‌الملل، بررسي، تدوين وپيشنهاد نرخ تعرفه هاي مربوط به خدمات شركت به مراجع ذيربط، تهيه واجراي طرح هاي مسيريابي، همزماني ومديريت درشبكه ارتباطات زيرساخت، ارائه خدمات مورد نياز مشتريان باتوجه به اصول مشتري مداري وهمچنين عضويت درنهادهاو انجمن‌هاي تخصصي.”


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی