fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 21522
    تاریخ انتشار : 26 دی 1391 10:21
    تعداد بازدید : 440

    رگولاتوری تعهدات اپراتورها به مردم را بررسی می کند

    معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با بیان اینکه اپراتورهای تلفن همراه با هیچ یک از مشترکان خود قرارداد SLA منعقد نکرده اند، از بررسی این موضوع در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد.

    موبنا- حسن رضوانی معاون با بیان این مطلب گفت: اپراتورهایی که با مشترکان خود قرارداد SLA منعقد کنند موظف هستند مطابق با قرارداد به مشترکان خود جریمه پرداخت کنند.
    وی با بیان اینکه قرارداد SLA منجر به افزایش کیفیت خدمات اپراتورها می‌شود، گفت: در صورتی که این نوع آیین‌نامه توسط سازمان تنظیم مقررات تدوین شود، اپراتورها ملزم به رعایت آن هستند.
    وی افزود: بر همین اساس طرحی در دست بررسی است که در صورت نهایی شدن تمامی اپراتورهای تلفن همراه موظف می‌شوند با مشترکان خود قرارداد SLA (توافق‌نامه سطح ارایه خدمات) تنظیم
    کنند.  این در حالی است که کارشناسان معتقدند که در این میان همچنان جای خالی توافقنامه سطح خدمات (SLA) در حوزه تلفن همراه احساس می‌شود تا قوانین مابین اپراتورهای کشور با بیش از 80 میلیون مشترکی که از سیم‌کارت استفاده می‌کنند شفاف‌تر شود.چنانچه این توافقنامه تدوین شود اپراتور باید نسبت به سطح خدماتی که به مشترکان تلفن همراه ارایه می‌کند، پاسخگو باشد و مشترک نیز برای استفاده از آن سرویس تعهداتی را بپذیرد.
    با وجود SLA، وظایف بین تولیدکننده و استفاده‌کننده به لحاظ قانون مالکیت معنوی و هم محدودیت‌های استفاده از آن تعیین می‌شود، اما متاسفانه در حوزه تلفن همراه که بزرگ‌ترین کالای ارتباطی فعلی در جامعه ما محسوب می‌شود، زمانی که قرارداد دریافت یک سیم‌کارت منعقد می‌شود هیچ نوع توافقنامه‌ای برای مشخص شدن سطح سرویس ارایه نمی‌شود.
    کارشناسان، نظام‌مند کردن ارایه سرویس را در راستای احقاق حقوق مشترک، یکی از وظایف دولت و مسوولیت حقوقی آن در قبال جامعه می‌دانند و معتقدند که پیگردهای قانونی و اختلافات بین اپراتور و مشترک، باید برحسب این قوانین مورد توجه قرار گیرد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :